בשיתוף LG
זה אמנם לקח קצת זמן אבל החורף סוף כל סוף הגיע אלינו בסופ"ש האחרון עם גשמים כבדים, רוחות חזקות, ברקים ורעמים. אם גם אתם התגעגעתם לעונה הקרה רק בשביל להתפנק מתחת לשמיכת פוך, עם קערת פופקורן חם בצד וסדרה אהובה על גבי טלוויזיה מעולה, אז מה יותר שווה וכיפי מלהפוך את הצפייה הביתית הזו לחוויה קולנועית אמיתית?
כן, אם עד לא מזמן מי שרצה לחוות חוויה קולנועית במלואה היה צריך לצאת מהבית לבית הקולנוע, לקנות פופקורן במחיר מופקע ולשמוע את הזוג מאחור מסבירים אחד לשני מה קורה בסרט, הרי שכיום עם המצאתן של מערכות הקולנוע הביתי כל אדם יכול ליהנות מצפייה בסרט או סדרה באיכות של בית קולנוע, על הספה בסלון.
אז עם הכניסה לעונה הקרה בישראל, וכפסע מטרפת הקניות של הבלאק פריידי והסייבר מאנדיי שיחולו בסוף החודש, שאלנו את גיל גולן בעל ערוץ היוטיוב "שובר מסך", המונה עשרות אלפי מנויים וכולל ניתוח וביקורת סרטים וסדרות, כיצד להפוך את החורף הזה לחוויה של ממש עם טלוויזיה איכותית וסרטים וסדרות שיעשו לכם נעים בלב.

כל מה צריך לדעת לפני הרכישה - שלב אחר שלב

איך יודעים מה הגודל המתאים בשבילנו? איך נבחר מסך שהוא לא קטן מדי או גדול מדי?
"יש כיום מסכים בגדלים משתנים ובעיניי מה שהכי חשוב הוא שלא משנה מה גודל המסך ומה גודל החדר, בין אם מדובר בסלון רחב ידיים או חדר שינה קטן, שניתן יהיה לראות את התמונה על המסך מכל צד בו התיישבנו. המטרה מבחינתי היא שלא תצטרך לסובב את הראש לשום צד בשביל לראות את התמונה המלאה במסך. בסופו של דבר מדובר על חוויה מאוד סובייקטיבית ואני למשל מעדיף מסך כמה שיותר גדול כי הוא מעניק לי חוויה קולנועית. על הדרך אני רוצה לשבור מיתוס ישן שסבר שאם אתה יושב קרוב מדי לטלוויזיה הדבר יפגע לך בראייה. אז מחקרים כבר הראו שזה ממש לא נכון ואפשר לשבת כמה שיותר קרוב למסך".
3 צפייה בגלריה
ב-4K המסך מורכב מ- 8.3 מיליון פיקסלים מה שיוצר חדות מדהימה.
ב-4K המסך מורכב מ- 8.3 מיליון פיקסלים מה שיוצר חדות מדהימה.
ב-4K המסך מורכב מ- 8.3 מיליון פיקסלים מה שיוצר חדות מדהימה.
(צילום: LG)
4K, 8K. זה משנה בכלל?
"יש כיום סדרות וסרטים שעושים שימוש בטכנלוגיית ה-4K. המשמעות היא בעצם שניתן לראות תמונה ברזולוציה חדה יותר. ה-4K מתייחס לצפיפות הנקודות הנקודות ("פיקסלים") מהן מורכב המסך וככל שיש יותר פיקסלים כאלו כך התמונה חדה יותר. ב-4K המסך מורכב מ- 8.3 מיליון פיקסלים מה שיוצר חדות מדהימה. טכנולוגיית ה-8K מתייחסת למסכים בעלי 33.2 מיליון פיקסלים, אך אין עדיין כמעט תכנים שנתמכים על ידי הטכנולוגיה הזו ולכן עדיף לבחור במסכים ברזולוציה של 4K".
