בשיתוף Dell
עובדי ההייטק היום ניצבים בפני אתגר לא פשוט – מצד אחד הצורך להתפתח ולא להיתקע במקום, ומצד שני הרצון לשמור על יציבות, ולא "לקפוץ" בין מקומות עבודה כל שנה-שנתיים. גם ההתפתחות הטכנולוגית המואצת כיום מחייבת למידת כישורים חדשים. איך ניתן לגשר על הפער? והאם מקום העבודה עצמו יכול לעזור לנו בכך?
4 צפייה בגלריה
מיטאפ באתר הפיתוח של Dell Technologies בישראל
מיטאפ באתר הפיתוח של Dell Technologies בישראל
מיטאפ באתר הפיתוח של Dell Technologies בישראל
(צילום: שרי מצפי)
באתר הפיתוח של Dell Technologies בישראל מצאו דרכים להפוך את מקום העבודה לפלטפורמה ללמידה והתפתחות אישית. דוגמה חיה לכך היא אינה רזניק, שלמרות הקשיים איתם התמודדה בתחילת דרכה, הגיעה בסופו של דבר למעמד בכיר וייחודי. "בשנה הראשונה שלי באוניברסיטה לא ידעתי עברית", משתפת רזניק, שעלתה לארץ בגיל 17 מברית המועצות לשעבר, "הדרך היחידה להצליח הייתה להצטיין, ולא להתרגש כשקשה או כשאומרים לי 'לא'". הגישה שלה להצטיינות המשיכה ללוות אותה לאורך דרכה המקצועית. כשעבדה בסטארט-אפ הגיעה לתפקידי הובלה טכנולוגית, ובהמשך התברגה אל תוך Dell. היום היא ארכיטקטית מערכת בקבוצת PowerStore, פתרון מתקדם לאחסון וניהול מידע שמפותח בחברה.
לתחום אחסון המידע היא נחשפה דרך אחד מחבריה לפני 13 שנים, "אז עוד לא היה ברור עד כמה תחום הנתונים (Data) יהיה חשוב בעתיד, אבל הייתה לי תחושת בטן. זו הייתה אחת ההחלטות הכי טובות שקיבלתי", היא מספרת.
4 צפייה בגלריה
אינה רזניק, ארכיטקטית מערכת בקבוצת PowerStore, ב-Dell
אינה רזניק, ארכיטקטית מערכת בקבוצת PowerStore, ב-Dell
אינה רזניק, ארכיטקטית מערכת בקבוצת PowerStore
(צילום: אודי מוצגי)
עבור רזניק, הדרך לתפקיד הנוכחי עברה דרך קהילת TLC הישראלית - קהילת מנהיגות טכנולוגית שמטפחים ב- Dell. מדובר בקבוצה של עובדים מנוסים, החולקים ידע, מקיימים הרצאות, מלווים מיזמים ומקדמים רעיונות דרך תחרויות. הקהילה עוזרת לחבר בין עובדים ולקדם מיזמים חוצי קבוצות.

"כשאת משתפת בעשיה – את מבינה את הערך שלך"

