בשיתוף HOODIES
אולי תופתעו לשמוע, אבל עולם האופנה עסוק ומרותק מבגדי ספורט כבר יותר מ-150 שנה. הראשון להרים את הכפפה (או את הטופ) היה מעצב האופנה ג'ון רדפרן, שכבר בסוף המאה ה-19 הבין שני דברים מהותיים – הראשון הוא שאי אפשר להתאמן עם אותם בגדים שאיתם אנחנו הולכים לעבודה, והשני הוא שגם בגדי הספורט שלנו צריכים ויכולים להיראות טוב.
הילוך מהיר לעידן הפפראצי והאינסטגרם מגלה שרדפרן צדק. הסלבס, המשפיענים, ובעקבותיהם גם אנשים ונשים מן היישוב מתייחסים לבגדי ספורט כפריט אופנתי לכל דבר. גם מעצבי העל כבר יודעים שלצד קולקציית הקוטור שלהם הם יכולים להתפרנס טוב-טוב גם מליין של בגדי ספורט. בין אלה נוכל למנות את סטלה מקרטני, קלווין קליין ואפילו בית האופנה ורסאצ'ה.

2 צפייה בגלריה
התמקדו רק בעצמכם: בנראות שלכם, באופי הספורט שאתם עושים, בסגנון הלבוש שמדויק לכם.
התמקדו רק בעצמכם: בנראות שלכם, באופי הספורט שאתם עושים, בסגנון הלבוש שמדויק לכם.
התמקדו רק בעצמכם: בנראות שלכם, באופי הספורט שאתם עושים, בסגנון הלבוש שמדויק לכם.
(צילום: שי יחזקאל)
אבל רגע לפני שאתם רצים להעביר את המשכורת שלכם למותג הכי יקר על המדף, כדאי לבדוק האם יש קשר בין המחיר לאיכות. ספויילר – ממש לא! במבחן בדים שנעשה בשטח אפשר לגלות שגם במותגים ידועים ויקרים, הבדים נשחקים לאחר כמה כביסות. אצל מתאמנים קבועים תדירות הכביסות היא באופן טבעי גבוהה יותר, וגם מי שלובשים את הבגדים ככה סתם לקפה של שישי נוטים לכבס אותם אחרי שימוש אחד (היוש לקיץ הישראלי). מתברר שהאיכות קשורה לא רק לבדים עצמם אלא גם לאיכות התפרים, בעיקר כשמדובר בבגד שחווה הרבה תנועות ותנודות וביכולת של הבד להתמודד עם זיעה.
אז כדי לחסוך לכם כסף וכאב לב, אספנו כמה עובדות שכדאי לדעת לפני שבוחרים את בגדי הספורט שלכם:
התאמה אישית: מה שמתאים והולם את החברים שלכם לא בהכרח יתאים לכם. בגד ספורט שראיתם במגזין האופנה, לא ייראה עליכם כמו שהוא נראה על הדוגמנים. התמקדו רק בעצמכם: בנראות שלכם, באופי הספורט שאתם עושים, בסגנון הלבוש שמדויק לכם. בבגדי ספורט, המתאמן חייב להרגיש הכי בנוח והכי מחובר לעצמו.
2 צפייה בגלריה
בגד ספורט צריך לשמור על צורתו, איכותו וצבעו, גם אחרי מספר כביסות.
בגד ספורט צריך לשמור על צורתו, איכותו וצבעו, גם אחרי מספר כביסות.
בגד ספורט צריך לשמור על צורתו, איכותו וצבעו, גם אחרי מספר כביסות.
(צילום: שי יחזקאל)
מבחינת ההתאמה לגוף - חשוב שבגד הספורט לא יהיה מדי צמוד, שיהיה לו מרחב נשימה ותנועה אבל כמובן שהבגד לא יהיה רפוי מדי - זה לא נוח ולא מחמיא בדרך כלל. חשוב ביותר לאפשר מרחב תנועה רחבה ולא להצטמצם. לחברת "הודיס" יש כמה וכמה גזרות שונות בקולקציה שלהם, ואתם יכולים לבחור גם בהתאם למבנה הגוף שלכם וגם בהתאם לסוג האימון שאתם עושים. לפעמים בגד אחד יתאים לכם לפעילות מסוימת דוגמת ריצה ובגד אחר יתאים לפעילות כוח בחדר הכושר. כדאי לשים לב לזה. זה עושה את ההבדל גם בתחושה האישית, ואפילו משפיע על איכות האימון. חוץ מזה, אם אתם מתאמנים הרבה כדאי שיהיו לכם כמה סטים ושתוכלו לגוון. לרוב אנחנו רואים שעם הזמן אנשים מתפקסים על הגזרה שנוחה להם, ואז רוכשים אותה בכמה צבעים.
איכות: בדקו באילו בדים המותג משתמש. בגדי הספורט שלכם הם לא סמרטוט ולא בגדים ישנים שהומרו להיות בגדי ספורט. חשוב לשמור על איכות ולוודא שמדובר בבדים נושמים שמנדפים לחות. בדרך כלל יהיה מדובר בשילוב של פוליאסטר ואלסטן. לא יתכן שתצאו עם בגד שנראה עליכם מדהים אבל בתוך דקות תרגישו חוסר נוחות.
האיכות, כוללת גם עמידות: בגד ספורט צריך לשמור על צורתו, איכותו וצבעו, גם אחרי מספר כביסות. אל תפלו ברכישת הסט רק בגלל שזה נראה טוב בחנות או באתר. קריעה של בד בחלק העליון או התחתון בזמן מתיחה או מאמץ, עלולה להיות סיטואציה מביכה ומאד לא נעימה ולכן עוד שתי דקות של חשיבה יועילו לכם מאד.
מניעת שפשפת: יש נושאים שפחות נעים לדבר עליהם, אבל הם מאוד חשובים. זכרו כי בד שמנדף זיעה ומווסת את טמפרטורת הגוף, מונע הצטברות זיעה ומפחית את הסיכון לשפשוף וגירוי. כמובן שתמיד תעדיפו שיהיה בד בחלקי הגוף שבהם יש נטייה לשפשפת.
הפרטים הקטנים שעושים את ההבדל: אם חשוב לכם סדר הלבישה והנעילה של הבד והנעליים שימו לב אליהם לפני הרכישה. השאירו בחנות בגד ספורט שמלכתחילה לא נראה לכם נוח ופרקטי.
בשיתוף HOODIES
פורסם לראשונה: 10:13, 27.07.23