בשיתוף מגדל סינגלס ראן
חופשות אוגוסט אמנם מאחורינו אבל זה לא אומר שנסגר הגולל על סעיף החופשה השנה. בשנים האחרונות יותר ויותר ישראלים בוחרים לטוס ליעדים שונים בעולם כדי לממש את החלומות הספורטיביים שלהם. כי אם כבר עושים ספורט, שיהיה קצת פלז'ר סביב העניין. חברות הביטוח מכירות בחיבה של הישראלי המצוי לספורט אתגרי (וגם לא כל כך אתגרי), ומציעות בשנים האחרונות סעיפי ביטוח רלוונטיים. אם אתם מתכננים לטוס לחו"ל, ויש סיכוי שתעשו פעילות ספורטיבית כלשהי (כן, גם ריצה בפארק זה נחשב), תכנון נכון של החופשה יכלול גם ביטוח נסיעות אמין. אז לאן כדאי לנסוע? ואיך נערכים?

ריצה/תחרות מרתון

האירועים הקרובים: מרתון בוסטון, שכבר עשרות שנים מתקיים ביום שני השלישי של אפריל; מרתון ברלין המתקיים מידי שנה במחצית השנייה של חודש ספטמבר (השנה ב-24.9); מרתון ניו יורק, שמתקיים בדרך כלל ביום ראשון הראשון של נובמבר; מרתון טוקיו שמתקיים בדרך כלל בסוף פברואר או תחילת מרץ ועוד.
איך תדאגו לבריאות שלכם? חשוב להצטייד בנעליים ייעודיות, ולפי הצורך בטייפינג לייצוב המרפקים. כמובן שכמו כל ריצה גם כאן חייבים להכין את הגוף כבר מספר שבועות לפני כן גם באימונים וגם על ידי תזונה. ריצת מרתון היא גורם סיכון לפציעות ספורט, נפילות ותאונות ולכן יש להצטייד בביטוח שיכסה את הסיכונים הללו.

חופשת גלישה

יעדים מומלצים: חובבי הגלים יכולים לטוס לאחד מכמה יעדים מוכרים בתחום, שמושכים אליהם תיירים מכל העולם. ה-Banzai Pipeline, הממוקם על החוף הצפוני של אואהו בהוואי הוא אחד הגלים האייקוניים והמוכרים ביותר בעולם; מפרץ ג'פריס בדרום אפריקה הוא מהאהובים על הגולשים המחפשים גלים ברמה עולמית; באלי באינדונזיה, מציעה חווית גלישה בכל הרמות, לא רק לגולשים מקצוענים. יעדי גלישה תמצאו גם באוסטרליה, טהיטי, צרפת, טמרינדו, מאליבו שקליפורניה, רגלאן שבניו זילנד ועוד.
מתי טסים: בייעדי הגלישה המפורסמים תפגשו בגלים לאורך כל חודשי השנה. הבחירה שלכם מתי לנסוע תלויה במידת הרצון שלכם לזכות בחופשה אוורירית בלי הרבה תיירים סביבכם: למשל, בחודשים נובמבר עד מרץ, יהיה צפוף יותר בחופים הללו. דווקא באוגוסט, ספטמבר ואוקטובר, יש פחות עומס בגלל שיותר גשום וזהו חסרון כשרוצים ליהנות מהגלישה ומהחופים. אם הזמנים לרשותכם, כדאי לכוון לחודשי נובמבר – דצמבר.
איך תדאגו לבריאות שלכם? גלישה היא חוויה אקסטרימית מופלאה אבל היא טומנת בחובה סיכונים: מטביעה, פציעות בגפיים ותאונות בגלל סלעים ומכשולים בלתי נראים לעין, התייבשות או כוויות שמש ועוד. חשוב להצטייד ככל האפשר בציוד מקצועי ובטיחותי, וגם כאן, ליידע את סוכן הביטוח שלכם לגבי התוכניות שלכם והסיכונים הנלווים.