רזניק מסבירה כי הקהילה היא לא רק סביבה מקצועית תומכת, אלא כזו המאפשרת לה להתפתח ולצמוח. "קהילת ה-TLC עזרה לי לבנות את עצמי", היא משתפת. "ראיתי אנשים שהם מובילים ברמה הטכנולוגית, וזה גרם לי לשקול אופציות שלא הכרתי. הקהילה פתחה בפניי אפשרות להעביר הרצאות, לשתף אחרים בפרויקטים ובאתגרים שהתגברתי עליהם, ולהיחשף לאנשים שאני לא פוגשת ביומיום. זו לא רק הזדמנות מקצועית, אלא גם אישית. כשאת מדברת מול אחרים על מה שאת עושה – את פתאום מבינה את הערך שלך".
עוד היא מסבירה כי הגישה של החברה מאפשרת להשפיע דרך מומחיות, גם למי שלא בוחר במסלול ניהולי. "התפקיד שלי מצריך ראייה מערכתית, הובלה טכנולוגית, יכולת לעבוד עם צוותים מגוונים על פרויקטים הנוגעים לתחומים רבים", היא אומרת. "כשאני עובדת על פרויקט, אני משתמשת בניסיון שלי כדי להחליט מה נעשה עוד שנתיים, איך נפתור בעיות שלא שייכות לצוות אחד אלא מערבות כמה קבוצות. אני אוהבת את זה שיש אפשרות לבחור – ללכת לניהול, או לבחור בכיוון של מומחיות טכנולוגית. לא פעם יוצא שאדם יכול לעבור שינוי משמעותי בתפקיד או בתחום – וכל זה בתוך מקום העבודה הקיים שלך".
במקביל לפעילות ב-TLC, רזניק לוקחת חלק גם בתוכנית ה-ERGs - קבוצות עובדים הפועלות בהתנדבות למען קידום שוויון מגדרי, הרחבת הגישה להייטק למגזרים שונים, שמירה על הסביבה, ועוד. היא בין מובילי פורום GenNext, שמקדם חדשנות טכנולוגית ומעביר הרצאות חודשיות על מגמות חדשות, שילוב מוצרים אצל לקוחות ומתודולוגיות עבודה.
בנוסף ללמידת עמיתים, החברה מספקת אפשרויות נוספות להעשרה ולמידה תחת פרויקט "האוניברסיטה של Dell". זאב בוביס, מנהל קבוצת פיתוח במסגרת קבוצת PowerFlex, שמפתחת פתרון אחסון מבוסס תוכנה, מספר: "יש לנו גישה למגוון קורסים אונליין, סדנאות ניהול, פלטפורמות ללמידה עצמאית, ויש ימים ייעודיים המוקדשים ללמידה. מעבר לזה, יש גם מפגשים פרונטליים והרצאות, חלקן מועברות על ידי מומחים מחו"ל".
4 צפייה בגלריה
זאב בוביס, מנהל קבוצת פיתוח במסגרת קבוצת PowerFlex ב-Dell
זאב בוביס, מנהל קבוצת פיתוח במסגרת קבוצת PowerFlex ב-Dell
זאב בוביס, מנהל קבוצת פיתוח במסגרת קבוצת PowerFlex
(צילום: אודי מוצני)
ערוץ נוסף של התפתחות אישית נובע מהחיבור של החברה לקהילות טכנולוגיות בישראל. בוביס, שעובד בחברה מעל עשור, יזם לאחרונה מיטאפ (מפגש מקצועי) סביב שפת התכנות Go – מתוך רצון לחזק את הקשר בין עובדי Dell לקהילה. "אני עוקב כבר תקופה אחרי מיטאפים טכנולוגיים בארץ – יש המון קבוצות שמתכנסות סביב נושאים כמו שפות תכנות", הוא מסביר. "אירחנו את המפגש באתר שלנו בגליל ים, עם תמיכה מלאה מהחברה. זה היה שילוב של הזדמנות מקצועית עם גאוות יחידה – לחשוף את מה שאנחנו עושים כאן באתר הפיתוח הישראלי של Dell לאחרים בתעשייה".
במהלך האירוע הועברו הרצאות של מפתחים מ-Dell ומהקהילה. "זה בדיוק מה שאני אוהב במיטאפים – להיחשף לדוברים מעניינים, לשמוע על אתגרים ופתרונות מהשטח, וליצור קשרים מקצועיים אמיתיים", משתף בוביס.
"עם כל האינטנסיביות של עבודה בתחום שהוא תחרותי מטבעו, יש גם הכרה בכך שיש לנו חיים מחוץ לעבודה", מספר בוביס, ואילו רזניק אומרת: "הגיוון של הצוות שלי – נשים, גברים, יהודים, ערבים, חילונים ודתיים – הוא חלק ממה שעושה את העבודה למהנה כל כך".

מיומנויות העתיד: AI, מיתוג אישי וניהול וירטואלי

אורלי אמריליו, מנהלת משאבי אנוש אזורית ב-Dell ישראל, מסבירה את גישת החברה לפיתוח האישי של עובדיה: "הפילוסופיה של החברה שמה דגש על מקסום הפוטנציאל האישי, ביצועים גבוהים ויצירת הזדמנויות לקריירה ולנטוורקינג. העובד לוקח בעלות על תהליך ההתפתחות שלו, והמנהל משמש כקואוצ'ר. לכל חבר צוות קיימים יעדים אישיים, הנגזרים מתוך שאיפותיו, יעדי הצוות והארגון, ונקבעים בשיח משותף עם המנהל. ישנן גם הזדמנויות למנטורינג עם אנשי מקצוע בארגון הגלובלי".
4 צפייה בגלריה
אורלי אמריליו, מנהלת משאבי אנוש אזורית ב-Dell ישראל
אורלי אמריליו, מנהלת משאבי אנוש אזורית ב-Dell ישראל
אורלי אמריליו, מנהלת משאבי אנוש אזורית
(צילום: אודי מוצני)
לדבריה של אמריליו, החברה מציעה מגוון רחב של הזדמנויות למידה וחשיפה, כולל קורסים פיזיים ומקוונים, קהילות ופורומים מקצועיים, תוכניות ייעודיות לסטודנטים ובוגרי אוניברסיטה, הרצאות גלובליות ומקומיות ותוכניות השתתפות בשכר לימוד אוניברסיטאי. "Dell מעודדת כתיבת פטנטים, השתתפות בהאקתונים, ומעניקה מגוון אפשרויות לניוד פנימי", היא מוסיפה. "חשיבות רבה ניתנת לאוריינות AI ולפיתוח מיומנויות העתיד כמו חוסן, מיתוג אישי, ניהול צוותים וירטואליים ועבודה בין-תרבותית".
בוביס מחזק את הדברים ומעיד שכאשר פרויקט שעבד עליו הסתיים, אותרה עבורו הזדמנות חדשה. "זו לא רק גמישות, אלא אסטרטגיה ששומרת על טאלנטים, כי אם מישהו מיצה את עצמו אפשר להעביר אותו למקום אחר", הוא מסביר.
רזניק מוסיפה: "החוכמה היא לזהות את ההזדמנויות כשאתה פוגש אותן – ולבחור בהן", ואילו בוביס מסכם: "אני כל פעם מופתע מכמה זמן אני פה – וזה אולי אומר הכול".
למידע על ההזדמנויות ב-Dell הקליקו כאן
בשיתוף Dell