אל תתנו לתמונות של רווק השבוע שלנו, נועם לנקרי בן ה-28, להטעות אתכם. סוכן הנסיעות הזה אולי נראה צעיר, אבל מרגע שהוא פותח את הפה כבר מבינים שיש פה עסק עם בחור בוגר שעבר דבר או שניים בחיים. "אני נראה ממש צעיר לגילי", הוא צוחק. "אני יודע שזה נשמע חמוד וכיפי שלפעמים נותנים לי 10 שנים פחות, אבל כששואלים אותך אם אתה לקראת שנת שירות, זה כבר פחות כיף".
איפה הלא כיף הזה פוגש אותך?
"זה לפעמים מטעה הרבה אנשים שאני רוצה אותם. אני נמשך למבוגרים ממני, לגברים מגיל 30 והלאה, ואני קולט שהם נבהלים ממני, חושבים שאני ילד קטן שמתחיל איתם. רק אחרי שאני פותח את הפה הם מבינים שאני לא באמת ילד. לפעמים בא לי להיראות בגילי רק כדי שגברים לא יחששו לדבר איתי או לפסול אותי מראש מחשש שאני בן 17-18. אבל כמובן שמינוס המקרים האלה אני מאוד מרוצה מאיך שאני נראה, ואם כשאהיה בן 50 אראה כמו בן 30, זה יהיה ממש בסדר מבחינתי".

4 צפייה בגלריה
נועם לנקרי
נועם לנקרי
נועם לנקרי. אל תתנו למראה הצעיר להטעות
(צילום: אוסף פרטי)

"תמיד יהיה בי משהו מדימונה"

כשנועם מכיר אנשים חדשים, אחת השאלות שבדרך כלל נזרקות לעברו היא: "איך אתה לא הולך לריאליטי?!". הסיבה לכך היא שנועם הוא בדיוק הדמות המרתקת שמלהקים מחפשים - בחור גיי שגדל בדימונה ועבר עם בגרותו לתל אביב, ימני, מסורתי, ומונוגמיסט סדרתי שמסרב להוריד גריינדר. מספיק ניגודים בשביל לעניין את הקהל בבית.
נועם הוא כל מה שאתם חושבים ואז מבינים שהוא ממש לא מה שאתם חושבים. שאלה אחר שאלה נועם מנפץ מיתוסים, דעות קדומות ולא מעט בורות על הקהילה, דימונה והחיים עצמם. "בהתחלה זה באמת גרם לי לחשוב שאולי אני צריך ללכת לריאליטי", הוא אומר ומוסיף: "אפילו אחת המלהקות הכי גדולות בתעשייה אמרה לי שהיא ממליצה עליי באופן אישי".
לאיזה ריאליטי היית הולך אם הייתה ניתנת לך ההזדמנות?
"אם כבר, אז לאח הגדול. יש בפורמט הזה משהו שחושף אותך באמת, אנשים יכולים לראות מי אתה בלי יותר מדי משחקים. אני די בטוח שהרייטינג איתי יהיה גבוה מאוד", הוא צוחק אבל למעשה אין לו מושג כמה הוא צודק. "אפשר להוציא את הילד מדימונה אבל לא את דימונה מהילד", הוא מכריז כשאנחנו נוגעים בנושא. "תמיד יהיה בי משהו מדימונה. המקום הזה נתן לי את הכוח והביטחון להיות מי שאני בלי לתת לסביבה להשפיע עליי".
נועם לא מוכן לשאלות הבנאליות של איך זה להיות גיי בארון בדימונה. בעיניו, העולם השתנה ואין סיבה שלא יקבלו אותו. "החברים שלי קיבלו אותי כמו שאני. ההורים יודעים וחיים עם זה. תמיד הייתי מהחבר'ה החזקים וזה לא עשה אותי מופנם או ללא חברים. אנשים חושבים שבגלל שאני גיי מדימונה אז בטוח סבלתי, אבל לא. זאת דעה קדומה על המקום שבאתי ממנו, ואני מאוד גאה במקום הזה".
באשר לעובדה שמדובר בגיי ימני – טייפקאסט פחות נפוץ, בטח בתל אביב, נועם אומר: "אני לא מתבייש להגיד שאני ימני וממש לא צריך להתחבא ולהסתיר את זה שאני חושב שביבי הוא הבחירה שלי".

