מסנן האוויר Pure hot+Cool של דייסון עלול להיראות בהתחלה כמו פינוק לעשירים. אחרי כמה שעות, כשאתה מתרגל אליו, אתה מבין שהוא באמת פינוק. פינוק מועיל. דייסון לקחו את מסנן האוויר המעוצב שלהם עם מאוורר הטבעת נטול הלהבים, אשר הוצג כבר לפני שנתיים, ושידרגו אותו עם יכולת חימום, שהפכה לילה ירושלמי קר לנסבל הרבה יותר.
דווקא התכונה העיקרית של המכשיר – יכולת סינון האוויר שלו – באה פחות לידי ביטוי. מסך המכשיר הראה שהאוויר בבית נקי להפליא, ממש אוויר הרים צלול כיין. זו כנראה אחת הבעיות של חברת ב.נ.ז.כ סחר, יבואנית דייסון לישראל: זיהום האוויר בישראל אינו בראש סולם העדיפויות ואנשים פה מוכנים לנשום ללא דאגה מלוא הריאות אוויר לא מסונן. זו בדיוק הסיבה שסדרת מסנני האוויר של דייסון זוכה להצלחה רבה במזרח הרחוק, במקומות שאנשים יוצאים לרחובות עם מסכת מנתחים על הפנים.
4 צפייה בגלריה
מסנן אוויר דייסון
מסנן אוויר דייסון
אטרקציה לבני הבית ולאורחים במיוחד
(צילום: ynet)
אבל אולי הבעיה היא אצלנו, בחוסר המודעות לזיהום האוויר, שפוגע לא רק בתושבי מפרץ חיפה. תחקיר של הניו-יורק טיימס גילה לאחרונה שזיהום האוויר בתל אביב גבוה מזה שבמנהטן, לונדון וברלין. בשכונות שמסביב לארובות תעשייתיות בישראל רופאי הילדים ממליצים על מסנן אוויר בחדרי פעוטות. אז יכול להיות שבמקומות מסוימים בישראל הצורך בסינון אוויר הוא ממשי ומיידי.
בדייסון מציגים נתונים שלפיהם מכשירי הסינון שלה מזהים חיידקים באוויר ולוכדים 99.95% מהחלקיקים המזיקים עד לגודל של 0.1 מיקרון. זאת באמצעות מערך מסנני HEPA עם סיבי זכוכית וסיבי פחמן, שלוכדים גם חיידקים ומזהמים וגם מסננים ריחות לא נעימים באוויר.
4 צפייה בגלריה
מסנן אוויר דייסון
מסנן אוויר דייסון
מערך מסנני HEPA
(צילום: ynet)
מכשיר סינון האוויר הוא ללא ספק פיסת טכנולוגיה מתקדמת, ששמה מאחור את המאווררים הרגילים ואת מסנני האוויר האחרים. המכשיר משופע בחיישנים שנועדו לזהות אבק, עובש, אבקנים, אלרגנים, חלקיקי עשן, חיידקים, גזי בעירה (דו-תחמוצת החנקן), תרסיסים שונים וגם לחות וטמפרטורה. שיתוף פעולה בין דייסון לבין בריזומטר (BreezoMeter) הישראלית מאפשר גם למדוד את מידת זיהום האוויר בבית וגם להשוות אותה לזיהום האוויר בחוץ, בכל מקום בו אתם מתגוררים.
על מסך התצוגה של המכשיר ניתן לראות את מהירות זרימת האוויר, הטמפרטורה שהמכשיר שומר עליה אוטומטית, גרף זיהום האוויר בחדר כולל סוגי הזיהומים אם ישנם, וגם כמה זמן נותר עד להחלפת הפילטרים. לפי הסברי החברה, המאוורר הנסתר (הממוקם בבסיס המכשיר הרחב) מייצר סירקולציה של האוויר בחדר, מבלי שהוא יוצר משבי רוח ישירים כמו מאוורר רגיל.
4 צפייה בגלריה
מסנן אוויר דייסון
מסנן אוויר דייסון
מסנן אוויר דייסון
(צילום: ynet)
אין ספק שהמכשיר נעים לשימוש. זרם האוויר שהוא יוצר לא מורגש, הרעש שהוא מייצר בדרגת האוורור החלשה היה חרישי, והוא הצליח לחמם סלון גדול למדי בתוך כמה דקות. המכשיר יכול להסתובב 350 מעלות, כמעט סיבוב מלא, וגם ניתן להטותו באלכסון כלפי מעלה או מטה. והעיצוב שלו, אסור לשכוח, הופך אותו לאטרקציה לכל בני הבית ולאורחים במיוחד ("איך לעזאזל יוצא אוויר מהטבעת הריקה הזאת?").
4 צפייה בגלריה
מסנן אוויר דייסון
מסנן אוויר דייסון
טרנד האפליקציה הגיע לדייסון
(צילום: יח"צ)
דייסון מצאה את עצמה נסחפת אחר טרנד האפליקציות למכשירים ביתיים, ובדגם הזה היא מספקת אפשרות הפעלה באמצעות אפליקציה, שמחליפה את השלט-רחוק. ההתחברות לאפליקציה דרשה תמיכה והסברים, שכן המערכת התעקשה על התחברות ל-WiFI 2.4 גיגה-הרץ מבלי שהדבר מוסבר או מתועד. מרגע ההתחברות השימוש באפליקציה נוח ויעיל והיא שולטת במכשיר גם מרחוק, ומראה גם את נתוני הבית וגם מה קורה בחוץ: מידת זיהום האוויר, טמפרטורה, לחות ועוד.
מחירו הרשמי של דגם Pure Hot+Cool HP04 שבדקנו הוא 3,190 שקל. בחנויות ובאתרים ניתן להשיגו במחיר נמוך יותר. קיימים גם דגמים ללא חימום במחירים נמוכים אפילו יותר.