5 צפייה בגלריה
יונתן הררי
יונתן הררי
יונתן הררי
(צילום: שלומי גבאי)

יונתן מסובב את הידית של שער הברזל המקרטע, וצועד בביטחון אל גן הילדים. הוא גבוה, שרירי, את גופו מעטרים קעקועים וקשה מאוד להישאר אליו אדישים. לא עוברת דקה ואל זרועותיו החסונות מתגנבת אהבת חייו הקטנה, בתו בת השלוש.
"פעם יצאתי עם מישהי לתקופה קצרה, ופתאום היא אמרה שהיא מרגישה שהיא בתחרות עם הילדה שלי", הוא מספר. "היא טעתה, ובגדול. להתחרות בבת שלי?! אין פה מקום לתחרות, אי אפשר להתחרות בבת שלי. מדובר בשני עולמות נפרדים. יש את הבת שלי ויש את מי שיוצאת איתי".
כפי שהבנתן, יונתן הררי (39) הוא גרוש ואבא לילדה. במקצועו הוא מאמן כושר, יועץ לבניית תפריטי אלכוהול ואחד ממנהלי הקהילה "אוהבי אלכוהול" בפייסבוק. כדי להכיר את עולמו עד הסוף, הוא מציע שנתיישב יחד בבר החביב עליו.
כמה זמן אתה פנוי?
"אני גרוש כמעט שנה אחרי שבע שנות נישואים".
מה למדת על עצמך בנישואים?
"לפני שהתחתנתי, לא חשבתי על מישהו אחר מלבד על עצמי, כי בחיי הרווקות באמת שכמעט ואין דאגות. פתחתי בר, ביליתי, עשיתי כסף, לא חשבתי לטווח הרחוק. אחרי החתונה - זה עולם אחר. מערכת היחסים הופכת למרכז החיים, פתאום אנחנו גדלים ויש ילדה בתמונה. מערכת השיקולים משתנה מהקצה אל הקצה".
מה למדת על עצמך בגירושים?
"אני והאקסית נפרדנו בטוב. אנחנו בקשר חברי ומכבד. היא האמא של הילדה שלי ויש לנו התחשבויות הדדיות ודברים ששנינו תמיד ניקח בחשבון, כמו מערכת היחסים החברתית בינינו וכל מה שפועל לטובת הבת שלנו".


זוגיות כן. חתונה? לא כרגע

הררי, בניגוד לרושם שעלול להיווצר על גרושים טריים, לא שולל להיכנס לזוגיות רצינית ומחייבת, אבל הוא עדיין לא בטוח שהוא רוצה להתחתן שוב. "אני מאמין בזוגיות ולאו דווקא במוסד הנישואים", הוא עונה בכנות. "האמת היא שאחרי שאתה מתגרש, אתה מתחיל לחשוב אם באמת צריך את זה כי אם כבר התפרקה לי מערכת יחסים כל כך משמעותית, אז הכול יכול להתפרק. אני חושב שתמיד יהיה את החשש הזה", הוא מתוודה.
"אני בטוח שיש גברים שחוו גירושים והם מוכנים לעבור שלב לחתונה שנייה ולהביא עוד ילדים לעולם, אך מאחר וכבר יצא לי להכיר בחורות מקסימות שעבורן הכול חדש, כלומר שהן לא התחתנו עדיין וחולמות על חתונה וילדים, אני חושב שעבור בחורה כזאת זה לא יהיה הוגן להיות איתי. אז לשאלתך - אני אוהב ורוצה להיות בזוגיות, אבל חתונה היא משהו שאני לא מתכנן".
אתה תעדיף לצאת עם גרושה עם ילדים?
"אומנם מישהי שחוותה את זה יכולה להבין אותי יותר מאשר מישהי שלא עברה את זה, אבל באמת שזה לא משנה לי. רק חשוב שהיא תדע איפה אני עומד כרגע בחיים שלי".
מהצד השני, אתה חושב שהעובדה שאתה גרוש+1 מרתיעה נשים מלהכיר אותך?
"אני משער שכן. מכיוון שיש לי ילדה ועבודה, הזמן מחולק אחרת. לפעמים לקבוע דייט זה אשכרה לפתוח יומן".
אתה מאמין באהבה ממבט ראשון?
"האמת שלא ממש. אני מאמין יותר בהיקשרות מהירה מאשר בהתאהבות מההתחלה".
מה ההבדל?
"יש הבדל בין אהבה להיקשרות. בהיקשרות אתה מקבל משהו מהאדם שאיתך, והמשהו הזה בעיניי ניתן לשליטה, בניגוד להתאהבות שעלולה להיות עיוורת או לא שקולה".
מה יחסך לאפליקציות דייטינג כמו טינדר?
"אני מעדיף להכיר אורגנית".
5 צפייה בגלריה
יונתן הררי
יונתן הררי
יונתן הררי. מרגע שנחשף לתרבות השתייה הוא התאהב בה
(צילום: בר הברזל 36)

