עידו גולן (29) מנתניה מגיע מבית דתי. הוא הצעיר מבין שישה אחים, כשאת אחותו, שני גולן, ודאי ראיתם בתוכנית הריאליטי "אהבה חדשה", שמשודרת בימים אלו ברשת 13.
"אומנם גדלתי בעולם הדתי, אבל בגלל שלמדתי משחק ואמנות, יצא שרוב חיי הייתי במעגלים חילוניים ויכול להיות שזה קצת עיכב אותי במציאת זוגיות", הוא מודה ביושר. "חילוניות אמרו שאני דוס כי אני שומר שבת, ודתיות חשבו שאני חילוני כי אני לומד משחק עם הבנות, עושה תיאטרון ורוצה להגיע לטלוויזיה. איפשהו, נפלתי בין הכיסאות".
אז אתה מסכים לצאת גם עם חילוניות וגם עם דתיות?
"בעיקרון, חשוב לי שבת הזוג שלי תהיה מסורתית, אחרת זה פחות יעבוד, ואני אומר את זה גם מניסיון וגם כי בזוגיות גם ככה יש מלא פערים וקשיים שצפים, אז להכניס גם את עניין האמונה, שבת-לא שבת, זה כבר מועד לפורענות. אז אני לא שולל ולא רוצה להיות קיצוני, אבל זאת ההנחה שלי כרגע".

4 צפייה בגלריה
עידו גולן
עידו גולן
עידו גולן. אם את מסורתית את מוזמנת לפנות אליו בפייסבוק
(צילום: שרון בנשימול)

כל ניואנס הכי קטן הוא צרחה בשבילי

הוא למד משחק ב"ניסן נתיב", מגדיר את עצמו כתסריטאי, במאי ושחקן, ובימים אלו הוא עובד על סדרה משלו, ושוקל להירשם ללימודי פסיכולוגיה באוניברסיטה.
מה אתה מביא איתך לקשר הזוגי?
"רגישות. אני שם לב לדקויות הכי קטנות. אני יכול להסתכל על חבורה שאינני מכיר, וישר לנתח מי פגע במי, מי מאוהב במי - וזה ודאי כאילו, לא תיאורטי. כל ניואנס הכי קטן הוא צרחה בשבילי, זה משהו פסיכי. זה גם חיסרון לפעמים. אה, ואני מכור למלח ושונא ג'וקים".
מה זאת אהבה מבחינתך?
"יש תיאוריה שהמצאתי על פירמידה הפוכה שמחולקת לשלושה חלקים: השפיץ הוא החלק של ההידלקות והפרפרים בבטן. זה גם החלק הראשוני והקטן ביותר בדרך אל האהבה, אבל הוא עדיין מאוד-מאוד חשוב. אחריו מגיע החלק השני והאמצעי בפירמידה שהוא ההתאמה על הדף - האם הבחורה מתאימה לי מבחינת תפיסת העולם שלה והרקע שממנו היא מגיעה?
"החלק השלישי והאחרון, שהוא גם הגדול והמשמעותי ביותר, הוא נתינה, וזה חלק שלא נגמר לעולם. ממלאים את החלק הזה עד שמגיע המוות ומפריד ביניכם. ברגע שיש לך את שלושת החלקים: ההידלקות, ההתאמה והנתינה מתקבלת אהבה, כשההפך של זה הוא גירושים.
"בדרך כלל בחיים או שאתה נדלק על מי שלא מתאים לך, או שהבן אדם מתאים לך אבל אתה לא מבין למה אתה לא מרגיש אליו כלום, או שיש גם הידלקות וגם התאמה, אבל אתה לא בנתינה אינסופית ואז יאללה, לרבנות".
מקורי. אתה מאמין באהבה ממבט ראשון?
"האמת שכן. לא בקטע מיסטי, אבל אני מאמין שאדם שיודע בדיוק מה הוא אוהב, אז ברגע שהוא רואה את זה, זה יכול להרגיש נכון. הייתי מת שזה יקרה לי, אבל עם כל עניין הפירמידה, כן? שלא תהיה פה התרסקות חלילה", הוא צוחק.
"בחיים או שאתה נדלק על מי שלא מתאים לך, או שהבן אדם מתאים לך אבל אתה לא מבין למה אתה לא מרגיש אליו כלום, או שיש גם הידלקות וגם התאמה, אבל אתה לא בנתינה אינסופית"
כמובן. כמה זמן אתה רווק?
"עם כל המורכבות, אני כבר לא יודע להגיד מה נחשב לזוגיות ומה לניסיון כושל, אז נראה לי ששנתיים. אני תמיד יוצא ודואג לחתוך אם זה לא מרגיש לי נכון. אין לי כוח לבלגנים. בא לי כבר את המדויק והנכון".

