אומרים שאין מרפא ללב שבור מלבד הזמן, אבל מה קורה כשהזמן שאמור לרפא את הכול נוחת דווקא על תקופת הקורונה? זה מה שקרה לרווק השבוע שלנו יובל אורן (33), פרסומאי וכותב מגבעתיים, שברגע שהוא הרגיש שהלב שלו החלים, התחילה תקופת הקורונה והפכה את עולם ההיכרויות למאתגר מתמיד. "מקומות ניטרליים שבהם אנשים נפגשים הצטמצמו, כל הסטנדרטים לדייטים ראשונים שאני מכיר כבר לא היו רלוונטיים", הוא אומר. "אני גם לא כל כך באפליקציות. את כל בני הזוג הקודמים שלי הכרתי מהחיים עצמם, ורוב החברים שלי הם סטרייטים כך שאין להם אנשים לשדך לי".
בינתיים ועד שימצא אהבה, בחר יובל לא לחכות לאביר על הסוס הלבן ולהתחיל בתהליך הורות משותפת עם חברה טובה שלו. "זה תהליך שקורה כבר שלוש שנים", הוא אומר. "אני רוצה להיות אבא צעיר, ואם אני אחכה עד שאני אכיר מישהו ורק אז נתחיל תהליך פונדקאות, ייקחו עוד המון שנים".
אתה חושב שזה עלול להפריע לך להכיר מישהו כשאתה בתהליך כזה?
"בגדול, זה לא משהו שאמור להפריע. יש הרבה אנשים שמחפשים מערכת יחסים והם כבר אבות לילדים".

4 צפייה בגלריה
יובל אורן
יובל אורן
יובל אורן. חולם להיות אבא צעיר
(צילום: גיא דויטש)

4 צפייה בגלריה
יובל אורן
יובל אורן
"רוב החברים שלי סטרייטים"
(צילום: גיא דויטש)

ואיך אתה מקווה שבן זוגך העתידי ישתלב?
"הוא מוזמן לקחת חלק במה שירגיש לו נכון. הוא גם יכול להיות בפונקציה של דוד. מה שלא יקרה זאת החלטה שלו, ושיעשה רק מה שירגיש לו נכון. אני לא רוצה שמי שיהיה איתי ירגיש שהוא חייב להיות הורה. הורות היא משהו שאדם צריך להיכנס אליו רק כשהוא בשל. היום, לשמחתי, יש סוגים שונים של משפחות, כך שאני לא רואה את התהליך שאני עובר בתור משהו שעשוי למנוע ממישהו להיכנס אל חיי".
אתה רואה את עצמך עם מישהו שעוד בארון?
"כל עוד הארון שלו לא גורם לי לוותר על אספקטים בחיים שלי – לא תהיה לי בעיה. מאוד חשוב לי שבן הזוג שלי יכיר את המשפחה שלי, יגיע לארוחות משפחתיות ויהיה חלק מהמשפחה והחברים. אעדיף כמובן שגם הוא יכיר לי את המשפחה שלו, אבל אהיה מסוגל להכיר במגבלות אם יהיו כאלו, ולכבד אותן".
תצא עם מישהו שחושב הפוך מדעותיך?
"פעם חשבתי שכן, ובאחת ממערכות הבחירות אפילו העברתי את משדר התוצאות עם בחור שיצאתי איתו והיה הפוך לחלוטין מדעותיי", הוא נזכר וצוחק. "עברנו את זה בשלום, אבל ההתרחשויות בארץ בשנה האחרונה וההבדלים התהומיים בין המחנות גרמו לי להבין שיהיה לי קשה מאוד לצאת עם מישהו הפוך מדעותיי, וכדי שזה יקרה הוא צריך להיות באמת משהו מיוחד".

