"בחודשיים הראשונים גבר צריך לשחק איתי את המשחק. לא להיות כזה חמוד ומקסים, אלא קשה להשגה. כשהם יותר מדי מפרגנים, זה מוריד לי. כמה אפשר לשמוע שאני יפה? אני הרבה מעבר", קובעת רווקת השבוע שלנו, מיכל זיו שקד.
במסגרת עבודתה כמנהלת מכירות באולם אירועים, מיכל פוגשת מאות זוגות בדרך אל החופה, בתקווה שיום יבוא והיא תהיה זאת שנמצאת בצד השני של המשא ומתן. היא בת 27, מתגוררת בראשון לציון, יש לה תואר ראשון בכלכלה ובימים אלו היא לומדת לתואר שני בחדשנות, יזמות ועיצוב.

6 צפייה בגלריה
מיכל זיו שקד
מיכל זיו שקד
מיכל זיו שקד. "אני הרבה מעבר"
(צילום: סלפי)

בתור רווקה, לא קשה לך עם המפגש האינטנסיבי עם זוגות שעומדים להינשא?
"להפך, אני שמחה שזה העיסוק שלי ואני ממש אוהבת לעבוד. זה רק מדרבן אותי למצוא את אהבת חיי, לדייק מה אני רוצה לעצמי. בסופו של דבר, אני עושה את המצווה הכי גדולה - לשמח חתן וכלה, ואני מעבירה אנשים עוד נקודת ציון במסלול הזה. אני גם פותרת המון בעיות כי לפעמים חתונה יכולה להיות שלב מאוד קשה לזוג, וזה מרגש אותי. זה לא שאני לא עצובה על זה שאני רווקה, אני בסדר עם איפה שאני עכשיו, אבל כן רוצה כבר למצוא את הגבר הנכון".
"אני חכמה, אני נראית טוב, אני סבבה, אבל אני פוסלת כל אדם שמתחיל איתי. אני חושבת שמגיע לי מישהו מושלם, שיש בו כמעט את כל מה שאני רוצה לעצמי, וקשה לי להתפשר על פחות"

להסתכל על העולם בזכוכית מגדלת

היא אוהבת ספורט ובעלי חיים, יש לה כלבה מתוקה, פודלית העונה לשם בל. בגילוי לב היא מעידה על עצמה שהיא חסרת סבלנות ושהיא סובלת מהפרעה אובססיבית-קומפולסיבית: "יש לי OCD ברמה קשה. אני מאוד בררנית וביקורתית. זה אומר שאני שמה לב להכול ורואה הכול - על עצמי, על אחרים, על דברים שהם עושים, על אוכל. אני לא יכולה ללכת לישון אם הכלים לא במדיח, אם הכביסה לא מקופלת במקום. אני לא מאחלת לאף אחת להיות עם OCD ברמה הזאת. זה מאוד קשה לחיות ככה ואני נמצאת בטיפול פסיכולוגי כדי לעבוד על זה וללמוד לשחרר, להפסיק לבחון את הפרטים הקטנים שאדם רגיל אפילו לא מודע לקיומם. תחשבי שזה כמו להסתכל על העולם בזכוכית מגדלת".

6 צפייה בגלריה
מיכל זיו שקד
מיכל זיו שקד
מיכל זיו שקד. "גבר צריך לשחק את המשחק בהתחלה"
(צילום: סלפי)

OCD היא הפרעה נפשית שכוללות תסמינים של מחשבות טורדניות או אובססיביות, לצד צורך לבצע שוב ושוב טקסים מסוימים שעלולים לעורר מצוקה נפשית, ופוגעים בתפקוד של הסובלים מההפרעה. מיכל מודה שההפרעה הזאת בהחלט מקשה עליה ליצור קשרים רומנטיים עם אנשים חדשים: "אם הגבר לא מרגיש לי מדויק במאה אחוז, אני לא אמשיך איתו לדייט שני. כשאני חושבת על זה, נראה לי שהמשכתי לדייט נוסף רק עם שניים, אולי שלושה גברים בחיי.
"אבל אני ממש עובדת על עצמי בעניין הזה, מכריחה את עצמי לתת עוד צ'אנס כי אין ספק שקשה להתנהל ככה. אני חכמה, אני נראית טוב, אני סבבה אבל אני פוסלת כל אדם שמתחיל איתי. אני חושבת שמגיע לי מישהו מושלם, שיש בו כמעט את כל מה שאני רוצה לעצמי, וקשה לי להתפשר על פחות", אומרת מיכל ומבקשת להוסיף, "אבל אני לא גאה בזה, כן? תכתבי את זה".
מה זאת אהבה מבחינתך?
"אדם שהוא החבר הכי טוב שלך, ללא תנאים".
כמה זמן את רווקה?
"כשנה. נשבר לי הלב אבל נולדתי מחדש. היינו יחד במשך ארבע שנים לסירוגין. אחרי שלמדתי להכיר את עצמי אני דווקא שמחה שזה קרה ונגמר. הבנתי שהזוגיות הזאת לא הייתה אני בשום צורה. זה לא התאים לי ולסגנון שלי. בעיניי, הכי חשוב לסיים מערכת יחסים בטוב, לתת לצד השני להמשיך הלאה עם חייו, גם אם זה כואב, אלא אם את בטוחה שמדובר באהבת חייך ואז אל תוותרי לעולם, גם אם יש לו מישהי. אבל הוא כנראה לא היה אהבת חיי ואני מאחלת לו המון הצלחה, והלוואי שהוא יהיה מאושר".
יפה. מה הבנת על עצמך במערכת היחסים?
"שלא כולם מתנהגים כמוני ושלכל אחד יש את השיגעונות שלו. הבנתי שאני לא יכולה לצפות מאף אחד אחר לנהוג כפי שאני הייתי נוהגת או חושבת, ושעליי להישאר מי שאני וגם ללמוד לקבל את האחר".

