"בגיל 17 הייתי במערכת יחסים עם מישהו שהייתה לו שליטה חולנית עליי", משתפת רווקת השבוע שלנו, ליטל יוחאי בת ה-36. "הייתי ילדה לא מקובלת שחיפשה חבר באינטרנט. זה היה ממש בהתחלה של הצ'אטים של תפוז. הוא היה חייל ואני הייתי ילדה תמימה. היינו יחד עד שהייתי בת 21 וחצי בערך, וזאת הייתה הזוגיות היחידה והאחרונה שלי".
וואו.
"כן. היו בה מלא אורות אדומים. הוא היה קנאי ברמות, ואני חושבת שזה עשה לי סוג של טראומה. עובדה שמאז לא הצלחתי להחזיק זוגיות יציבה לאורך זמן. בהמשך גיליתי שאני א-מינית. יש לזה המון רבדים. זה לא אומר שאני מתנזרת לחלוטין כי אני יכולה להיות עם מישהו, אבל החשק המיני שלי הוא כנראה נמוך מרוב הנשים. אני לא רוצה ליפול להגדרות ובטוחה שיש עוד המון נשים שמרגישות כמוני, אבל לא מרגישות מספיק בנוח לדבר על זה. אני גם אדם סטרילי מאוד, נגעלת מרוק, אולי בגלל החוויה שהייתה לי עם הבחור ההוא".
"הוא היה קנאי ברמות, ואני חושבת שזה עשה לי סוג של טראומה. עובדה שמאז לא הצלחתי להחזיק זוגיות יציבה לאורך זמן"
פתחת את הנושא הזה מול גברים שיצאת איתם?
"יצא לי להגיד את זה פעם למישהו והוא היה די בשוק אבל רק שוחחנו בפייסבוק, עדיין לא הגענו למצב של להיפגש, אז את יודעת... ניסיתי להסביר והוא לא קלט. אני פשוט מבינה מה באמת חשוב לי, וזה קודם כל שיהיה לי עם מי לדבר. אני רוצה להרגיש שמישהו מבין את הראש שלי. התפיסה שלי שונה מאוד מרוב האנשים ובגלל שאני מוזיקאית, העולם הפנימי שלי הוא אחר, עמוק יותר. גם ההתעסקות שלי במוזיקה היא טוטאלית".

4 צפייה בגלריה
ליטל יוחאי
ליטל יוחאי
ליטל יוחאי. "אני לא כמו רוב האנשים"
(צילום: רפי יוחי)

"זה לא אחראי להביא ילדים לעולם הזה"

כמו המיניות, גם ההורות לא משחקת תפקיד אצל ליטל. היא מעידה על עצמה שהיא אל-הורית, כלומר היא לא רואה את עצמה מביאה ילדים לעולם - וכן, זה לגמרי דיל-ברייקר. "אני לא חושבת שזה אחראי להביא ילדים לעולם הזה. אני גם לא אחת שתשקיע בדבר כזה. השאיפות שלי הן להגשים את עצמי בתור מוזיקאית, ואני לא רואה את זה קורה עם ילדים. זה אף פעם לא היה החלום שלי".
אני מקשיבה לך ולא יכולה שלא לתהות למה לך להתראיין למדור הזה? למה את מחפשת זוגיות בעצם?
"מבחינתי, מערכת יחסים היא כמו לעשות עסקה לטווח זמן מסוים, כזאת שמתאימה לשני הצדדים. מקום שבו שני הצדדים עוזרים זה לזה להפיק תועלת על ידי צמיחה, גדילה, הבנה והכלה. זוגיות זה חבר לחיים. זה להבין את הנשמה של מי שעומד מולך ולהחליט שיש פה חיבור, אבל לא בצורה שמישהו הגדיר פעם כ'נכונה' כי אין דבר כזה נכון או לא נכון. למשל, לא חייבים לגור יחד, לא חייבת להיות מיניות או להביא יחד ילדים. אבל אני כן שומרת על ראש פתוח ולא אוהבת הגדרות, כי ברור לי שהמושגים האלה יכולים להשתנות עם השנים".
"גיליתי שאני א-מינית. זה לא אומר שאני מתנזרת לחלוטין, אבל החשק המיני שלי נמוך. אני בטוחה שיש עוד נשים שמרגישות כמוני, אבל לא מרגישות מספיק בנוח לדבר על זה"
האם לדעתך מה שמנע ממך להיכנס לזוגיות עד היום קשור בא-מיניות או בחוסר הרצון שלך להקים משפחה?
"אני חושבת שלא שמתי את נושא הזוגיות בראש מעיניי. טרם מצאתי מישהו שמבין את הראש שלי, וכשראיתי אילו רווקים יש בשוק, הם לא היו אידיאליים עבורי".
ליטל יוחאי מתגוררת בכפר סבא וכפי שהבנתם, היא מוזיקאית בכול רמ"ח איבריה – היא יוצרת, מלחינה, כותבת ושרה. על הדרך היא גם מתופפת ועובדת כמזכירת ערב במשרד עורכי דין, אבל התשוקה האמיתית בחייה היא לגמרי המוזיקה.
עובדה מעניינת נוספת היא שליטל היא גם לקוית שמיעה, ואם תהיתם איך זה מסתדר עם היותה מוזיקאית, אז חשוב לה להרגיע ולהגיד שהיא לא חירשת. "אין לי מכשיר שמיעה. הליקוי מתבטא בכך שאסור לי להיחשף לרעשים חזקים מדי, כמו אירועים שיש בהם מוזיקה רועשת. יש לי רגישות שמיעתית לצלילים בתדרים מסוימים".
איך גילית את זה?
"כשהייתי תינוקת סבלתי מדלקות אוזניים חוזרות ונשנות, והצטברו לי באוזן נוזלים שיצרו עומס. עברתי כמה ניתוחים שבסופו של דבר השפיעו על השמיעה. כשאת ילדה את עדיין לא מרגישה את זה בפועל, אבל היום אני כבר לא יכולה לצאת למקומות עם ווליום גבוה מדי.
"זה אכן דיסוננס עם העיסוק שלי, אבל אני מאוד זהירה ושקולה, כל הזמן במעקב רפואי ונוקטת באמצעי זהירות. למשל, בהופעות אני דואגת לעלות ראשונה ושהסאונד יהיה מותאם אליי, אני לא מופיעה עם כלי נגינה חיים, בחדר החזרות אני שמה אטמים מקצועיים, הלהקה מודעת ואנחנו מנגנים בווליום סביר. הכול אפשרי כשמודעים. אני שומעת טוב, השאלה היא באילו תנאים".
קרה שזה הפריע לגברים שיצאת איתם?
"לא, כי מעולם לא שיתפתי ולא עשיתי מזה אישיו. בילדות לא דיברתי על זה עם אף אחד, בכלל, ואת המשפחה המורחבת שיתפתי רק כשהייתי צריכה ללכת לאירוע משפחתי. בערך ב-2016 הבנתי שאף על פי שהנושא לא קל עבורי, אני חייבת לשתף אנשים. בגלל שלא רואים את הלקות, קשה להבין אותה. כשאת מסתכלת על אדם נכה את אומרת, או-קיי, קשה לו ללכת. את רואה את זה בעיניים אז יותר קל לך להבין מה הוא עובר. כשאת מסתכלת עליי, את לא יכולה לנחש".
ליטל מעידה על עצמה שהיא אדם רגיש, אינטואיטיבי ושהיא קולטת את מי שעומד מולה מאוד מהר. לצד זאת, היא גם ילדותית, רגישה ולדבריה יש לה גם חרדה חברתית קלה.