4 צפייה בגלריה
נועם לנקרי
נועם לנקרי
"אנשים חושבים שבגלל שאני גיי מדימונה אז בטוח סבלתי, אבל לא". נועם לנקרי
(צילום: אוסף פרטי)

קרה לך ששפטו אותך על עמדותיך הפוליטיות?
"לא!", הוא עונה בצורה שאינה משתמעת לשתי פנים. "פוליטיקה בסופו של דבר לא מעניינת אותי בשיט. אני ימני, בעד ביבי, או-קיי ו...? רק זה מגדיר אותי? ממש לא. חוץ מזה, אני לא רוצה לשלול אנשים על הדעות שלהם, ולמרות הדעות השונות אפשר לנסות להכיר. אם הקשר עובד – מעולה, ואם לא אז כנראה שכך החליט בורא עולם".
אז אתה מאמין באלוהים?
"אנשים שואלים אותי איך אתה יכול להתפלל לאלוהים אם אתה גיי? ועובדה שכן, למרות שלפעמים זה משפיע עליי ואני שואל את אלוהים, 'מותר לי בכלל להתפלל אליך?'".
ומה התשובה?
"אני יודע שכן. אני מאוד מאמין ויודע שאם הוא לא היה רוצה שיהיה דבר כזה 'הומוסקסואליות', זה פשוט לא היה. ובואי, לא חסרים מצבים של הומו-ארוטיות בתנ"ך. אלוהים הוא של כולם, לא משנה מה אומרים או חושבים. לכולם מותר להתפלל אליו".
מה אתה בעיקר מבקש ממנו?
"זוגיות. עזבי אותי מבריאות, אושר וכסף - אני יודע לדאוג לעצמי בנושאים הללו. זוגיות זה מה שחסר לי, ואם הוא היה שומע אותי, לא הייתי מתראיין למדור הזה", הוא אומר ומביא את שנינו לפרץ צחוק מתגלגל.
אבל אתה צעיר! לאן אתה ממהר כל כך?
"כל החברים הקרובים שלי, גם הסטרייטים, כבר מאורסים, נשואים, הורים לילדים, ובואי נגיד שלא בא לי למצוא את עצמי עוד כמה שנים רווק. אם זה יקרה אני ארגיש סוג של כישלון. אני מאוד מוכן לשלב הבא. ראיתי, חוויתי ודי, אני חסר סבלנות לקשרים לא רציניים.
"מתחילים איתי הרבה, אבל אני מרגיש שעל ההתחלה מסמנים לי שהדיבור הוא על כיף נטו. אחלה, אני לא נגד סטוצים אבל פחות בעניין שלהם בעצמי. כל מה שבא לי זה את הבן זוג שלי שיגיד לי ביום שישי בבוקר, 'מאמי, בוא נעשה סיבוב בכיכר המדינה ואז קניות בשוק ובערב נראה סרט'".
למה לדעתך טרם מצאת את האחד?
"ראשית, אני חושב שמדובר בעולם מאוד קשוח, והחיים לימדו אותי להיות חשדן כלפי הגברים שאני יוצא איתם ולבדוק - האם הם יבגדו בי? איך אדע שהם כנים איתי? איך אדע שהוא לא ירצה בעתיד מערכת יחסים פתוחה? אני מלא בשאלות האלה כי בסופו של דבר, אני מעוניין במונוגמיה מוחלטת".
קרה לך שבגדו בך?
"כן, קרה לי פעם אחת עם מישהו שיצאתי איתו. זאת הרגשה נוראית לדעת שמישהו משקר לך ואני לא מוכן לחוות את זה שוב. לא אסבול בגידות. אני נורא החלטי בנושא, וזה קו אדום אצלי".
ואם מדובר בפתיחת היחסים בהסכמה?
"זה לא אצל כולם אבל בקהילה יש קטע שאחרי תקופה, פותחים את הקשר או מצרפים עוד מישהו. אז שיהיה ברור - אני מחפש גבר אחד בלבד ולכל החיים".

