בנקים ברחבי העולם חוסמים מאתמול גישה לחשבונות דרך מכשירי סמסונג מסדרות גלקסי S10 (מלבד דגם E) ונוט 10 באמצעות זיהוי טביעת אצבע. המהלך, שהבנקים בישראל החלו בו עוד שלשום, ננקט בעקבות חשיפת באג שמאפשר לעקוף את הנעילה.

2 צפייה בגלריה
נוט 10 ונוט 10 פלוס
נוט 10 ונוט 10 פלוס
באג מדאיג. סדרת נוט 10
(צילום: AP)
סמסונג שילבה בסדרות הסמארטפונים האחרונות שלה חיישן מתחת לצג, שחוסך שימוש במשטח ייחודי. את הבאג גילה במקרה זוג בריטי, ווס וליסה נילסון, שרכש ב-eBay מגן סיליקון לגלקסי S10. ליסה דגמה את האגודל הימני שלה, אך בהמשך הבחינה שהנעילה נפתחת גם כשהונחו האגודל השמאלי או אצבעותיו של בעלה.
בני הזוג פנו בתחילה לסמסונג, ולאחר שלא זכו לתגובה במשך כמה ימים, לטענתם, פנו לעיתון הבריטי "סאן", שפירסם את סיפורם. מאז הפרסום הוצפה הרשת בסרטונים שבהם מדגימים משתמשים אחרים את התקלה, והבנקים בעולם הגיבו מיד: רובם הסירו מיד את אפשרות הכניסה לחשבונות באמצעות טביעות אצבע ממכשירי גלקסי ונוט 10.

גם הטאבלט נענש

חלק מהבנקים הגיבו בצורה קיצונית יותר, כמו הבנק הבריטי NatWest שחסם את אפשרות הורדת האפליקציה שלו במכשירים אלה, או בנק אוף צ'יינה הסיני שחסם כניסת לקוחות עם מכשירי S10 ונוט 10, ואף כלל בחסימה מכשיר חף מפשע של סמסונג - הטאבלט Tab S6. בנק KaKao הקוריאני פירסם אזהרה למשתמשי האפליקציה שלו.
2 צפייה בגלריה
דיסקונט. חסמו את הגישה
דיסקונט. חסמו את הגישה
דיסקונט. חסמו את הגישה
בישראל נחסם מנגנון טביעות האצבע ללקוחות הפועלים ודיסקונט ולמשתמשי האפליקציה של MAX (לשעבר לאומי קארד). בנק לאומי בחר שלא להסיר את המנגנון אך טען כי "נקט סדרת פעולות כדי להגן על הלקוחות ועל פעילותם".
סמסונג העולמית הודיעה שהיא עובדת על תיקון ותשחרר עדכון בימים הקרובים. לפי החברה, "חיישני טביעות האצבע זיהו הדפסים תלת-ממדיים, המופיעים בכיסויי סיליקון מסוימים, כטביעות אצבע". כיוון שכך, הסמארטפונים למעשה דגמו את הדפס הסיליקון הקבוע ולא את טביעות האצבע המשתנות. החברה ממליצה למחוק את טביעות האצבע ש"נלמדו" על-ידי המכשיר ולהטמיען מחדש לאחר העדכון.