4 צפייה בגלריה
ליטל יוחאי
ליטל יוחאי
ליטל יוחאי. "זוגיות זה זה להבין את הנשמה של מי שעומד מולך"
(צילום: רפי יוחי)

מה זאת אהבה מבחינתך?
"לאהוב ולכבד את עצמנו, לא להתפשר על דברים שממש חשובים לנו כדי להצליח".
את פעילה באפליקציות?
"הייתי בעבר אבל מאסתי בהן. בכללי, תחום הדייטים מאוד מורכב. הכול זמין ומהיר, אינסטנט, אין הקשבה. תעשיית האפליקציות בנויה על מציאת פרטנר רגעי ולא על מציאת פרטנר לטווח הארוך".
מה מעליב אותך?
"חוסר הכלה, אטימות, חוסר רגישות וחוסר פירגון".
אילו תכונות את מחפשת בגבר שיהיה איתך ולמה?
"שיהיה אינטליגנט, בעל חשיבה מחוץ לקופסה, מפרגן, חם, רגיש, יודע להכיל ובעל תקשורת בריאה וטובה".
חתונה - ברבנות או אזרחית?
"בלי חתונה בכלל".
עישון?
"עישון זה דיל-ברייקר".

4 צפייה בגלריה
ליטל יוחאי
ליטל יוחאי
ליטל יוחאי. נפש עדינה של אמנית
(צילום: רפי יוחי)

טווח גילים שאת מחפשת?
"40-36".
גרוש עם ילדים או גרוש בכלל, זה משהו שיכול לבוא בחשבון?
"גרוש בלי ילדים בלבד".
מה יגרום לך לוותר על גבר?
"מישהו שרוצה חתונה וילדים או שהוא מעשן".
על איזה תחביב לא תוותרי בחיים, גם לא בשביל בן הזוג שלך?
"לא אוותר על שום דבר שאני אוהבת לעשות, ברור".
מה מצחיק אותך?
"קומדיות אמריקאיות".
מתי בכית בפעם האחרונה ולמה?
"אני בוכה כמעט בכל יום. בכל זאת, אני אמנית, נשמה מאוד רגישה".
מה היית בגלגול הקודם?
"ככל הנראה פיקאסו או אמן אחר מפורסם".

4 צפייה בגלריה
ליטל יוחאי
ליטל יוחאי
ליטל יוחאי. בלי ילדים ובלי סיגריות
(צילום: רפי יוחי)

הסדרה האחרונה שעשית לה בינג'?
"One day at a time".
איזו מוזיקה את שומעת?
"מייקל ג'קסון, ביטלס, אריתה פרנקלין ועוד".
ספרי משהו שאף אחד לא יודע עלייך.
"אני קולטת אנרגיות של אנשים בלי שהם יצטרכו לדבר".
איך חברים שלך היו מתארים אותך?
"רוחניקית, משוגעת, יצירתית, שקטה אך גם סוערת".
מה את עושה בימי שישי בערב?
"בבית, רואה נטפליקס".
איפה את רואה את עצמך בעוד 10 שנים?
"מוזיקאית בחו"ל".