"כשאני פוגשת חיילים בשטח ומביאה להם את התרומות שאספנו, תמיד יש את מי שאומר לי, 'את יכולה למצוא שידוך לרון או לאיתמר או לשגב?'" אומרת דנה גת (33), בלוגרית טיולים ויין, שהחלה ממש עם תחילת המלחמה לתפעל חמ"ל אזרחי. בעזרתם היפה של עשרות מתנדבים ומתנדבות, החמ"ל של דנה גת דואג למפונים ולחיילים כדי לספק להם כל צורך חומרי שעולה מהם, החל משמיכות ללוחמים שבשטח ועד למצרכים ולחפצים בסיסיים למפונים.
כשדנה זיהתה את הביקוש שעלה מהחיילים לעזרה גם במציאת אהבה, היא החליטה לצרף לצד החמ"ל האזרחי שלה גם חמ"ל מיוחד לשידוכים. "זה החלק האהוב עליי מכל מה שאני עושה", היא אומרת בעיניים נוצצות. "אהבה זה כיף. כל היום אני מטפלת באנשים שאין להם מה לאכול, בנכים שלא הצליחו להתפנות ובחיילים שקר להם ורטוב. לעזור במציאת אהבה זאת ממש נקודת אור בחיים שלי. אני חושבת שהמלחמה רק הגבירה את הרצון לאהבה ואת ההבנה בנוגע למה שבאמת חשוב בחיים. צריך להפסיק עם המשחקים ולהיות רציניים. החיים קצרים".
דנה גת: "כל היום אני מטפלת באנשים שאין להם מה לאכול. לעזור במציאת אהבה זאת ממש נקודת אור בחיים שלי. אני חושבת שהמלחמה רק הגבירה את הרצון באהבה ואת ההבנה בנוגע למה שבאמת חשוב בחיים"
טרנד השידוכים בזמן המלחמה התחיל, ככל הנראה, מהשחקנית והדוגמנית מאיה ורטהיימר, שהחלה לשתף מדי יום בסטורי שלה באינסטגרם עשרות גברים רווקים שמחפשים אהבה. הטרנד של מאיה תפס כל כך חזק עד שהיא אפילו קיבלה אישור מדובר צה"ל לפרסם חיילים במדים, לצד הנחיות מדויקות בנוגע לאילו פרטים של החיילים מותר לפרסם ואילו לא. בעקבות ההצלחה של ורטהיימר נפתחו עשרות יוזמות נוספות של שידוכים בזמן המלחמה, אחת מהן היא המיזם של דנה.

4 צפייה בגלריה
דנה גת
דנה גת
דנה גת. החיים קצרים למשחקים
(צילום: אוסף פרטי)

4 צפייה בגלריה
החמ"ל של דנה גת
החמ"ל של דנה גת
החמ"ל של דנה גת. בעזרת מתנדבים היא משנעת ציוד ואוכל לחיילים ולמפונים
(צילום: אוסף פרטי)
"יש לנו קבוצת וואטסאפ ייעודית לחמ"ל השידוכים, וחברים בה כבר מאות רווקים ורווקות, ובכל יום מצטרפים עוד. אני מפרסמת בה מדי יום עשרה רווקים ורווקות, ומשתדלת שיהיה איזון מגדרי. כרגע יש רוב של נשים, אז אם גברים סטרייטים רוצים להצטרף לקבוצה, זה יהיה נהדר".
איך זה עובד? הרווקות והרווקים מעבירים לדנה תמונה, מידע אישי, לינק לאינסטגרם או טלפון ליצירת קשר, ובשעות הערב כל מי שפספס את ההודעות שעלו לקבוצה מוזמן להתעדכן בפרופיל האינסטגרם של דנה, שבו היא שומרת את כל הפרופילים שעלו במהלך אותו היום. חמ"ל השידוכים של גת לא פונה לחיילים בלבד, "אבל רוב הגברים בישראל בגילים הרלוונטיים שבין 20 ל-50 נמצאים כרגע במילואים, ואני בהחלט רואה שיש כרגע יתרון לגברים ששולחים תמונה עם מדים", היא מחייכת.
השידוכים מיועדים רק לסטרייטים או שיש גם להט"בים? "העליתי גם להט"בים, אבל באופן טבעי יש פחות. פניתי גם לחברים להט"בים שלי והצעתי להם להשתתף כי אני מעוניינת למצוא להם זוגיות. אנחנו מנסים לפנות ממש לכולם. גם לפרק ב', גם עם ילדים, גם גרושים. המבחר מאוד מגוון. יש חילונים ודתיים, בני 20 ובני 40, ממש הכול מהכול".
יש כבר זוגות שידוע לך שנפגשו? "אני יודעת שיש כאלה שמתכתבים מהמילואים ויש זוג שאמור להיפגש השבוע כשהגבר ייצא לאפטר. אני מקווה מאוד שילך להם".
הפתיע אותך שיש צעירים בני 22-23 שרוצים למצוא שידוך? "זה מאוד הפתיע אותי. הפתיעה אותי בכלל הפתיחות של האנשים. לא ציפיתי שאנשים יסכימו לשים את עצמם בפרונט, כי זה יכול להיות מאוד חשוף. בעיניי, זה מקסים ומעיד באיזה מצב אנחנו נמצאים. אנשים מבינים שאהבה חשובה יותר מכול. זה מאוד משמח ונותן תקווה בתוך כל החושך של השבועות האחרונים".