אקסטרים

היעדים המומלצים: גם למי שלא מתכננים חופשות אקסטרים, ייתכן שאטרקציות ספציפיות יקרו בדרככם. הדבר נכון בין היתר למוצ'ילרים שטסים לטיול ארוך במזרח או בדרום אמריקה ומתכננים בנג'י, צניחה חופשית, טראקים, טיול ג'יפים וכן הלאה.
זמן נסיעה מומלץ: זה משתנה ממקום למקום – חשוב מאד לבדוק את מזג האוויר ואת זמינות ההזמנות בעת תכנון הטיול, כי לכל מקום יש את הכללים והשינויים שלו. ספציפית בקווינסטאון, הקיץ הוא בדצמבר – פברואר וזוהי עונת התיירות השיא המקומית, הסביבה שופעת וירוקה ומאד פוטוגנית, אם תרצו לשלוף מצלמה שנייה לפני הקפיצה. אם תרצו לפגוש פחות תיירים, גם בעונות השנה האחרות ניתן ליהנות באתר הזה.
איך תדאגו לבריאות שלכם? המקומות המפורסמים בעולם שמהם קופצים בנג'י הם לרוב מאד מסודרים ובטיחותיים, ועם זאת תמיד יש סיכון של בלאי הרתמות או תחזוקה לא נכונה של ציוד. כשל כזה, עלול לגרום לפציעה קלה במקרה הטוב. גם הכוח המופעל על הגוף במהלך הקפיצה הראשונית והריבאונד שלאחר מכן עדיין יכול להוות סיכון ובנוסף, התנועה הפתאומית עלולה להפעיל לחץ על הצוואר ועמוד השדרה, מה שעלול להוביל לפציעות צוואר וגב. יש גם סיכון של חרדה או בהלה בחוויה מהסוג הזה, ותנודות בקצב הלב ולחץ הדם.

חופשת סקי

היעדים המומלצים: שוויץ, גרמניה, צרפת, איטליה, בוקרשט ועוד יעדים באירופה רבתי, מחכים לכם על רקע לבן בוהק, כדי לנקות את הראש וליהנות מהשקט והמטבע החורפי במיטבו.
זמן נסיעה מומלץ: באופן טבעי, חודשי החורף ינואר-פברואר הם חודשי השיא בסקי האירופאי. אם אתם מעוניינים באווירה תיירותית תוססת ובתנאים אופטימליים לסקי מכובד, לכו על אמצע עונת החורף. אם אתם מעדיפים מדרונות שקטים, אפשר לבחור גם את החודשים הסמוכים- דצמבר, מרץ ואפריל. כדאי לבדוק כל יעד ואפיוניו ולהתייעץ בקבוצות הפייסבוק הייעודיות.
איך תדאגו לבריאות שלכם? אין מישהו שלא מכיר חבר או מכר שחזר מסקי פצוע ומגובס. אם אתם מניחים את כף רגליכם על האיזור המושלג, אתם חשופים לפציעות, לפגיעות קור ועוד. בדקו היטב שביטוח הנסיעות שלכם גם כולל פינוי במסוק, אם תזדקקו לכך – לא עלינו, וכמובן הטסה רפואית לארץ.

חופשת שיט

זוהי החופשה האידיאלית לאוהבי הטבע והשקט.
זמן נסיעה מומלץ: חופשת שיט תמיד תהיה נעימה יותר בחודשי האביב או הסתיו המוקדמים. קחו בחשבון שהשיט הוא רק חלק מחוויה שלמה ולכן, תמיד יהיה נעים יותר לטייל בתנאים לא חמים או קרים מדי וללא גשם.
איך תדאגו לבריאות שלכם? על פניו, שיט זו חוויה רגועה ושלווה מאין כמוה. עם זאת, תמיד יכול להיות סיכון של סופות ורוחות ונזקי מזג האוויר, תקלות מכניות של אזור התיירות, מצבי חירום רפואיים (אפילו מחלת ים שמתגלה תוך כדי חופשה), פציעות בלתי צפויות, נפילות בשוגג, התהפכות או שקיעה של כלי השיט ועוד.
קודם כל ביטוח
"המטרה היא שכולנו נצא לחופשה ונחזור בריאים ושלמים", אומרים בחברת הביטוח מגדל, שמציעה ביטוח נסיעות לחו"ל, שכולל סעיף ספורט אתגרי. "אבל הדבר האחראי לעשות הוא להתכונן לרע מכל, ולהיות מכוסים ביטוחית. הדבר האחרון שנרצה הוא למצוא את עצמנו חלילה פצועים, ועוד נדרשים לשאת את עלויות הטיפול הגבוהות. במיוחד למי שעוסקים בספורט אתגרי, הביטוח הוא חלק בלתי נפרד מהנסיעה, ולא יוצאים למסע בלעדיו".
בשיתוף מגדל סינגלס ראן
פורסם לראשונה: 11:59, 05.09.23