בשיתוף YouTube
יוטיוב – יצירת תוכן עם AI
(צילום: ירון שרון, כתבת: מור גורן גבאי)
תוך שנתיים, מה שנראה כמדע בדיוני הפך למציאות יומיומית של מפרסמים בארץ. כלי בינה מלאכותית ליצירת וידאו מאפשרים היום יצירת סרטונים תוך שניות ספורות, ומשנים לחלוטין את כללי המשחק בעולם הפרסום ויצירת התוכן. במקום צוותי הפקה גדולים ותקציבים של אלפי דולרים, מספיקות כמה שורות טקסט כדי ליצור קליפ עם שחקנים, צבעים מדויקים וסאונד מובנה.
טל רוזנטל ונועם שרון, השניים מאחורי "Too short for modeling"' , מכירים את השינוי הזה מקרוב. "אם פעם היינו כל הזמן מתעסקים בהשלכות של מה שאנחנו כותבים, כל בדיחה שהיינו כותבים, 'רגע, מה זה אומר? זה אומר שאנחנו צריכים עוד שחקן, אנחנו צריכים לפתוח עוד יום צילום, עוד אלפי שקלים או דולרים', היום, עם הבינה המלאכותית, אנחנו פשוט כותבים מה שבא לנו, ואין לזה באמת השלכות", מתאר רוזנטל.
והכלים האלו משתכללים ומתחדשים כל הזמן. במאי השנה הוכרז Veo3, מודל של Google שמשנה את חוקי המשחק. "הוא הראשון שבא ואמר 'בואו עם פרומפט, עם רעיון, איזשהו תיאור לסצנה, ונייצר קליפ של שמונה שניות מקצה לקצה'", מסביר שי אלון, אוונג׳ליסט סטארטאפים ב-Google Cloud. "הבינה המלאכותית מייצרת את הדמויות, מנפישה אותן באופן שבו המשתמשים תיארו, ומוסיפה את האפקטים הקוליים".
3 צפייה בגלריה


"היום, עם הבינה המלאכותית, אנחנו פשוט כותבים מה שבא לנו, ואין לזה באמת השלכות", טל רוזנטל ונועם שרון
(מתוך הכתבה)
"אין לנו יותר שום מגבלה"
התוצאה המיידית של הטכנולוגיה הזו היא דמוקרטיזציה של יצירת תוכן. "אנחנו יכולים להמציא עכשיו שיש לווייתן באמצע הכביש ויש לווייתן באמצע הכביש וזה נראה מעולה", אומרים טל ונועם. "זה עשה קצת דמוקרטיזציה לכל אירוע ההפקה והיצירה, התסריטים יכולים להתפרע, אין שום מגבלה".
התועלת האמיתית של הטכנולוגיה מתגלה דווקא בדברים הקטנים. "שוט אווירתי, שוט של נסיעה בכביש או שוט של כדור הארץ מהחלל - פעם היינו צריכים ללכת לאתרי סטוק ולמצוא מאגר תמונות או לשלוח צלם", הם מסבירים. "בבינה מלאכותית, אתה פשוט מייצר בדיוק את מה שאתה צריך. וזה לא רק שזה יהיה זווית המצלמה שאתה רוצה, זה גם תואם לסרט בצבעוניות ובעדשה. זה נתן לנו איזה טוויסט מבחינת כמה רחוק אפשר לעוף".
הטכנולוגיה לא עוצרת בסרטונים. גם בתחום התמונות יש שינוי דרמטי - מה שדרש בעבר מעצב גרפי וצלם מקצועי, זמין היום לכל יוצר. Nano Banana, למשל, נותן ליוצרים את היכולת להחליף רקעים, להוסיף אלמנטים או לשנות את המראה של תמונה קיימת. "זה משנה לגמרי את הדרך שבה אנחנו עובדים עם חומרים ויזואליים", מסביר אלון. מה שפעם דרש מעצב מנוסה ושעות עבודה - מתאפשר היום בפרומפט אחד.
לאחרונה הושק גם Nano Banana Pro , המודל החדש של Google ליצירת ועריכת תמונות. עם החיבור ל-Gemini 3 Pro, הוא יודע להסיק מסקנות ולהפוך דאטה לתמונה או איור טוב יותר מאי פעם כמו עיצוב ראשוני למוצר, אינפוגרפיקה או אפילו להפוך כמה נקודות שכתבתם על פתק לגרף מרשים.
זמן שווה כסף
היכולת להגיב מהר, לייצר תוכן איכותי בעלויות נמוכות, ולדבר עם הצרכנים בשפה שלהם זה מה שחברות מחפשות, כשזה מגיע לפרסום. "גם אם אתה לא עורך מקצועי או במאי או בית הפקה, מאוד בקלות אפשר להיכנס למודלי העריכה ובכמה פרומפטים, בכמה שורות טקסט פשוטות לייצר משפיען שמדבר על המוצר שלך", אומרים רוזנטל ושרון. "היכולת של מפרסמים לייצר דיאלוג עם המשתמשים שלהם היום ברשתות חברתיות, בזכות וידאו שנוצר ב-AI היא חסרה תקדים".
והמספרים מוכיחים את זה. פרסומת למותג בריאות של דיוויד בקהאם, שנוצרה באמצעות Veo3, הגיעה בתוך שלושה ימים ל-230 מיליון צפיות. "זה משנה את המשחק", אומר אלון.
אבל אולי היתרון הגדול ביותר הוא מהירות התגובה לעולם האמיתי. "אם בעבר היו כותבים את התסריט כמה שבועות לפני, היום, אם מתקיים אירוע כמו מה שהיה בהופעה של קולדפליי או כל דבר אחר שחם, אתה יכול להכניס אותו לסרט או לסושיאל תוך יום-יומיים", מסבירים טל ונועם. זו יכולת שמאפשרת למותגים להיות רלוונטיים בזמן אמת - משהו שהיה בלתי אפשרי עד לפני תקופה קצרה.
הגבול היחיד: הדמיון שלכם
אז איך מתחילים? טל ונועם מסכמים וממליצים פשוט לקפוץ למים: "קודם כל קחו תסריט ישן ותייצרו אותו. שחקו עם הכלי, תלמדו אותו. ושתיים - תדעו את המגבלות של ה-AI. כשאתה מתאמן על הכלי, אתה תדע מה המגבלות שלו ואז תדע לעבוד איתו יותר טוב". עכשיו כל מה שנשאר זה להתפרע עם הדמיון.
בשיתוף YouTube
פורסם לראשונה: 07:00, 17.12.25









