בשיתוף אינטל
אחד הנושאים החשובים בשיח הקרייריסטי בישראל ובעולם הוא קידום נשים וצמצום הפערים המגדריים בשוק התעסוקה ושילובן של נשים בתפקידים בכירים בארגונים שונים. חברת אינטל ישראל, ששמה לה ליעד לטפל בנושא חשוב זה, החליטה לקחת את זה צעד אחד קדימה ולרתום את יכולותיה הטכנולוגיות בתחום הבינה המלאכותית למען כל אלו שחולמות על קריירה נשית מצליחה. כיום, שלוש שנים לאחר שבלה אברהמס, סמכ"לית תקשורת תאגידית באינטל ישראל, יזמה את הפרויקט ולאור הצלחתו המקומית, החליטה אינטל העולמית לאמץ אותו ולהפיצו באופן הגלובלי והרחב ביותר שניתן.

חכמת ההמונות

#AIforWomen הוא קמפיין חברתי שקורא לאלפי נשים ישראליות מצליחות לשתף בטיפים ובתובנות שאספו במהלך כל הקריירה שלהן. המודל שפותח ע"י שירה גוסקין, מהנדסת בינה מלאכותית באינטל, משתמש ב-AI כדי לנתח את כל אותן עצות ותובנות, לעבד אותן, לזקק אותן וליצור מהן מאגר אחוד המייצג את "חכמת ההמונות" של כל אותן נשים במטרה להנגיש אותו לכל אשה הנמצאת בתחילת דרכה המקצועית ושואפת להגשים את עצמה.
3 צפייה בגלריה
רק כשליש (33%) מהעובדים בתעשיית ההייטק הם נשים.
רק כשליש (33%) מהעובדים בתעשיית ההייטק הם נשים.
רק כשליש (33%) מהעובדים בתעשיית ההייטק הם נשים.
(צילום: shutterstock)
תחום ההייטק מונהג ברובו על ידי גברים, וזו ממש לא רק סיסמה: דוח של רשות החדשנות הראה לאחרונה כי רק כשליש (33%) מהעובדים בתעשיית ההייטק הם נשים. בתפקידים טכנולוגיים, האחוזים נמוכים יותר – רק כ-28% מתפקידי הטכנולוגיה מאוישים על ידי נשים.
כדי להבין כיצד מתמודדת התעשייה עם הנתונים הללו, ואילו תובנות יש לנשים שהגיעו להישגים בתחום, הגיעו לאולפן ynet רויטל ביתן, מנהלת אחריות תאגידית באינטל ישראל, שירה גוסקין, מדענית נתונים בתחום הבינה המלאכותית, ועדי מורה, מנהלת משאבי אנוש במפעל אינטל קריית גת. צפו בפאנל בראש הכתבה.
המשתתפות בפאנל מסכימות כי הסיבה לנתונים העגומים טמונה בהסללה מגדרית. המערכת לא מעודדת ילדות ונשים הצעירות לבחור במסלולי לימודים בתחומי הטכנולוגיה והחדשנות בבית הספר ובאקדמיה.
השינוי, טוענות דוברות הפאנל, צריך לבוא לא רק ממערכת החינוך אלא גם מחברות ההייטק עצמן. "צריך לייצר תשתית בתוך הארגון שמאפשרת לכל עובד ומנהל להסתכל במשקפיים אחרות על המצב", אומרת עדי מורה. "אם אני עוברת על קורות חיים ושמה לב שאין כמעט קורות חיים של נשים, אבקש מהגיוס לראות יותר נשים בפאנל המרואיינים שלי. יש הרבה דברים תרבותיים שאפשר לעשות. אלו שינויים שצריכים לקרות בכל הרבדים כדי להשפיע על חיי העובד".
3 צפייה בגלריה
רק כ-28% מתפקידי הטכנולוגיה מאוישים על ידי נשים.
רק כ-28% מתפקידי הטכנולוגיה מאוישים על ידי נשים.
רק כ-28% מתפקידי הטכנולוגיה מאוישים על ידי נשים.
(צילום: shutterstock)
הדוברות מספרות על מאמצי התעשייה לשלב ולקדם נשים בהייטק. באינטל למשל פותחו מסלולי מנטורינג והסבה מקצועית לנשים. "שמנו לב שהרבה נשים מתחילות לפרוש מההייטק בסביבות גיל 40. זה הגיל שבו מתחילים להתברג לתפקידים בכירים", מספרת מורה. "אנחנו באים ואומרים שאפשר למצוא הזדמנויות גם בתוך הארגון. את יכולה להוביל קורסי מנהלים או להתנדב בתוכנית הדירקטורים החברתיים. את בהחלט יכולה לשנות כיוון גם בתוך החברה".

מאגר נשי מבוסס בינה מלאכותית

אחד מתוכניות הדגל שמובילה החברה בשנה האחרונה היא קמפיין חברתי שקורא לאלפי נשים לשתף בתובנות המקצועיות שלהן על מנת לבנות מאגר מבוסס בינה מלאכותית. המאגר שואף לגבש רשימת תובנות, שתסייע לכל אישה בתחילת דרכה להגיע להחלטות הנכונות בנוגע לקריירה שלה.
"הפרויקט נולד מתוך ההבנה שכל אישה שעושה מסלול בקריירה היא מאגר עצום של תובנות", מסבירה ביתן. "המטרה היא לאסוף לתוך מאגר עצום את כל הידע הזה ממיליוני נשים ברחבי העולם. כך נרתום את הטכנולוגיה שלנו על מנת לזקק את אותן תובנות לטובת צעירות בתחילת דרכן".
מה זה בעצם בינה מלאכותית ומה המודל שבנית?
שירה: "בינה מלאכותית זה תחום שמלמד מחשב לחשוב כמו בן אדם. מה שאנחנו עושות בפרויקט, זה לנתח מידע שמתקבל מכל אותן נשים שלוקחות חלק בפרויקט, ואנחנו מעבירים את הדאטה דרך אלגוריתם שמעבד אותו ומחלץ ממנו את הנושאים והמסרים המרכזיים שעלו מתוך התובנות שנשים הזינו למאגר. לבסוף אנחנו מגבשים רשימה של תובנות שכל אישה תוכל להשתמש וליישם אותן בעצמה".
3 צפייה בגלריה
קריירה נשית מוצלחת
קריירה נשית מוצלחת
קריירה נשית מוצלחת
(צילום: shutterstock)
בשיתוף אינטל
פורסם לראשונה: 12:05, 27.03.22