אוהדי מכבי אאוט

אלמנט נוסף שחשוב שיכיר כל מי שמתעניין ביובל עוסק באהבתו להפועל ירושלים בכדורסל. "זה לא עוד איזה שיגעון חולף", הוא מתאר, "הפועל ירושלים זה משהו שאני זוכר מאז ומתמיד. יש לנו מנוי והמשחקים הם חלק מהבונדינג המשפחתי שלנו, ואנחנו משפחה מאוד חמה, מיוחדת, מלוכדת ומצחיקה. אצלנו אוהד מכבי זה בעייתי וממש מוקצה".
עד כמה זה קריטי זה עבורך?
"להיות אוהד הפועל זה להראות קו חשיבה מסוים. אין לי כמעט אוהדי מכבי בחברים. בעצם יש לי חבר אחד אוהד מכבי ו... טוב, אף אחד לא מושלם".
מה עדיף: בן זוג שמחזיק בדעה פוליטית שונה ממך או אוהד מכבי?
"שאלה מצוינת, ונראה לי שאני מעדיף שיהיה אוהד של הקבוצה היריבה מאשר שנהיה בדעות פוליטיות הפוכות. בכללי, יהיה נחמד אם הוא יאהב כדורסל, אבל לא חובה".
איזה מין בן זוג אתה?
"תומך, אבל לא בקטע טיפולי. אני מאמין שזוגיות טובה מכילה שני שלמים, ופחות מאמין בקלישאה שאנשים משלימים האחד את השני. למרות שאני מאוד סגור על עצמי, כן יש לי יכולת להסתגל למצבים חדשים בקלות, ואני הופך לזוגי מאוד בקלות. כבן זוג אני מפרגן מאוד לפרטנר שלי לעלות ולצמוח ולפתח את החיים האישיים שלו, את המאוויים, הרצונות והשאיפות – תוך רצון לקבל את הפירגון הזה בהדדיות".
מהם הצדדים הכי חזקים שלך?
"יש לי לב גדול, פתוח ורחב. אני לא עסוק בחשבונות וחשבונאות, ואני מתנהל בחיים שלי בנדיבות רגשית גדולה יחסית".
והחיסרון?
"אומנם כבר די למדתי לשלוט בזה, אבל פעם לא ידעתי לשים גבולות, והיום אני מבין עד כמה המרחב האישי של כל אחד הוא דבר חשוב".

4 צפייה בגלריה
יובל אורן
יובל אורן
שם לב למרחב האישי. יובל אורן
(צילום: אוסף פרטי)

4 צפייה בגלריה
יובל אורן
יובל אורן
יובל אורן. זוגיות טובה מורכבת משני שלמים
(צילום: אוסף פרטי)

מה הדבר הכי רומנטי שעשית עבור מישהו?
"מתחשק לי לומר משהו על סופ"ש זוגי בצימר שהזמנתי לאחד האקסים ולי בתזמון מושלם בדיוק כשהוא חזר מנסיעת עבודה בחו"ל, אבל האמת היא שמחוות קטנות ופשוטות הרבה יותר עושות לי את זה, ולכן אעדיף לבחור בפיקניק לילי ורומנטי שארגנתי מול הנוף של גוש דן עם סלסלת קש, שמיכה, סנדוויצ'ים הומייד ויין משובח. זה לא משנה אם זה דייט שלישי או סתם ערב כיפי אחרי כמה שנים יחד, הפשטות הזאת תמיד כובשת אותי".
מה הטייפ שלך?
"בחור גברי, סגור על עצמו ולא מתקשה לקבל החלטות. חשוב לי שיהיה אסתטי אבל לא מלוקק מדי. המנעד שלי מבחינת מראה גדול יחסית".
אילו תכונות אתה מחפש בבן זוג?
"כנות, יושר, אמון, קבלה, אבל קודם כל יכולת תקשורת טובה. אני מאמין שכל קונפליקט יכול להיפתר בקלות אם יודעים לדבר על הדברים בצורה רגועה ומכובדת, וכזו שגם מביאה כל אחד מהצדדים לתוך הקשר".
מה הסדרה האחרונה שעשית לה בינג'?
"העונה הרביעית והחדשה של פארגו, שעת נעילה, שבתות וחגים. אני מת על בינג'ים של סדרות איכותיות. ככותב אני שם לב לניואנסים קטנים במיוחד ומסוגל לבלות שעות ארוכות מאוד בבינג'ים".
מה מתנגן בפלייליסט שלך?
"רדיו פרדייס, פלייליסטים בספוטיפיי, פודקאסטים של התאגיד בכל מיני נושאים מגניבים שלוקחים אותי למקומות ועולמות שאני לא מכיר".
בתור כותב, מהי המילה שאתה הכי אוהב?
"כיסופים. יש מילה יפה יותר ממנה בשפה העברית? אני בטוח שלא".
איפה אתה רואה עצמך בעוד עשור מהיום?
"אבא לילד או שניים, עם ספר או שניים שיצאו לאור ובעלים של בית ספר לכדורסל. החלום שלי הוא להשפיע על בני נוער באמצעות ספורט כדי לסייע להם להביא את עצמם לידי ביטוי ולחזק אותם פיזית ונפשית. אני מאמין שדרך הכדורסל והחינוך הבלתי פורמלי ניתן לעשות את זה בקלות ובהצלחה מרובה".
איפה אפשר להתחיל איתך?