4 צפייה בגלריה
נועם לנקרי
נועם לנקרי
נועם לנקרי. מחפש גבר אחד לכל החיים
(צילום: אוסף פרטי)

בינתיים לא הכרת גברים לקשר רציני?
"הכרתי, כמובן, אבל עובדה שהקשר לא החזיק עד הסוף".
מתי הייתה מערכת היחסים האחרונה שלך?
"בתחילת הקורונה הכרתי גבר מדהים. התחלנו משהו יציב וטוב, אבל זה נגמר".
מה קרה?
"פשוט לא התאים לנו. אנחנו נמצאים במקומות שונים בחיים. הוא במקום מאוד שונה מאיפה שאני".
תסביר.
"כפי שציינתי, אני מאוד רוצה להתחיל לבנות את התא המשפחתי שלי, ולמה למשוך משהו בידיעה שזה לא יקרה? חבל על הזמן של שנינו".
מה למדת מהסיפור הזה?
"שאם אנתח כל דבר ואשב בבית ואבכה כי נשבר לי הלב, והוא בהחלט נשבר, לא אתקדם לשום מקום".
מה יקרה אם תכיר מישהו שמחפש קשר זוגי יציב אבל לא יצא מהארון?
"חד משמעית לא! אני רוצה לצאת החוצה לעולם עם בן הזוג שלי בלי שנצטרך להתחבא. איך אפשר להתקדם אם מסתירים דברים כמו מערכת יחסים? איפה הרומנטיקה בזה?".

גברים שנראים כמו מייקל לואיס

כאמור, נועם לא פעיל בגריינדר, ואת רוב הדייטים שלו הוא מכיר דרך האינסטגרם. "זה תמיד מתחיל בלייק פה, לייק שם, מגיבים אחד לשני וזורמים".
מה הדייט הכי הזוי שיצא לך הודות להיכרות באינסטגרם?
"בעיקר בחורים שלא נראים בכלל כמו התמונות שהם העלו".
מי הטייפ שלך?
"שאלת השאלות! קודם כל, אני נמשך לגבר גברי! אין מצב לטיפה של נשיות בהתנהגות, במחשבה, בעשייה ובהכול. אני רוצה גבר שהוא גברי מכל הבחינות. אני לא מחפש מישהו שייראה כמו בראד פיט אבל לא שולל גברים שנראים כמו מייקל לואיס, שהוא בול הטעם שלי. ועכשיו ברצינות - חשוב שתהיה משיכה פיזית ומאוד חשוב שהוא יהיה אסתטי ונקי".

4 צפייה בגלריה
נועם לנקרי
נועם לנקרי
נועם לנקרי. בלי נשיות בהתנהגות
(צילום: אוסף פרטי)

אתה מחפש מישהו אש כמוך או רגוע יותר?
"שאלה קשה. אני חושב שאם זה מישהו שיתאים לי, לא משנה אם הוא רגוע יותר או פחות ממני, אנחנו נוכל לאזן האחד את השני. אבל בגדול, לא מחפש מישהו שירצה לעשות שטויות כמו מסיבות סמים. כמובן שחשוב לי שהוא יהיה אדם טוב, שאפתן עם מטרות בחיים".
איזה בן זוג אתה?
"אמין, רומנטי, מכיל, אכפתי, אופטימי, רגיש בצורה יוצאת מהכלל, אוהב מאוד לפנק".
על מה לא תוותר בשביל בן הזוג?
"לא אוותר בחיים על האמונה שלי ועל שמירת כשרות".
מה הבינג' האחרון שעשית?
"'האסירה' - זאת סדרה טורקית שמשודרת בנטפליקס. אני חושב שאין פרק שלא ראיתי והסתיים בים של דמעות מבחינתי".
מה מתנגן לך בפלייליסט?
"עומר אדם, אייל גולן, נסרין, עדן בן זקן, הראל סקעת, נינט טייב. כמובן שלא מוותר גם על שלמה ארצי".
איפה אתה רואה את עצמך בעוד עשור מהיום?
"אני רוצה להיות אופטימי ולהגיד נשוי עם שני ילדים וכלב. הלוואי!"
איפה אפשר להתחיל איתך?