בשיתוף קרלסברג
ידעתם שאחרי מים ותה המשקה הכי נשתה בעולם זו דווקא בירה? לכבוד הסינגלס ראן, מרוץ הרווקים והרווקות שיערך השבוע, ה-14.9, במתחם המגדלור בתל אביב, הגענו לבר "בלה וצ'ארלי", לראות מה הכי כדאי לאכול ליד הבירה המושלמת לדייט, קרלסברג LUMA.
צפו:
קרלסברג LUMA היא בירה יחסית חדשה, שפותחה בשיתוף פעולה בין מבשלת קרלסברג בישראל לבין מעבדות המחקר של המבשלה בדנמרק, והיא מיוצרת כאן בארץ. מדובר בבירת לאגר כשותית וארומטית, לא מסוננת וזהובה עם 5.2% אלכוהול. הארומה המושלמת של קרלסברג LUMA מושגות באמצעות תהליך ייחודי, שמאפשר למקסם את הארומות של כל סוגי הכשות ולהעצים את חווית השתייה של הבירה.
"הכשות הוא מרכיב בסיסי בבירה, והוא זה שמקנה לה את המרירות ואת מגוון הארומות", מסבירים בקרלסברג. "בקרלסברג LUMA שילבנו שלושה זני כשות, במינונים מדויקים המייצרים הרמוניה סנסורית מושלמת. בנוסף, השתמשנו בטכנולוגיית ה- DRY HOPPING, שהיא טכניקה חדשנית שמאפשרת לשלוט בארומות הכשות בשלבי הייצור האחרונים, ולהעניק לבירה ארומה עמוקה ומעודנת יותר".
אז מה הכי מתאים לבירה?
בניגוד למה שחושבים, צ'יפס הוא לא האופציה הראשונה ובוודאי שלא היחידה. את הארוחה פותחים עם סלט "מון שרי", שמורכב מעגבניות ועלי בזיליקום. הטעמים המרעננים מחמיאים ללומה, ופותחים את התיאבון להמשך. משם עברנו לכנאפה בקר עם שיערות קדאיף, טחינה וסילאן, שמוגש לצד סלט ארוגולה, שמקליל את המנה. השילוב של הסילאן המשיך גם במנה הבא, עם סיגר ממולא בעוף, טחינה וסילאן. מנה מעולה לחלוקה, מצוינת עוד יותר לדייטים ומומלצת מאוד מאוד מאוד לצד בירה. כך המתיקות והמרירות משתלבים מעולה.
3 צפייה בגלריה
קרלסברג מנות בירה בלה וצ'ארלי
קרלסברג מנות בירה בלה וצ'ארלי
כנאפה בקר, מנה מעולה לדייטים לצד בירה
(צילום: אריק מרמור)
למנה אחרונה קיבלנו "אקונה בטטה" – שמורכבת מחזה אווז ופירה בטטה. הטעמים המתוקים של המנה נפתחים בעזרת הבירה, וגם לגמרי סוגרים את הפינה של קינוח. "למעלה יש קראסט של בוטנים", מסביר מאור הרוני, מ"בלה וצ'ארלי", "והוא לגמרי סוגר את הפינה של נשנוש בוטנים ליד הבירה".
3 צפייה בגלריה
קרלסברג מנות בירה בלה וצ'ארלי
קרלסברג מנות בירה בלה וצ'ארלי
אקונה בטטה, מנה שסוגרת את הפינה של נשנוש בוטנים ליד בירה
(צילום: אריק מרמור)
בקבוק או חבית?
את הלאגר הזהובה החדשה תוכלו לגמרי למצוא בברים ברחבי ישראל, וכן לקנות שישייה הביתה. אבל שימו לב, כיאה לבירה בליגה שלה, היא מגיעה עם הוראות: להעצמת החוויה מומלץ להפוך לפני זה את הבקבוק, וקצת לערסל אותו לפתיחת הטעמים. אחר כך מזגו ישירות לכוס וליהנות מבירה ארומתית במיוחד. לקרלסברג LUMA יש גם כוס רשמית, שמאפשרת לפתוח את הבירה, וכך להדגיש את הארומה והטעמים בצורה הכי טובה שיש.
3 צפייה בגלריה
קרלסברג מנות בירה בלה וצ'ארלי
קרלסברג מנות בירה בלה וצ'ארלי
פסטייה עוף, מנה מעולה לצד לאגר זהוב
(צילום: אריק מרמור)
בשיתוף קרלסברג
פורסם לראשונה: 15:09, 12.09.23