5 צפייה בגלריה
יונתן הררי
יונתן הררי
בבוקר בחדר כושר, בלילה על הבר. הררי
(צילום: בר הברזל 36)

"מישהי שלא שותה זה מבאס"

מגיל 18 הררי בעולם האלכוהול. חי אותו, מדבר עליו ושותה אותו. "מרגע שנכנסתי אל מאחורי הבר הבנתי שמצאתי את הדבר שאני אוהב לעשות", הוא מכריז וניכר עד כמה התחום קרוב לליבו. "אהבתי את זה - את תרבות השתייה, את הלקוחות, אהבתי לקנות בקבוקי שתייה נדירים, לייעץ לבעלי מסעדות וברים". הררי מוזג לנו דרינק, ואני שמה לב שעל ידו השמאלית מצויר קעקוע של פותחן.
איזה אלכוהול הכי מתאים לדייט ראשון?
"בדיוק מה ששותים בפעם הראשונה שמכירים בן אדם, בין אם זו פגישה עסקית או רומנטית - יין. בקיץ זה יין לבן, בחורף יין אדום".
אם היית משקה אלכוהולי מה היית?
"טקילה".
למה?
"הטקילה קצת מופרעת, יש בה עומק אבל הטעם מופרע".
ואיזה משקה היית רוצה שהבחורה שלך תהיה?
"מרגריטה, כי קוקטייל מרגריטה מבוסס על טקילה", הוא עונה משועשע.
חשוב לך שחברה שלך גם תאהב אלכוהול?
"מישהי שלא שותה אלכוהול זה מבאס. זה כיף שיש מישהי שתחלוק איתך בקבוק יין בסוף היום ותדברו יחד על היום שהיה, אבל אני ממש לא דורש מישהי שתחייה את חיי הלילה".
"אגב", הוא מסייג, "בימינו גם אני לא בדיוק חי את חיי הלילה, אבל אני לא אתחבר עם מישהי שלמשל לא תאהב שאשתה כוסית או שתימנע מזה. היא לא צריכה להיות מבינה גדולה באלכוהול, אבל כן חשוב לי שהיא תהנה מכוס יין או קוקטייל טוב".
אתה גם מאמן כושר, זה לא מתנגש?
"לא. אני אוהב להתאמן, אני לא מסוגל לעבור יום בלי לעסוק בספורט, וזה איזון טוב לתחום העיסוק שלי. העיסוק שלי באלכוהול לא אומר שאני משתכר ושותה עד הקצה - ממש לא. גם חשוב שתדעו שאני לא אלכוהוליסט והכבד שלי תקין מאוד", הוא מבהיר וצוחק. "תרבות השתייה היא הרבה מעבר לרק לשתות".
מה היתרון שלך?
"אני לא יודע להגיד מה היתרון שלי. אני בתהליך עם עצמי. ברור לי שיש בי דברים טובים אבל אני לא יכול להעיד על עצמי. אולי העובדה שכשיש לי מטרה או תשוקה אני הולך איתה עד הסוף. אני יודע שחברים שלי חושבים שאני חבר טוב".
חיסרון?
"אני מאוד עקשן! אם נכנסים איתי לוויכוח אני לא מוותר. אבל אני ממש עובד על זה".
אילו תכונות אופי אתה מחפש בבת זוג?
"מישהי שתהיה אמיתית, שתדע לתקשר ולדבר. שתעמוד על שלה. שלא תהיה מרצה".
מי הטייפקסאט שלך?
"אין לי טייפקאסט מסוים. אני נמשך בסופו של דבר למה שיש לי עם הבחורה. היא יכולה להיות רזה, מלאה, שחומה, בהירה, גבוהה, נמוכה אין לי משהו ספציפי".
מה המשפט הכי יפה שמישהי אמרה לך?
"אתה אבא מדהים".
מה המרכיב הכי חשוב בעיניך במערכת יחסים?
"משיכה".
מה הדיל ברייקר שלך?
"מישהי שתנסה לשנות אותי".

