יש סיכוי לא רע שאתם לא מכירים את סדרת Luigi's Mansion ומעולם לא שיחקתם בשני המשחקים הקודמים בסדרה הזו. לא נורא! אל תפסלו את Luigi's Mansion 3 בגלל זה, כי אתם עלולים לפספס את אחד המשחקים החמודים ביותר שנינטנדו יצרה בשנים האחרונות.
כל מה שאתם צריכים לדעת הוא שמריו וחבריו בצרות. שוב. הם יצאו לחופשה מפנקת במלון, ונכלאו בציורים מכושפים על ידי רוח רפאים נקמנית. היחידי שהצליח לברוח הוא לואיג׳י - האח הפחות-מפורסם והיותר-ניורוטי של מריו. 17 קומות של מלון מכושף, מלא ברוחות רפאים, עומדות בין לואיג'י לבין חבריו. למזלו, יש לו שואב אבק, ושיבוט שעשוי מנוזל דמוי סליים.
5 צפייה בגלריה
Luigi's Mansion 3
Luigi's Mansion 3
לואיג'י. האח הפחות ידוע

5 צפייה בגלריה
Luigi's Mansion 3
Luigi's Mansion 3
מהר, מריו בצרה!
(צילום מסך)
Luigi's Mansion 3 מרגיש לפעמים כמו משחק שנינטנדו הייתה יכולה לייצר גם בשנות ה-90: הרפתקה עם המון סגנון ואופי מקסים בשניים וחצי ממדים. דמיינו את עצמכם צופים מהקהל על במה של תיאטרון, עליה השחקנים נעים בשלושה מימדים אך נקודת המבט שלכם מקובעת. זה מה שקורה כאן. לואיג׳י חוקר את מסדרונות וחדרי המלון המכושף, ואתם כאילו מביטים בו תמיד מהצד.
5 צפייה בגלריה
Luigi's Mansion 3
Luigi's Mansion 3
אחד המשחקים היפים שהגיעו לסוויץ'
(צילום מסך)
רק שהשנה היא 2019, וברשות נינטנדו יש כוח עיבוד רב יותר מאשר לפני עשרים שנה. המשחק הזה מנצל אותו בצורה מרשימה ממש: הוא אחד היפים שהגיעו לסוויץ' אי פעם. חשוב מכך, הוא מרגיש חי. שואב האבק שבאמצעותו אתם שואבים רוחות יכול להשפיע כמעט על כל פריט בסביבתכם. תוכלו לשאוב לתוכו בגדים מארונות, וילונות, פירות מסלסלות הפזורות בחדרים ושלל דברים אחרים.
השואב הוא גם הנשק העיקרי שלכם במלחמה נגד הרוחות, יחד עם פנס. כמעט כל רוח תצטרכו להקפיא עם הבזק של פנס, לתפוס באמצעות שואב האבק ואז לחבוט בה עד אשר תסכים להישאב פנימה. אך בנוסף, הוא יאפשר לכם גם לפתור פאזלים - ויש המון כאלה במשחק הזה. כמעט בכל חדר יש משהו סודי, איזה מנגנון חבוי שיתגמל אתכם במטבעות ומטילי זהב על מציאתו.
5 צפייה בגלריה
Luigi's Mansion 3
Luigi's Mansion 3
רגע, איפה גואיג'י?
(צילום מסך)
אחת הבעיות המהותיות היחידות במשחק היא שאין לכם יותר מדי מה לעשות עם הכסף הזה. בשלב מסויים תוכלו לרכוש עמו חיים נוספים, או רמזים למיקומם של רוחות המתחבאות ברחבי השלבים. זה לא מאוד מעניין, אבל איכשהו לא פוגם בהנאה של מציאת מקומות המחבוא ברחבי השלבים. פתרון הפאזלים האלה הוא תגמול מספק בפני עצמו.

לואיג'י? תכירו את גואיג'י

ואם כבר פאזלים, בואו נדבר על השיבוט לו תוכלו לקרוא כשתצטרכו - Gooigy שמו. מדובר, כאמור, בגרסת סליים של לואיג׳י, ויש לזה יתרונות. גואיג׳י, למשל, יכול בקלות לעבור דרך סורגים, ולהיכנס לתוך פתחי ביוב דרך הרשתות. ההבדל היחידי בין המקור לשיבוט הוא שגואיג׳י לא יכול לגעת במים. חלק ניכר מהפאזלים במשחק מבוססים על שימוש כלשהו בדמות המשנה, לפעמים יחד עם לואיג׳י עצמו. ואמנם תוכלו תמיד לעבור בין הדמויות כשאתם משחקים בעצמכם, אפשר גם לשחק עם שחקן נוסף שייכנס לנעליו של גואיג׳י באופן קבוע. רק יש לומר שכדי לקבל אותו, תצטרכו לעבור כמה מהשלבים הראשונים במשחק.
השלבים האלה, אגב, מגוונים מאוד. לכל קומה במלון המכושף יש נושא משלה, וגם בוס משלה - חלקם אפילו מאתגרים למדי. המשחק אף פעם לא נהיה קשה מאוד, והוא יתאים גם לילדים כנראה, אבל אי אפשר לומר שהוא קל מדי. הן בגלל האתגר, והן מסיבה קצת פחות טובה: מערכת השליטה בשואב האבק של לואיג'י לא מדהימה. הסטיק השמאלי יזיז אתכם, ואילו הסטיק הימני שולט הן בכיוון השאיבה והן בגובה שלה. זו בעיה כי השאיבה מתבצעת בשלושה ממדים, למרות שהמצלמה במשחק מקובעת. זה מבלבל, ולא תמיד נוח, אבל גם לא נורא.
5 צפייה בגלריה
Luigi's Mansion 3
Luigi's Mansion 3
מלון מכושף
(צילום מסך)
בנוסף לקמפיין שבמהלכו (ספוילר!) מציל לואיג׳י את חבריו, יש במשחק גם מצב מרובה שחקנים, המבקש מכם לשתף פעולה עם אנשים אחרים כדי לעבור שלבים במהירות ויעילות - תוך שיתוף פעולה ביניכם. זה כיף, אבל כנראה לא ישאב (חה!) אתכם פנימה לאורך זמן. ובכל זאת, יש כאן בערך 15 שעות משחק שרוב רובם הן כיף טהור, חמוד ממש וצבעוני - עם חוש הומור והרבה לב. וזה לגמרי מספיק כדי להפוך את המשחק הזה לאחד שמומלץ הן עבור מבוגרים והן עבור ילדים.
המשחק זמין לקונסולת נינטנדו סוויץ'. מחיר: 250 שקלים