בשיתוף מיקרוסופט
איך שוק העבודה ייראה עוד שנים ספורות מהיום? עולם העבודה המודרני עובר שינוי מהותי, שנובע מההתקדמות המהירה בטכנולוגיות בינה מלאכותית (AI). זה התחיל במחשבון הצנוע, שעשה עבורנו פעולות מתמטיות – והתפתח לכלי עזר שנתפסים היום כבסיסיים לחלוטין בעולם העבודה: מנועי חיפוש, עוזרים אישיים וירטואליים כמו סירי, קורטנה ואלקסה, ובשנה האחרונה הצטרפה לכל אלה גם מהפכת ה-Gen AI – בינה מלאכותית ג'נרטיבית (יוצרת).
ביום ראשון שעבר, התקיים אירוע בקמפוס מיקרוסופט בהרצליה שעסק בעתיד של שוק העבודה והמהפכה שבדרך. בחזית שלה ניצבה הטכנולוגיה החדשה של מיקרוסופט - "Copilot", שמייצגת קפיצת מדרגה ענקית בדרך שבה אנו ניגשים ומבצעים את שגרת העבודה היומיומית שלנו. משימות מייגעות, כמו כתיבת דוחות מפורטים, יצירת מצגות מושקעות, ניתוח מערכי נתונים מורכבים ותרגום טקסטים ארוכים, יהפכו להיות הרבה יותר מהירות וקלות לביצוע.
הכלי החדש יפגוש אותנו במקומות שרובנו נמצאים בהם בכל יום עבודה - במוצרי מיקרוסופט, כמו כגון Word‏, Excel‏, PowerPoint‏, Outlook‏, Teams, ‏Loop ועוד. ועל פני כל אלה תרחף חוויה מרכזית נוספת של הצ'אט של קופיילוט שיוכל לאתר לנו תשובות מרחבי המידע הארגוני שלנו וביניהם המיילים שלנו, הפגישות, הצ'אטים והקבצים.
הקופיילוט הושק בעברית מלאה, מיד לאחר השקת המוצר בשפות נוספות – החלטה חסרת תקדים של מיקרוסופט העולמית.
2 צפייה בגלריה
השקת ה-Copilot של microsoft
השקת ה-Copilot של microsoft
"המטרה שלנו היא לייצר כלים לעובדים בסביבה שהם מכירים"
(צילום: ירון שרון)
מוורד ועד לפאוור פוינט: הבינה המלאכותית תגיע לכל מקום
"אנחנו משיקים היום את חבילת ה-Copilot שלנו לכל סט המוצרים של מייקרוסופט", אמר באירוע ההשקה בן חקלאי, סמנכ"ל הטכנולוגיות הלאומיות במיקרוסופט ישראל. "הטכנולוגיה הזאת תוכל לפגוש את כל העובדים במקום העבודה בסביבה שהם מכירים, בתכנת Office, ולתת להם יכולות שהם כל כך צריכים ורוצים".
אורי הוסיט, מנהל חטיבת Modern Work במיקרוסופט ישראל, הוסיף: "ה-Copilot עומד לשנות לחלוטין את עולם העבודה, מהאופן שבו עבדנו לפני 30 שנה לאופן שבו אנחנו הולכים לעבוד 30 שנה קדימה". הכלי החדש יפגוש אותנו במקומות שרובנו נמצאים בהם בכל יום עבודה.
כך, למשל, נוכל להורות ל-Copilt ליצור ב- PowerPoint מצגת חדשה על בסיס הנחיה או קובץ Word, תוך שימוש בתבניות ארגוניות. באמצעות גישה ל-Outlook, נוכל קבל עצות אימון בנוגע להודעות שלנו והצעות לגבי בהירות, רגש וטון, יחד עם הערכה כוללת של ההודעה והצעות לשיפור. ובעולם ההיברידי שאימצנו בשנים האחרונות, נוכל להינות מחוויית Copilot קופיילוט בפגישה, שיסכם לנו את המשימות וההערות ויאפשר לנו להיות מרוכזים בפגישה עצמה ולא בתיעוד שלה.
2 צפייה בגלריה
השקת ה-Copilot של microsoft
השקת ה-Copilot של microsoft
אורי הוסיט: "ה-Copilot עתיד לשנות את ענף העבודה"
(צילום: ירון שרון)
פחות משימות טכניות – יותר מרווח לחשיבה מחוץ לקופסה
המוצר החדשני של מיקרוסופט כבר קיים בעולם והשבוע, כאמור, זכה להשקה בישראל, בצל המלחמה. לדברי הוסיט, "על אף שיש כאן אירועים משביתי שמחות, אנחנו מאמינים שבינה מלאכותית תהיה אחד הפתרונות החשובים ביותר בעולם התוכן של פרודוקטיביות, תקומה וצמיחה – שחשובים דווקא בתקופה הזאת".
אולם, השפעת הבינה המלאכותית הגנרטיבית חורגת מהגברת הפרודוקטיביות בלבד. יכולות הכלי המגוונות כוללות כתיבה, עריכה, תמצות טקסטים, תיקון שגיאות, תרגום שפות ועוד. כאשר משימות טכניות ושגרתיות מוטלות על Copilot, עובדים יכולים להקדיש את זמנם היקר למחשבה אסטרטגית ארוכת טווח, לפיתוח רעיונות חדשניים, לקבלת החלטות מושכלות ולחשיבה מחוץ לקופסה.
הטכנולוגיה החדשה של AI מעוררת גם שאלות אתיות וחששות לגיטימיים לגבי השפעתה הפוטנציאלית על התעסוקה. בעבר, גלי אוטומציה בתעשיית הייצור והחקלאות הובילו לאובדן משרות אנושיות. כיום, ישנם חששות דומים שבינה מלאכותית ג'נרטיבית עלולה להחליף עובדי משרד ומנהלה בתחומים כמו כתיבה, עריכה, תרגום וניתוח נתונים. אבל למעשה, הטכנולוגיה החדשה של מיקרוסופט מציע להיות "טייס משנה" בלבד עבור העובדים, שמשחרר אותם ממשימות שגרתיות כדי שיוכלו להתמקד בתפקידים מורכבים יותר, שהטכנולוגיה עוד רחוקה מלהחליף.
"בסופו של דבר הכלי הזה יהיה מוצר צריכה בסיסי"
לדברי הוסיט , "מיקרוסופט התחילה מזמן את המסע הזה, בשותפות המיוחדת עם Open AIאני חושב שאנחנו צריכים להקביל את זה ליציאת Office בשנות ה-90. זה כלי שכבר היום קצב הצמיחה שלו מסחרר. בסופו של דבר יהיה מדובר במוצר צריכה בסיסי, שכל תלמיד ותלמידה, עובד ועובדת, מנהל ומנהלת עושים ועושות בו שימוש".
במיקרוסופט מתגאים ביכולות הבינה המלאכותית החדשנית שפיתחו לתרום לא רק ליעילות עולם העבודה, אלא גם לרווחת העובד. על פי הוסיט, בבדיקות שערכה חברת מיקרוסופט שעובדים התחילו להבין את הערך של השימוש ב-Copilot ברגע שהם הצליחו לחסוך לעובדים 11 דקות ביום. "מה שעוד ראינו, זה שהעובדים מתחילים להבין את ה-11 דקות החופשיות אלה, אחר 11 שבועות של עבודה. כך גילינו את 'חוק ה-11'".
בשיתוף מיקרוסופט
פורסם לראשונה: 07:00, 01.05.24