4 צפייה בגלריה
עידו גולן
עידו גולן
לא יוותר על התחביב המוזיקלי בשביל אף אחת. עידו גולן
(צילום: ג'ורדן סולטנה)

"אהבתי מישהי אבל לא הייתי מספיק 'פייטר'"

על הדבר שהכי מדויק ונכון עבורו, עידו עדיין לא סגור: "הבנתי על עצמי במערכות יחסים שאני יותר מורכב משחשבתי. בחיים עצמם אני מרגיש מאוזן מבחינה נפשית, ואז אני נכנס למערכת יחסים ונתפס על הדקויות. פתאום אני מגלה עולם שלם וחדש שאני דפוק בו. אבל זה טוב, כאילו. ככה משתפרים באמת. נראה לי".
מתי נשבר לך הלב בפעם האחרונה?
"אם מדברים על ממש נשבר ולא על באסה קיומית יומיומית, אז לפני שמונה-תשע שנים ככה. אהבתי מישהי, לא קרה בינינו כלום כי לא הייתי 'פייטר' מספיק, ואז אכלתי את הראס על כל מה שיכולתי לעשות אחרת ובלה-בלה-בלה".
"הבנתי שאני יותר מורכב משחשבתי. אני מרגיש מאוזן מבחינה נפשית, ואז אני נכנס למערכת יחסים ונתפס על הדקויות"
מהו המרכיב הכי חשוב בעיניך במערכת יחסים?
"תקשורת אמיתית. אפשר לעבור מלא מריבות ומשברים, אבל כל עוד מדברים על הדברים ולא מטאטאים, אני מאמין שאפשר לתקן את הכול או לפחות ללמוד לחיות עם הכול. רוב האנשים לא מדברים ותופסים את המושג 'תקשורת' כמשהו שחוק, אבל חשוב ממש לרדת לפרטים ולהגיד הכול.
"כשלמדתי משחק, למדנו שהרגש שאני מרגיש ומביע במילים הוא לא בהכרח מדויק למה שאני באמת מרגיש מבפנים, וגם כשהפלט הזה מגיע אל הפרטנר, הוא לא פעם מתקבל אצלו אחרת בגלל חוויות חייו השונות, ואז זה קצת כמו טלפון שבור. לכן חשוב תמיד לנסות להסביר לצד השני מה באמת קורה, אפילו לנסח את הדברים בצורה אחרת, העיקר שהם יצאו מדויקים".
אתה פעיל באפליקציות כמו טינדר למיניהן?
"הייתי אבל עזבתי כי זה מרגיש כמו שוק בשר, אז מעדיף להכיר במציאות ומקסימום אם זה לא הכיוון, הרווחתי שיחה טובה. אני תמיד נהנה גם מהמפגש האנושי, בלי קשר לכלום".
מקסים. מה הדבר הכי טוב שיצא לך מהרשת?
"כלום. כאילו, כמה דייטים נחמדים, אבל לא מעבר".
"כשלמדתי משחק גיליתי שהרגש שאני מביע במילים הוא לא בהכרח מדויק למה שאני באמת מרגיש מבפנים, וגם כשהפלט הזה מגיע אל הפרטנרית, הוא לא פעם מתקבל אצלה אחרת בגלל חוויות החיים השונות"
מהי החוויה הכי גרועה?
"סימסתי למישהי והיא חסמה אותי", הוא צוחק וממשיך: "האמת היא ששלחתי הודעה לגיטימית והיא שלחה אותי לספאם על לא עוול בכפי".

