ההחלטה של פייסבוק שלא לבדוק עובדות במודעות פוליטיות לקראת בחירות 2020 עוררה סערה לפני כשלושה חודשים. כעת חושף העיתון וול סטריט ג'ורנל כי מי שדחף להחלטה הזו היה המיליארדר פיטר ת'יל - מייסד PayPal, חבר בדירקטוריון הרשת החברתית ותומך מוצהר של הנשיא דונלד טראמפ. בחודש שעבר פרסמה רשת NBC כי צוקרברג ות'יל פגשו את טראמפ בבית הלבן באוקטובר, אך הפגישה הוסתרה מעיני הציבור.
2 צפייה בגלריה
דונלד טראמפ ופיטר ת'יל
דונלד טראמפ ופיטר ת'יל
דונלד טראמפ ופיטר ת'יל ב-2016
(צילום: AP)
על פי הדיווח בוול סטריט ג'ורנל, ההחלטה שלא לבדוק עובדות במודעות פוליטיות - בניגוד למודעות אחרות שמתפרסמות בפייסבוק - גרמה לחילוקי דעות בקרב ההנהלה הבכירה, שמתלבטת כיצד להגיב לביקורת. ת'יל הוא אחד הקולות הבולטים שקוראים לצוקרברג לא להיכנע ללחץ הציבורי. לעומת זאת, בכירים אחרים קוראים לשנות את המדיניות ואפילו לוותר על פרסום מודעות פוליטיות, בדומה להחלטה שקיבלה טוויטר.
ההחלטה של צוקרברג נתפסה כמהלך שמשרת את טראמפ לקראת הבחירות לנשיאות בשנה הבאה. במפלגה הרפובליקנית שיבחו את ההחלטה, בזמן שבמפלגה הדמוקרטית מתחו עליה ביקורת חריפה. בבחירות 2016, נזכיר, השתמשו גורמים פוליטיים ברשתות החברתיות כדי להפיץ פייק ניוז במטרה להשפיע על התוצאות. יש מי שטוענים כי הדבר סייע לניצחונו של טראמפ.
2 צפייה בגלריה
טראמפ וצוקרברג
טראמפ וצוקרברג
צוקרברג וטראמפ בבית הלבן בספטמבר, חודש לפני הפגישה שהוסתרה
(מתוך הטוויטר של הנשיא טראמפ)
העמדות הפוליטיות של ת'יל - ליברטריאן שתמך בטראמפ בבחירות 2016 - נחשבות לחריגות למדי בעמק הסיליקון. המיליארדר השמרן היה המשקיע החיצוני הראשון בפייסבוק ומאז הוא נחשב ליועץ קרוב של צוקרברג. לאחרונה הוא סייע למייסד פייסבוק להבין את הדינמיקה בבית הלבן, ואף נפגש איתו כדי לדון באסטרטגיה לפני ביקורו האחרון בוושינגטון.
ת'יל סירב להגיב לדיווח בוול סטריט ג'ורנל. מפייסבוק נמסר: "להחלטות רבות שאנחנו מקבלים יש השלכות מסובכות ואנחנו מתייחסים אליהן בזהירות ובחומרה בכל הדרגים בחברה, מהדיקטוריון ומטה. יש לנו מזל שבדירקטוריון שלנו יש דעות ופרספקטיבות שונות, כך שאנחנו יכולים להבטיח שהדיון שמתקיים משקף מגוון רחב של עמדות".