5 צפייה בגלריה
יונתן הררי
יונתן הררי
יונתן הררי. לדייט ראשון? יין לבן או אדום
(צילום: אלבום משפחתי)

5 צפייה בגלריה
יונתן הררי
יונתן הררי
"אני מאוד עקשן אבל אני עובד על זה"
(צילום: אלבום משפחתי)

תאר לי את הדייט המושלם.
"הדייט המושלם זה דייט שאחרי שעה לא משנה שום דבר מסביב כי רק מי שמולך מעניינת אותך".
על איזה דבר לא תוותר בחיים, גם לא בשביל בת הזוג שלך?
"על אף דקה עם הילדה שלי".
מה האבהות לימדה אותך?
"האבהות לימדה אותי לתת יותר מעצמי, להתמודד עם דברים בצורה שונה. האבהות ביגרה אותי מאוד, הכירה לי בעצמי צדדים שלא ידעתי על קיומם, והכי חשוב בעיניי - היא הוציאה ממני צד רגשי שלא הכרתי קודם, ואני שמח על כך".
מה המקום האהוב עליך בעולם ולמה?
"לא הכי מקורי, אבל פראג! מת על האוכל שם, תמיד אווירה רגועה, בירה טרייה. הייתי שם כבר ארבע או חמש פעמים, ותמיד אני מרגיש שזה הבית השני שלי. יש לה את האופי התיירותי והצעיר אבל גם את הצד הגותי שלה. אני אוהב את איך שהעיר הזו מוארת בערב, שאפשר להסתובב בה שעות, ואני גם אוהב את איך שהיא נראית בקיץ, כשהכול ירוק וציורי. פשוט עיר נהדרת לחזור אליה".
מה הסדרה האחרונה שעשית לה בינג'?
"באיחור רב, בזמן הסגר השלמתי פרקים של 'משחקי הכס'".
מה מצחיק אותך?
"ציניות והומור שחור".
איזו מוזיקה אתה שומע?
"רוק לסוגיו, מקלאסי ועד כבד, ומוזיקת קאנטרי".
איפה אתה רואה את עצמך בעוד עשור מהיום?
"וואו, שאלה קשה, עקב התקופה המוזרה שאנחנו עוברים עכשיו עם הקורונה ההזויה הזאת קשה ממש לדעת, אבל אני מקווה להיות עם חנות יין, גבינות ושמן זית. זה משהו שכבר נבנה לי בראש כמה שנים, פשוט מחכה לרגע הנכון".
איפה אפשר להתחיל איתך?
"בואי לצ'ייסר איתי בפייסבוק או באינסטגרם".

מחפשים זוגיות ומוכנים לדבר על הכול? כתבו לשדכנית