"חלק שואלות אותי מה לכתוב לחייל שהן נדלקו עליו"

כמו דנה, גם איילת אופיר (29) החליטה להצטרף לגל השידוכים בין מילואימניקים לאזרחים, רק בצורה היתולית ומצחיקה. איילת היא שחקנית ויוצרת תוכן ברשת, והמיזם נולד בעקבות ביקוש שזיהתה מהעוקבים שלה. "כשיצאתי מבית ספר למשחק, התחלתי להעלות תכנים לרשת באופן קבוע", היא נזכרת.
4 צפייה בגלריה
איילת אופיר
איילת אופיר
איילת אופיר. משחקי ניחושים ושידוכים
(צילום: שרי עוז)
"איכשהו, השטויות שהעליתי התחילו לתפוס, והיה לי רעיון לפנות לאנשים אקראיים ברחוב ולנסות לנחש פרטים אישיים על החיים שלהם. אחרי כל סרטון כזה קיבלתי עשרות הודעות מעוקבות ומעוקבים, שביקשו ליצור קשר עם המצולמים ולהתחיל איתם. זה היה הרגע שבו הבנתי שאפשר להפוך את הסרטונים האלה לפלטפורמה למציאת אהבה, וקראתי לזה 'ניחושידוכים'". כשהתחילה המלחמה, איילת בכלל הייתה בהודו. היא חזרה לארץ שבועיים אחר כך, וכשהבינה שהביקוש לשידוכים מאוד עלה בתקופה הזאת, היא חשבה שזאת יכולה להיות הדרך שלה לשמח ולהועיל.
איך זה עובד? "אני פונה לחיילים ברחוב ושואלת אם הם רוצים להשתתף במשחק, ואז אני צריכה לנחש מה השם, הגיל, הסטטוס, ואת הטעם שלו או שלה. לכל חייל או חיילת מוקדשים שני סרטונים. בראשון אני מנחשת את הפרטים שלהם וגם הצופים יכולים לכתוב בתגובות את הניחוש שלהם. אני מנחשת משהו כמו, 'קוראים לך נדב, אתה בן 26 ואתה אוהב בנות מושבניקיות שעושות יוגה והולכות לפסטיבלים'. למחרת אני מפרסמת את הסרטון עם התשובות של החייל/ת, וחושפת אם צדקתי בניחוש שלי או לא. בתגובות אני מוסיפה קישור לאינסטגרם שלהם, ומי שמתעניין פונה אליהם באופן אישי".
איילת אופיר: "קיבלתי הרבה הודעות תודה מחיילות ומחיילים שכתבו לי שהם מקבלים פניות. חלק אפילו מתייעצות איתי איך לפנות ואיזו הודעה לשלוח לחייל שהן נדלקו עליו, שזה מאוד חמוד בעיניי. אני תמיד אומרת להן פשוט להיות עצמן"
את יודעת על זוגות שנפגשו או יצאו בעקבות אחד הסרטונים? "עד עכשיו לא עדכנו אותי ואני מניחה שהרוב עדיין במילואים, אבל כן קיבלתי הרבה הודעות תודה מחיילות ומחיילים שכתבו לי שהם מקבלים הרבה פניות. חלק אפילו מתייעצות איתי איך לפנות ואיזו הודעה לשלוח לחייל שהן נדלקו עליו, שזה מאוד חמוד בעיניי. אני תמיד אומרת להן פשוט להיות עצמן".
את עצמך רווקה? "אני אכן רווקה וכבר יצא לי לצחוק עם אחד החיילים שאולי אני והוא נצא, אבל זה קצת מביך אותי. בינתיים לא יצא לי לפגוש מישהו שאני מעוניינת בו או שהוא מעוניין בי, והרוב גם צעירים ממני".
@ayelet.ofir ניחושידוכים פרק 7 חלק ב! אינסטוש של נדב בתגובה הראשונה באינסטוש #אתמול #אילתאופיר #קומדיטוק #ניחושידוכים #במלחמה ♬ צליל מקורי - Ayelet Ofir
זה הפתיע אותך שיש כל כך הרבה צעירים? "כן. זאת בכלל תופעה, ואני גם יודעת את זה על עצמי. בתחילת שנות ה-20 שלי נורא רציתי זוגיות ולהתחתן, ועכשיו להפך, תעזבו אותי".
איך את מסבירה את טרנד השידוכים ברשת? "אנחנו בעידן של אפליקציות ורגילים כבר להכיר דרך המסך. מצד שני, זה לא בדיוק כמו האפליקציות הרגילות. בנות מרגישות שהן קצת מכירות את האדם דרך הסרטון, ולא רק מתמונות. אני משתדלת לעשות את הסרטון הכי טבעי שיש, להפתיע אותם, ואז מתקבלת איזושהי דוגמית לגבי איך אותו גבר מתנהג באמת, איך הוא מדבר, מה הוא אומר על עצמו, מה מעניין אותו. זה משהו באמצע בין המציאות לאפליקציות".
את רואה הבדל בין ההיענות של אנשים להשתתף בסרטוני השידוכים לפני ואחרי המלחמה? "כן. עכשיו יש ממש הירתמות כוללת. מעבר למציאת שידוך, אנשים כרגע יותר משתפים פעולה עם תוכן ברשת שהוא נעים וכיפי ולא מלא רק בפחד ואימה, וגם המצב ההישרדותי שכולם נמצאים בו עושה חשק לזוגיות, לא רק לבנות אלא גם לבנים".