4 צפייה בגלריה
עידו גולן
עידו גולן
"מישהי חסמה אותי על לא עוול בכפי". עידו גולן
(צילום: סלפי)

מה מעליב אותך?
"לא זוכר מתי הרגשתי עלבון. הכול אצלי מתורגם לבאסה קיומית. אז כל דבר, כל הזמן".
אילו תכונות אתה מחפש באישה שתהיה איתך?
"שהיא תהיה אצילית, רגישה ויפה".
מי "הטייפ" שלך?
"משהי בהירה, לא גבוהה, רזה".
חתונה – ברבנות, אזרחית או מוותר?
"רבנות".
דעה פוליטית?
"בזוגיות זה חשוב לדעתי שתהיה דעה פוליטית דומה. תפיסת עולם בעיניי מתבטאת בכל הרבדים של החיים וזה יצוף גם בבין-אישי".
עישון?
"לא".

4 צפייה בגלריה
עידו גולן
עידו גולן
עידו גולן. בבקשה אל תשקרי לו, הוא ימות מזה
(צילום: אוסף פרטי)

טווח גילים שאתה מחפש?
"26-20".
גרושה עם ילדים או גרושה בכלל – זה משהו שיכול לבוא בחשבון?
"לא".
מה יגרום לך לוותר על מישהי?
"אם היא לא דוברת אמת. אני לא סובל שקרים, זה יכול להרוג אותי".
תאר לי את הדייט המושלם מבחינתך.
"אתה מגיע, מסתכל עליה והדבר הראשון שעובר לך בראש זה פאק! זאת-זאת אחי! מיד אחרי זה אתה אומר לעצמך תפסיק להתלהב על הרגע הראשון יא פתאט. אלו שתי מחשבות שבאות במכה אחת כזה, ואז אתה מחכה לראות אם ייחשפו כל ה'פאקים', אבל אתה רק מבין שהיא עוד יותר מה שחיפשת, כשאותו תהליך קורה גם אצלה".
מה אתה עושה בזמנך הפנוי?
"כותב, משחק, מצלם, עורך וידאו, משחק כדורגל".
על איזה תחביב לא תוותר בחיים, גם לא בשביל בת הזוג?
"נראה לי שמוזיקה".
איזו מוזיקה אתה שומע?
"מיינסטרים כזה, אבל הקרייב האמיתי זה רוק".
מהו המקום האהוב עליך ולמה?
"חוץ לארץ, לא משנה איפה. העיקר שתהיה אווירה של חופש".
מתי בכית בפעם האחרונה ולמה?
"איך אומר שחר חסון? כשהבנתי שלא אהיה עם כל הבנות בעולם".
מהי הסדרה האחרונה שעשית לה בינג'?
"נמלטים".
ספר משהו שאף אחד לא יודע עליך.
"אני מאזין למלא סרטוני מוטיבציה, לא יודע מה יש לי עם החרא הזה".
איך חברים שלך היו מתארים אותך?
"מצחיק וקשוב".
מה אתה עושה בימי שישי בערב?
"יושב עם המשפחה".
אז איפה אפשר להתחיל איתך?
"וואלה בפייסבוק, או כאילו לעקוב אחרי הלו"ז שלי ולבוא לאן שאני עובד וכזה, אבל אז זה יהיה ממש מוזר".
איפה אתה רואה את עצמך בעוד 10 שנים?
"כותב ומשחק בהוליווד".
רוצות להתחיל עם עידו? שלחו לו הודעה למסנג'ר בפייסבוק