בערך עשור לא שיחקתי באחד מסדרת משחקי WWE מבית 2K. בערך אותו זמן עבר מאז הפעם האחרונה שצפיתי באחת התוכניות או האירועים שלהם. שנות התשעים, בואו נאמר את האמת, היו התקופה שבאמת הייתי בעניינים.
(צפו בסקירה המלאה)

gamey
ברט הארט, לקס לוגר (זוכרים שהם היו בארץ?), האלק הוגן, רייזר ראמון וכן, כמובן שגם אנדרטייקר האגדי. הגעתי למשחק הזה עם נוסטלגיה בכמויות, מעט ידע והמון ציפיות – בעיקר כי מבית 2K אנחנו מקבלים בכל שנה את משחק ה-NBA הכי טוב, כיפי ומושקע שאפשר לצפות לו, אז למה שבעצם שגם WWE לא יהיה כך? אז זהו, שלא.
למשחק הזה יש יותר באגים מאשר מספר הפעמים שבהן אומרים את המילים "יואו" או "וואו" בנינג'ה ישראל (תבדקו, זה קורה הרבה). זה מגיע לרמות של בלגן שלם בזירה, בסצינות כניסה, בקטעי הקישור בווידיאו, בעריכת הדמויות ובערך בכל אספקט של המשחק.
5 צפייה בגלריה
WWE 2K20
WWE 2K20
התגעגעתם? אנדרטייקר
(צילום מסך)

5 צפייה בגלריה
WWE 2K20
WWE 2K20
יא אללה, כמה באגים
(צילום מסך)
תדמיינו רגע את החדרים שלכם כשהייתם טינאייג'רים, תכפילו את הבלגן פי מאה – תקבלו מושג כללי לגבי מה קורה במשחק בערך בכל רגע נתון. בכל זאת אמרתי לעצמי (לא בקול, זה מוזר לדבר לעצמך ככה): "דביר, תן למשחק סיכוי. מה אכפת לך, אולי בטעות תהנה". אז הלכתי על זה.
חיפשתי מדריך כלשהו, משהו שילמד אותי איך משחקים, כל דבר שיכול לעזור לי לצלוח קרב – אין חיה כזו. לכל הפיצ'רים החדשים (לא יודע מה היה קודם, אבל הם די מעצבנים) יש מעין מדריכים כתובים עם כל מיני טיפים קטנים במסכי הטעינה, אבל לא יותר.
ברור שקיבלתי בראש כמה וכמה (וכמה) פעמים בקרבות הראשונים שלי – מעין מדריך כואב ולא יעיל במיוחד, אבל לאט לאט התחלתי לקלוט את העניין ולנצח בקרבות. וכשהמשחק לא עושה בעיות והכל עובד כמו שהוא אמור, מה אתם יודעים, זה די כיף.
5 צפייה בגלריה
WWE 2K20
WWE 2K20
WWE 2K20
(צילום מסך)

5 צפייה בגלריה
WWE 2K20
WWE 2K20
WWE 2K20
(צילום מסך)
יש עשרות אפשרויות לקרבות. מ-1 על 1 ועד רויאל ראמבל. אפשר להילחם בזירה רגילה, בתוך כלוב או בכלל מאחורי הקלעים, לגמרי לא חסר מה לעשות. ועם מבחר של משהו כמו 200 מתאבקים מכל הזמנים (כולל שלוש גרסאות שונות של אנדרטייקר), אין ספק שאפשר להעביר הרבה מאוד זמן בלחקור ולשחק עם כולם. אז אחרי שהבנתי את העניין, בדקתי אילו עוד פיצ'רים יש ל-WWE להציע לי.
אחד ממצבי המשחק מאפשר לשחזר קרבות ואירועים גדולים מהעבר. החל מרגעי השיא של סטיב אוסטין ברויאל ראמבל ועד הרגעים הזכורים של שון מייקלס מרסלמניה. שני מסלולים מרכזיים שם כוללים את התחנות המרכזיות בקריירה של רומן ריינס ואת מהפכת היאבקות הנשים בהתמקדות על "ארבע הפרשיות של האפוקליפסה" – ביילי, בקי לינץ', שרלוט פלייר וסאשה בנקס.
שני המסלולים כוללים גם קטעי וידיאו, ראיונות וקטעים מאותם קרבות - וזה בכלל לא רע (הכל בעירבון מוגבל לצד כל הבאגים). האמת, נחמד שבחרו לתת לייצוג הנשי מקום כל כך מרכזי במשחק ויש גיוון מאוד גדול במהלך המסלול הזה. בהחלט מומלץ.

רק לסמן וי

בשנה שעברה יצרו אנשי 2K לראשונה מצב סיפור שבו ניתן לבנות את המתאבק שלך ולהתקדם איתו בקריירה בתסריט כתוב מראש, תוך שיפור היכולות והתקדמות בעלילה. הפעם העלילה כוללת זוג חברים, גבר ואישה שחולמים להצליח בגדול ב-WWE.
החלטתי ליצור דמויות ישראליות צבריות, כמו שצריך: שניהם נולדו בירושלים וקוראים להם מוטק'ה וריבקי. הייתי מסוגל להתגבר על זה שמשום מה הם טוענים כל הזמן שהם קנדים ולה קוראים רד, והתעלמתי מהעובדה שמוטק'ה הוא די טמבל ועושה באמת דברים מטומטמים – אבל נו באמת, העלילה, במקרה הטוב, מביכה.
5 צפייה בגלריה
WWE 2K20
WWE 2K20
הבונוסים מזעריים
(צילום מסך)
בעיות נוספות נוגעות להוספת תרגילים ושיפור היכולות של צמד המתאבקים שלנו. הלבוש והתרגילים, לפחות אלו השווים, ניתנים לקנייה בסכומי כסף וירטואלי מוגזמים מאוד או מגיעים בתוך חבילות של קלפים וירטואליים. וזו בעיה, כי קשה מאוד לשדרג את המתאבקים כשמסתמכים רק על מזל. מעבר לזה, עץ היכולות מאוד מסורבל וקשה לדעת לאן להתקדם איתו פשוט כי שאר היכולות בעץ חבויות. ובכלל, הבונוסים שמקבלים כל כך מזעריים, שבקושי מרגישים את ההבדל.
לאחרונה יצא עדכון שהיה אמור לפתור את כל הבעיות, אבל בפועל רק חלק מהן נעלמו. ואם מלכתחילה היו כל כך הרבה – למה לגרום לכל המעריצים שרכשו את המשחק במיטב כספם להתאכזב, ורק אז לנסות לתקן? לא היה עדיף להוציא מוצר איכותי למשל, או כזה שלא ייראה כמו חיקוי לדבר האמיתי? טוב, רק עוד שנה לגרסת 2021 של המשחק. אחרי השנה, לא בטוח שיהיה למי למכור אותה.