6 צפייה בגלריה
מיכל זיו שקד
מיכל זיו שקד
מיכל זיו שקד. "רוצה ללמוד לקבל את האחר"
(צילום: דור לב)

מהו המרכיב הכי חשוב בעינייך במערכת יחסים?
"אמון".
את פעילה באפליקציות?
"לא, לא מתחברת לקטע הזה. זה מרגיש לי כאילו שאני מוצר – 'אתה רוצה את זה או את זה?'. בעיניי, היכרות צריכה להיות הרבה מעבר. אני מכירה גברים בעיקר דרך חברים שמנסים להכיר לי, דרך העבודה, וגם מתחילים איתי די הרבה".
מה מעליב אותך?
"בגידה באמון. קרה לי לא מעט בחיי".
אילו תכונות את מחפשת בגבר שיהיה איתך, ולמה?
"אינטליגנציה. חשוב לי שהוא יאתגר אותי שכלית. אז חוכמה ושאפתנות, ראייה רחבה של העתיד, לב טוב, קבלת האחר. שיהיה איש עבודה, ששנינו נהיה מצליחנים. וכמובן שיאהב חיות, זה חשוב".

6 צפייה בגלריה
מיכל זיו שקד
מיכל זיו שקד
מיכל זיו שקד. לא תמצאו אותה בטינדר
(צילום: דור לב)

כפי שכבר הבנתם, הכנות הרדיקלית של מיכל מאפשרת לה להגיד דברים שהם לא תמיד פופולריים והיא בסדר עם זה. בסוף, זאת האמת שלה וכך היא מרגישה: "אני יודעת שזה נחשב לדעה קדומה, אבל לתפיסתי, גבר צריך להצליח יותר מאישה. לא כי היא לא יכולה, אישה יכולה לעשות כל מה שגבר עושה ואפילו יותר, אבל בסופו של דבר, לדעתי, היא צריכה להיות עם הילדים. אין כמו החיבוק של אמא, העצה של אמא, האוכל של אמא. אישה היא עמוד התווך של המשפחה. היא הראש, היא מחברת בין כולם.
"מצד שני, אסור לאישה להישאר בבית כל הזמן. לכי לחוג, תעשי פלסטלינה עם חברות, ורק אל תישארי בבית כל היום, זה יהפוך אותך למשוגעת. קומי, תתאפרי, תתארגני ותעשי משהו שממלא אותך. הגבר צריך להיות שם, להגיד לך שאת אלופה, לחבק אותך ולתמוך בכל מה שאת עושה".
מי ה"טייפ" שלך?
"גבר גבוה עם בייבי-פייס".
דעה פוליטית משחקת תפקיד?
"אולי קצת. אם מישהו שמאלני ברמה קיצונית זה ממש יוריד לי כי הדעות שלו רחוקות משלי שנות אור, מנוגדות מאוד. כנראה אנחנו לא בנויים מאותו הדבר. הרי זה לא באמת פוליטי. מאחורי כל עמדה פוליטית עומדת מחשבה מסוימת, דרך חיים, זה יושב על ערכים".
עישון?
"נגד".
טווח גילים שאת מחפשת?
"עד גיל 35".
גרוש עם ילדים או גרוש בכלל – משהו שיכול לבוא בחשבון?
"בלי ילדים. אני רוצה שהאהבה הראשונית לילדים תהיה איתי".

6 צפייה בגלריה
מיכל זיו שקד
מיכל זיו שקד
מיכל זיו שקד. "אהבה לבעלי חיים זה מאסט"
(צילום: סלפי)

מה יגרום לך לוותר על גבר?
"אם הוא קמצן, מהמר או שתיין ברמה מוגזמת".
"אסור לאישה להישאר בבית כל הזמן. לכי לחוג, תעשי פלסטלינה עם חברות, רק אל תישארי בבית כל היום, זה יהפוך אותך למשוגעת"
מה הדייט הכי גרוע שהיה לך?
"בחור שאכל קינוח שנפל על השולחן ולמרות זאת הוא המשיך לאכול אותו. היה גם מישהו שרצה לקחת אותי לרבנות בסוף הדייט".
אויש. תארי לי את הדייט המושלם.
"מסעדה טובה, בושם טוב, תמיד יש על מה לדבר, אוכל טעים, אווירה 'פיין', ישיבה על הבר שמתחילה בשני צ'ייסרים של ערק".
מה את עושה בזמנך הפנוי?
"אוהבת בגדים, נעליים ותיקים - אז קונה, קוראת ספרים, עושה ספורט".
מהו המקום האהוב עלייך ולמה?
"הבית. להיות עם המשפחה".
מה היית בגלגול הקודם?
"אולי נסיכה?"
הסדרה האחרונה שעשית לה בינג'?
"ברידג'יטון".

6 צפייה בגלריה
מיכל זיו שקד
מיכל זיו שקד
מיכל זיו שקד. הפרעת ה-OCD שלה גורמת לה להסתכל על דברים מבעד לזכוכית מגדלת דמיונית
(צילום: סלפי)

איזו מוזיקה את שומעת?
"הכול חוץ מדיכאון ואלקטרוני".
ספרי משהו שאף אחד לא יודע עלייך.
"אני מפחדת מג'וקים ברמה גבוהה מאוד, גם מהחושך".
איך חברים שלך היו מתארים אותך?
"שאלתי חברה והיא ענתה כך: OCD קשה, נשמה טובה, מסודרת ואחראית".
אז איפה אפשר להתחיל איתך?
"תהיה יצירתי".
איפה את רואה את עצמך בעוד 10 שנים?
"בעלת קריירה, עם משפחה וילדים".