יש כל מיני פיצ'רים וטכנולוגיות שמשפיעות על חוויית הצפייה, הבהירות, החדות וכדומה. מה החידושים בתחום?
"החידוש הכי גדול מבחינתי הוא OLED שהוא בעצם לד אורגני. הטכנולוגיה הזו מבוססת על פיקסלים שמוארים באופן עצמאי כך שבאזור בו התמונה צריכה להיות חשוכה - הפיקסל כבוי. הדבר מביא לניגודיות אופטימאלית ולצבעים הכי אמינים במקור, אליהם התכוון יוצר התוכן. ה-OLED יוצר גם תחושה תלת ממדית בתמונה ואף זווית צפייה רחבה שמייצרת מצב שתראה את המסך באותה צורה מכל צד בו התיישבת. פיצ'ר מתקדם נוסף הוא הדולבי ויז'ן באמצעותו אפשר לראות את התמונה הכי קרוב לאיך שהיא צולמה, כלומר הכי קרוב לכוונת המשורר. ניתן למצוא את הפיצ'ר הזה בטלוויזיות עם טכנולוגיית OLED".
כיצד הסאונד משפיע על חוויית הצפייה בסרטים או בסדרות?
"בסופו של יום המאמץ הגדול של יצרניות הטלוויזיה הוא לספק חווית צפייה כמה שיותר איכותית ולכן נושא הסאונד הוא לא הנושא העיקרי. יחד עם זאת ברוב הטלוויזיות החדשות ניתן ליהנות מרמת סאונד גבוהה ואם ניקח את טלוויזיות ה-OLED, הרי שהן מספקות צליל רב ממדי. למי שרגיש מאוד לסאונד מומלץ לרכוש סאונד בר (מקרן קול) לחוויית סאונד מושלמת, כזאת שתגרום לכם לחשוב שאתם נמצאים בבית קולנוע ממש".
3 צפייה בגלריה
לא משנה מה גודל המסך ומה גודל החדר - חשוב שניתן יהיה לראות את התמונה על המסך מכל צד בו התיישבנו.
לא משנה מה גודל המסך ומה גודל החדר - חשוב שניתן יהיה לראות את התמונה על המסך מכל צד בו התיישבנו.
לא משנה מה גודל המסך ומה גודל החדר - חשוב שניתן יהיה לראות את התמונה על המסך מכל צד בו התיישבנו.
(צילום: LG)
על אילו סרטים וסדרות אתה ממליץ כעת?
"נתחיל בסדרת הפנטזיה החדשה של נטפליקס, "ארקיין", שמבוססת על משחק הרשת האולטרה-פופולרי League of Legends. סדרת האנימציה ההיסטרית הזו היא אמנות ויזואלית של ממש ופשוט חייבים לצפות בה. אם נעבור לגזרת בתי הקולנוע הרי שיש שני סרטים עליהם אני ממליץ בחום.
גיל גולן בעל ערוץ היוטיוב "שובר מסך" גיל גולן בעל ערוץ היוטיוב "שובר מסך" קרדיט: צילום פרטי
האחד הוא סרט המד"ב חולית שמהות החוויה שלו היא להיכנס לוייב מדדטיבי. בדיוק כמו שאנשים נכנסים למצב כזה במדבר כך הסרט מעניק לצופים שלו תחושה דומה. הסרט השני הוא מותחן האסונות "הספירה לאחור" שנכתב ובוים על ידי רולנד אמריך (2012, היום השלישי, היום שאחרי מחר). בסרט מככבים האלי ברי, פטריק וילסון וג'ון בראדלי והוא עוסק באסון בידיוני בו כוח מסתורי מפיל את הירח ממסלולו ושולח אותו למסלול התנגשות עם כדור הארץ.זה סרט שחובה לראות בקולנוע בגלל האפקטים שלו, בדיוק כמו אווטאר בזמנו".
בשיתוף LG