בשיתוף Salesforce
הצצה לסביבת העבודה של העתיד: Agentforce World Tour TLV
כתבת: ניצן כהן | צילום: שמוליק דודפור
בארץ ובעולם, עשרות אלפי ארגונים כבר עושים שימוש בכלי AI - מחברות ענק לעסקים קטנים. ממכירות ועד שירות לקוחות, מיצירת תוכן ועד ניהול משימות, כלי ה-AI כבר משולבים עמוק בעשייה היומיומית. אם בעבר הם נתפסו כגימיק, היום כלי הבינה המלאכותית משנים את תרבות העבודה, מדרגים תהליכים ומאתגרים את הגבולות של מה שחשבנו שטכנולוגיה מסוגלת לעשות.
לפני פרוץ המלחמה, נפגשו ראשי ארגונים מובילים במשק הישראלי באירוע Agentforce World Tour של Salesforce, שכל כולו מוקדש להזדמנויות שהבינה המלאכותית יוצרת כאן ועכשיו לארגונים מקומיים. האירוע התקיים ב-10 ביוני במתחם אקספו תל-אביב, ובמסגרתו נחשפו המשתתפים לעולם העסקי של העתיד וניסו להבין ביחד איך אפשר למנף את הבינה המלאכותית לשדרוג שיטות העבודה בחברות וארגונים בארץ ובעולם.
המסר שחזר שוב ושוב היה ברור: שוק העבודה משתנה, וכדי לעמוד בקצב אי אפשר להסתפק בכלים של אתמול. מודל העבודה החדש צריך להציב את האדם במרכז, אבל לצידו – גם שותף דיגיטלי בדמות סוכן AI מתקדם. לא רק צ'אטבוט, אלא מערכת שמבינה הקשרים, מקבלת החלטות, ומנהלת תהליכים לצד העובד האנושי.
5 צפייה בגלריה
כנס Salesforce
כנס Salesforce
"המהפכה כאן לעזור לארגונים שיחליטו להשתמש ב-AI". איתי מרגלית, סגן נשיא אזורי ומנהל הפעילות העסקית של Salesforce ישראל
(צילום: שמוליק דודפור)

איתי מרגלית, סגן נשיא אזורי ומנהל הפעילות העסקית של Salesforce בישראל, רואה איך הבינה המלאכותית משתפרת מיום ליום. "זה דבר מטורף, כל יום הדברים רק הולכים ומשתפרים ומשתנים, מה שהיה נכון לפני שבוע כבר לגמרי שונה שבוע הבא", הוא תיאר בהתלהבות. לדבריו, זו רק ההתחלה: "זו בהחלט מהפכה מטורפת, יש שיגידו אפילו יותר מהאינטרנט. המהפכה היא לא רק כאן להישאר, אלא כדי לעזור לארגונים שיחליטו להשתמש בסוכני ה-AI ולהבין איך זה יכול לעזור להם להיות ה'לידרים' של העתיד".

5 צפייה בגלריה
כנס Salesforce
כנס Salesforce
"זה שינוי ממקום בו המכונה תומכת באדם למכונה שעובדת לצידו". שי גולן, דירקטור ומנהל מערך הפריסייל של Salesforce בישראל
(צילום: שמוליק דודפור)
"ממקום שבו המכונה תומכת באדם, למכונה שעובדת לצד האדם"
מה החידוש הגדול ביותר בעקבות המעבר לסוכני AI חכמים? שי גולן, דירקטור ומנהל מערך הפריסייל של Salesforce בישראל, חידד: "זה שינוי ממקום בו המכונה תומכת באדם למכונה שעובדת לצידו". לדבריו, הבינה המלאכותית ממשיכה להתפתח - והיא הרבה יותר מהשימושים הבסיסיים שרובנו מכירים כבר. "זאת קפיצה מדהימה בטכנולוגיה. בצ'אטבוטים הקודמים היינו שואלים שאלה והם רק ידעו להמליץ. אבל היום, בעידן החדש, האייג'נט יכול לקבל את ההחלטה בעצמו״.
לדבריו, Agentforce, סוכני ה-AI מקבלים שני סוגי משימות עיקריות: כאלה שחוזרות על עצמן, כמו תיאום פגישות או עדכון נתונים, ומשימות מורכבות שדורשות חיפוש ועיבוד של כמויות עצומות של מידע.
"המכונה תקרא את המידע הזה הרבה יותר מהר ממני. כשאני עובר למדוד מכונה, אני צריך לראות כמה זמן חסכתי לבן אדם ומה הוא יכול לעשות כשהתפנה לו הזמן", סיכם מרגלית.