"אני ניגש לחיילים וישר ושואל, 'אתה רווק?'"

את הצורך של הצעירים למציאת אהבה אפשר לראות גם בסרטוני הטיקטוק של יואב בולשטיין (25). יואב הוא חייל מילואים שנכנס לטרנד השידוכים בעודו בחזית. עד שפרצה המלחמה הוא היה נווד דיגיטלי ששהה בתאילנד. הוא חזר במיוחד כדי להתגייס, ובימים האלה הוא משרת בדרום, בגדוד 87 בשריון.
יואב בולשטיין: "אני ניגש ללוחמים שאני רואה בשטח, וישר שואל אותם משום מקום אם הם רווקים. אחר כך אני מסביר מה אני רוצה ויש כאלה שמיד זורמים איתי"
"לפני המלחמה הייתי מעלה לטיקטוק תוכן על נוודות דיגיטלית. כשהתחילה המלחמה גויסתי בצו 8 והחלטתי להביא את הטיקטוק למילואים. באחת המשימות התחלתי לצלם חיילים רווקים שמשרתים איתי בפלוגה ולהמליץ עליהם". הסרטון הראשון של יואב הגיע ליותר מ-150 אלף צפיות, ומשם כבר היה לו ברור שיש ביקוש לשידוכים ושהוא ממשיך ליצור עוד סרטונים בנושא.
יש היענות מצד החיילים? יש פנאי בכלל לחשוב על אהבה? "צילום הסרטונים והעיסוק בשידוכים שוברים לנו את השגרה ויש זמן בין המשימות השוטפות. כל מי שהצטלם רוצה למצוא זוגיות או לפחות קשר זמני".
4 צפייה בגלריה
יואב בולשטיין
יואב בולשטיין
יואב בולשטיין. הרבה רוצים למצוא זוגיות בתקופה הזאת
(צילום: אוסף פרטי)
בסרטונים של יואב הוא שואל לשם החייל, מקום מגורים ועיסוק, ומצרף קישור לרשתות החברתיות כדי שצעירות שמעוניינות, יוכלו לפנות אליו ישירות. "החבר'ה בפלוגה כבר הבינו את הטרנד שלי ומי שרצה להצטלם כבר עלה אצלי בטיקטוק.
"עכשיו אני כבר פונה לחיילים שלא מכירים אותי, וזה די מצחיק כי אני ניגש ללוחמים שאני רואה בשטח וישר שואל אותם משום מקום, 'אתה רווק?'. אחר כך אני מסביר מה אני רוצה ויש כאלה שמיד זורמים איתי. בסרטון הראשון לא שאלתי אותם בכלל, פשוט צילמתי חיילים. בעקבותיו הרבה חבר'ה קיבלו עוקבים והודעות ועוד חיילים רצו להצטרף, למרות שכרגע המאגר שלי דליל יותר".
אתה מקבל בקשות מיוחדות? "כן. מישהי כתבה לי, 'תביא לי דתי, בן 30 פלוס מהצפון'. אני מקבל לא מעט בקשות ספציפיות. מאוד מורגש שחיילים, במיוחד לוחמים במדים, זה משהו חם עכשיו".
יש כבר זוגות שמתכתבים או נפגשו באיזה אפטר? "כן, יש תוצאות ויש כבר כאלה שנפגשו באפטר והם עדיין בקשר בוואטסאפ. בסוף המלחמה תיגמר ואז נראה אם יצא מזה משהו".