בשיתוף Seagate

מציאת פתרונות לאתגרים סביבתיים הפכה בשנים האחרונות למשימה ולשליחות לא רק בקרב מקבלי החלטות, אלא גם בקרב יזמים וחדשנים ברחבי העולם. מתברר שישראל לא מאכזבת וגם בתחום החדשנות בת הקיימא היא מובילה - עשרות חברות וסטארט אפים ישראליים הוקמו בשנים האחרונות במטרה למצוא פתרונות אקלים, שיסייעו להגביל את ההתחממות הגלובלית.
2 צפייה בגלריה
משתתפי תחרות "חדשן השנה" של סיגייט
משתתפי תחרות "חדשן השנה" של סיגייט
משתתפי תחרות "חדשן השנה" של סיגייט
(צילום: דודו רוזן)
זו הסיבה שתחרות "חדשן השנה" (innovator of the year) מטעם חברת Seagate העולמית התמקדה השנה בתחום הקיימות ואיכות הסביבה. עשרות חברות וסטארט אפים הגישו השנה את מועמדותם לפרס היוקרתי. צוות השופטים בחר 8 פיינליסטים שעלו להתחרות בגמר, שהתקיים באולפני ynet.
במהלך התחרות נציגים של שמונה החברות העבירו "פיץ'" בן שלוש דקות מול חבר השופטים, שכלל בין היתר את ג'ואן מוצינגר, סמנכ"לית בכירה בחברת סיגייט העולמית, ואיימי צוקרמן, מנהלת בכירה בתחום ההשקעות הירוקות. צפו ברגעים מתוך התחרות בראש העמוד.
כל שמונת הפיינליסטים עלו להציג את עצמם, את פתרון בר הקיימא שפיתחה החברה ואת החדשנות שעומדת מאחוריו. בסוף הפיץ' נציגי שמונה החברות ענו על שאלות השופטים והמשקיעים. לאחר תהליך ההצגה, בחר צוות השופטים את הזוכה הגדולה בתחרות "חדשן השנה" – חברת סולוטום, שמפתחת תחליף פולימרי לפלסטיק המתכלה במים.
2 צפייה בגלריה
משתתפי תחרות "חדשן השנה" של סיגייט
משתתפי תחרות "חדשן השנה" של סיגייט
הזוכה: סולוטום, שפיתחה תחליף מתכלה לפלסטיק.
(צילום: דודו רוזן)
שרון ברק, Co Founder & CTO בסולוטום ומהנדסת כימיה במקצועה, סיפרה כי הרעיון למוצר נולד כשעבדה לפני מספר שנים במחלקת מחקר ופיתוח בחברת פלסטיק. "הבנתי שפלסטיק הוא נחוץ מאוד, אבל גם יוצר זיהום, ומכאן נולד החלום והחזון של סולוטום – לחסל אחת ולתמיד את פסולת הפלסטיק. אנחנו מפתחים מוצרים שמרגישים ונראים כמו פלסטיק, אבל הם ברי קיימא ולא פוגעים בסביבה".
ברק הדגישה את החשיבות הרבה בהעלאת המודעות לבעיית זיהום הפלסטיק בכל העולם: "בשישים השנים האחרונות האנושות שינתה את פניו של כדור הארץ, ונכון להיום יש חמישה איים של פלסטיק שצפים באוקיינוסים. מידי שנה בני האדם מייצרים כ-400 מיליון טון של פלסטיק. חלקו מגיע לאוקיינוס ומתפרק למיקרו פלסטיק, שנבלע על ידי דגים וגם נכנס למחזור הדם האנושי. הפלסטיק הוא גורם לזיהום סביבתי עצום בכל העולם".
זיהום הפלסטיק הוא אחת הבעיות הבוערות ביותר, הדגישה ברק והוסיפה כי חשוב שחברות וארגונים יתגייסו וירתמו להיאבק בבעיה. בפיץ' שהציגה לחבר השופטים, היא הסבירה כי תחליף הפלסטיק המתכלה שפיתחה החברה שהיא עומדת בראשה, היא פשוטה ליישום בכל קו לייצור פלסטיק. "אפשר לייצר את המוצרים שלנו באותן מכונות לייצור פלסטיק. פשוט מחליפים את הפלסטיק בחומר הגלם שלנו. כך מייצרים את אותו מוצר, אבל מחומר שלא פוגע בסביבה".
"היה מאוד מרגש לראות את כל הפתרונות החדשניים שפיתחו החברות והצליחו להוציאן לפועל. המוצרים שהציגו לנו כאן היום הם מאוד משמעותיים לחיי היומיום של כולנו", סיכמה את התחרות ג'ואן מוצינגר, חברת צוות השופטים וסמנכ"לית בכירה בחברת סייגייט.
"בתור חברת טכנולוגיה גדולה, אנחנו מתייחסים בכובד ראש לנושא הקיימות ולוקחים על עצמנו את האחריות להוביל ולתת דוגמא אישית של עשיית טוב. היום יותר מתמיד חשוב לנו לשמור על איכות הסביבה. אנחנו מבטיחים שהשינויים שאנחנו מובילים יתנו מענה לתעשייה וישפיעו באופן חיובי על כדור הארץ. אנחנו מקווים שיזמים וחדשנים אחרים יוכלו לסייע לנו במשימה".
בשיתוף Seagate
פורסם לראשונה: 12:18, 27.10.22