5 צפייה בגלריה
כנס Salesforce
כנס Salesforce
"אנשי מכירות, שירות ושיווק שמאמצים את הכלים מדווחים על שיפור משמעותי". מיטל טבריה אגמון, סמנכ"לית מכירות ב-Salesforce ישראל
(צילום: שמוליק דודפור)
שיפור בתוצרים והתמקדות במה שחשוב באמת
המשאב החשוב ביותר, כידוע, הוא זמן – וכשיש כלי AI אישי לצד העובד, הוא יכול להתפנות למשימות שדורשות ערך מוסף כמו שיקול דעת ויצירתיות. מיטל טבריה אגמון, סמנכ"לית מכירות ב-Salesforce ישראל, מסבירה כיצד הבינה המלאכותית משנה מהיסוד את תרבות העבודה: "אנשי מכירות, שירות ושיווק שמאמצים את הכלים מדווחים לנו על שיפור משמעותי בזמני התגובה ללקוחות, עלייה בתפוקה, והתמקדות בעבודה שנותנת ערך אנושי".
לדבריה, אם בעבר רק חברות הייטק הובילו את השינוי, כיום גם תעשיות מסורתיות, רשתות קמעונאות ואפילו גופים ציבוריים מצטרפים: "אנחנו יודעים להתחיל בקטן, להציג הצלחות ולהתקדם משם. לצד זה, חשוב לשים דגש על אבטחת מידע ועל יצירת אמון – גם מצד העובדים וגם מצד הלקוחות. בסיילספורס אנחנו קוראים לזה AI אחראי: בנייה חכמה של אמון תוך כדי עבודה משותפת, ובשיתוף מלא עם הלקוח. ארגון שיצליח לעשות את זה – ירוויח יתרון תחרותי משמעותי".
5 צפייה בגלריה
כנס Salesforce
כנס Salesforce
"ברגע שהעובדים הבינו שה-AI לא בא להחליף אותם, הם אימצו את הטכנולוגיה". אייבי זיו, מנכ"ל חברת Zota
(צילום: שמוליק דודפור)
אייבי זיו, מנכ"ל חברת Zota, מעיד מניסיונו על ההשפעות של שילוב בינה מלאכותית בעסק כחלק ממהלך אסטרטגי רחב ומספר מה הפתיע אותו במיוחד: "ברגע שהעובדים הבינו ש-AI לא בא להחליף אותם, אלא לשפר את העבודה שלהם ולפנות להם זמן להתמקד בדברים שחשובים באמת – זה היה רגע המפנה. אז הם באמת אימצו את הטכנולוגיה".
גם שי מיקהל, מנהל מערכות המידע (CIO) בתנובה, סיפר על הפירות שהניבה כניסת האייג'נטפורס לחברה: "התחלנו להטמיע את הסוכן הראשון שלנו בקרב מנהלי המכירות. רגע לפני שנכנסים לשיחת מכירה, האייג'נט מרכז להם את כל הנקודות החשובות מצד הלקוח – הדברים שצריך להתמקד בהם. זה מעניק ערך אמיתי ושיחה חדה, ממוקדת ומדויקת".
5 צפייה בגלריה
כנס Salesforce
כנס Salesforce
"הטמענו את הסוכן הראשון שלנו בקרב סוכני המכירות". שי מיקהל, מנהל מערכות המידע (CIO) בתנובה
(צילום: שמוליק דודפור)
אז מה הלאה?
אם יש דבר אחד שעלה מכל הדוברים באירוע, זה שהשינוי כבר כאן – והוא הרבה יותר מאוסף של כלים טכנולוגיים. ארגונים שמאמצים את הבינה המלאכותית בצורה חכמה ואחראית, תוך שיתוף העובדים בתהליך, לא רק משפרים תהליכים – אלא גם בונים תרבות עבודה חדשה.
הבינה המלאכותית אולי לא תעשה את הכול במקומנו, אבל כבר עכשיו היא משנה את הדרך שבה אנחנו חושבים, מתנהלים מול לקוחות ומתעדפים משימות – ומכאן, השמיים הם הגבול.
בשיתוף Salesforce
פורסם לראשונה: 07:00, 26.06.25