אבולוציה מרתקת עברה על אפליקציות ההיכרויות, ממוצר מגונה שמעטים הסכימו להצהיר שהם משתמשים בו, ועד לביסוס מעמדן בתור האמצעי היעיל, הזמין והפופולרי ביותר למציאת זוגיות ב-2023, בייחוד אם אתם ואתן מגדירים עצמכם כחילוניים.
בזמנים בהם גברים בישראל בקושי מתחילים עם נשים בפאבים ובמועדונים, ניכר כי היכולת להכיר דרך מאצ' באפליקציה הפכה לעוד יותר קריטית. חלק מהאפליקציות, ובהן אוקיי-קיופיד, לא מסתפקות רק בכרטיסים מבוססי תמונות, ומשלבות בתוכם גם שאלוני אישיות, דרכם ניתן לבדוק האם הגבר או האישה שמציצים עליי מהמסך כרגע, בכלל משתלבים עם עולם הערכים ועם תחומי העניין שלי.
סקר חדש שמפרסמת היום (ד') אוקיי-קיופיד (Ok Cupid) חושף שנשים בישראל עונות על כ-114 שאלות התאמה בממוצע, כשהשאלה שזכתה למענה הרחב ביותר מנשים ישראליות היא "האם את חושבת שחשוב ליצור קשר רגשי לפני שאתם מייצרים קשר פיזי". לשאלה הזאת השיבו 74 אלף גולשות, עם 91% שהשיבו "כן".
יחד עם זאת, אי אפשר להתעלם מהתרומה של משיכה פיזית לקשר הזוגי. כך לפחות מעידה השאלה שהגיעה למקום השני במדד השאלות הפופולריות - "האם תאמרי 'אני אוהבת אותך' למישהו שלא פגשת פנים מול פנים". כאן 85% מתוך 50 אלף משיבות השיבו בשלילה, והדגישו שהצהרה כל כך דרמטית דורשת חיבור פיזי מקדים.
1 צפייה בגלריה
היכרות באפליקציות היכרות
היכרות באפליקציות היכרות
אפליקציות היכרויות. הדרך הכי נוחה וזמינה להכיר היום בחורים
(צילום: Shutterstock)
על השאלה "איזה סוג של קשר את מחפשת באפליקציה", 92% מתוך 40 אלף נשים השיבו שהן באפליקציה כדי למצוא אהבה, לעומת רק 8% שמחפשות קשר מזדמן. בהתאמה, לשאלה "כמה זמן יימשך הקשר הבא שלך?", 54% השיבו שהן היו מעדיפות קשר לכל החיים, לעומת 23% מתוך מכלול של עשרת אלפים משיבות, שציינו כי הן היו רוצות שהוא יימשך לפחות כמה שנים.
לא רק מחשבות על העתיד מעניינות את הישראליות, אלא גם היכולת שלהן לבסס אינטימיות ולהיפתח מבחינה רגשית. כשנשאלו, "באיזו תדירות את פתוחה לגבי רגשותייך", 34% השיבו שתמיד, 54% השיבו שלרוב, 11% השיבו שלעיתים רחוקות ורק 1% טענו שהן אינן פתוחות לגבי רגשותיהן. גם משחק מקדים הוא פרמטר מאוד חשוב לישראליות – עם 91% מתוך 9,400 נשים שהשיבו בחיוב לשאלה, "האם משחק מקדים חשוב לסקס טוב?", לעומת 9% שלא מתרשמות ממנו במיוחד.
בין השאלות המפתיעות ביותר שמככבות ב-12 השאלות הכי פופולריות שעליהן נשים עונות, נמצאת מילה אחת שמתמצתת את החוויה הישראלית הנוכחית – "ביבי?", עם 30% שחושבות שהוא טוב לישראל, לעומת רוב של 70% שאינן מעריצות כלל, מתוך 36 אלף רווקות שבחרו לענות עליה.
כמו כן, מתוך 21 אלף משיבות, 92% השיבו שהן מתכוונות לעבור לגור עם בן הזוג שלהן לפני החתונה, הצהרה שמעידה עד כמה ערך המשפחתיות חשוב לנשים הישראליות גם בשנת 2023. בנוסף, 69% מתוך 38 אלף משיבות ענו שחשוב להן לקבל את השבת בחיק המשפחה, ולערוך ביחד ארוחת שישי.
אוקיי-קיופיד נוסדה בשנת 2004 בארה"ב ופועלת בכל רחבי העולם כפלטפורמה להיכרויות מקוונות. האפליקציה נבדלת מאפליקציות היכרויות אחרות בכך שהיא מאפשרת יצירת פרופיל עומק אישי באמצעות מענה לשאלוני אישיות רחבים. האפליקציה משרתת כיום משתמשים ביותר מ-100 מדינות ברחבי העולם.