בשיתוף Cisco
ענף ההייטק הישראלי סובל מחוסר שוויון שבא לידי ביטוי בייצוג מועט לציבור מהפריפריה החברתית והגאוגרפית של ישראל. ובתוך חוסר השוויון, נשים מודרות כפליים: הן לא מיוצגות פעם אחת כחלק מהציבור אליו הן שייכות ופעם שניה כחלק מהמגדר.
כדי לקדם את הגיוון וחלק מערכי הליבה שלה, ענקית הטכנולוגיה Cisco מקדמת תוכניות שמטרתם לגשר על פערים חברתיים וכלכליים. אחת מתכנית הדגל של החברה היא WomeNow, תוכנית מנטורינג שנוסדה לפני כשנתיים בשיתוף עם קהילת נשים בהייטק ושותפות נוספות.
המטרה של WomeNow היא להשפיע ולקדם את הקריירה של נשים בהייטק הישראלי ובכך להגדיל את הגיון של נשים בתעשייה כולה וטווח התפקידים הבכירים. התוכנית מאגדת בתוכה מנטוריות מחברות שונות בתעשייה, ומעניקה ליווי, הדרכה ותמיכה לנשים שעושות את צעדיהן הראשונים בהייטק בישראל.
כדי לשמוע על התוכנית וכיצד היא פועלת, היעדים וההישגים הגיעו לאולפן ynet: טל דנגור, מנהלת מוצר בכירה ומנטורית בתוכנית, ועמית מליכס, מנהלת מוצר ומנטיי, כדי לספר. צפו בכתבה בראש העמוד.
3 צפייה בגלריה
(מימין): עמית מליכס וטל דנגור
(מימין): עמית מליכס וטל דנגור
(מימין): עמית מליכס וטל דנגור. משתתפות תכנית WomeNow של סיסקו
(צילום: ירון ברנר)

מפגש ראשון עם קליק

"לעמית ולי היה קליק מההתחלה", מספרת בחיוך טל דנגור, מנהלת מוצר בכירה, "נפגשנו במפגש המנטוריות והמנטיז ובכלל לא ידעתי שאנחנו מצוותות, אבל מתחילת המפגש התחלנו לדבר. גיליתי שהיא מנהלת מוצר אז היה לנו על מה לדבר ורק בסוף המפגש הבנו שאנחנו גם יחד".
"רציתי להיות מנטורית כי יש לי הרבה להעביר הלאה וחשבתי שיהיה טוב שאעביר את הידע שלי", אומרת דנגור ומוסיפה: "לפני כמה חודשים ראיתי שנפתחה הרשמה לתכנית WomeNow, החלטתי להצטרף ומאז אני שם".
לפני כשנתיים היתה דנגור מנטורית בתוכנית Shecodes והיא המשיכה לעשות את זה באופן וולונטרי בקבוצות פייסבוק שונות, בהן נשים חיפשו עבודות בפרודקט. חשוב לה להיות מנטורית, היא מעידה, כדי לעזור, בעיקר לנשים בתחילת דרכן והיא טוענת שמקצועית, זה עוזר גם לה. "הסימביוזה עם נשים אחרות תורמת לי באופן אישי – אני לומדת, מפתחת את עצמי, מעבר לנטוורקינג שאני עושה", היא אומרת.
3 צפייה בגלריה
(מימין): עמית מליכס וטל דנגור
(מימין): עמית מליכס וטל דנגור
סימביוזה בין נשים
(צילום: ירון ברנר)

"נרשמתי לתכנית כדי לשפר את עצמי"

עמית מליכס, מנהלת מוצר בתפקידה, היא זו שצוותה להיות מול דנגור, המנטורית. מליכס היא מנהלת מוצר, שמחברת ביום יום בין הפיתוח לחלק העסקי בחברה, מזהה את צרכי הלקוחות של החברה, מתעדפת משימות חשובות על פני אחרות, מכתיבה את החזון המוצרי, ובאופן כללי דואגת שהמוצר באמת עונה לצרכים של הלקוחות של החברה. למרות מורכבות התפקיד, היא הרגישה שיש לה מה ללמוד ממנוסות ממנה.
"הלכתי לתוכנית כי הרגשתי שאני רוצה להשיג עוד כלים בשביל להצליח יותר בתפקיד שלי. מה שקיבלתי זה מנטורית מקצועית מאוד וגם מנטורית לחיים בכלל, וקבוצה של נשים תומכות ועוזרות בכל נושא", היא מספרת.
היא מסכמת את התרומה של התכנית עבורה, בכך שקיבלה כלים מקצועיים כדי להצליח בתפקיד וגם בחיים הפרטיים. "למדתי לנהל את הזמן שלי יותר ולמדתי איך לאזן בין העבודה ולחיים האישיים", היא מעידה על עצמה.
"עולם ההייטק מתפתח בקצב מהיר וראיתי בזה אפשרות לקדם את עצמי, לפתח את עצמי, ולקבל כלים להתמודדות בסביבה דינמית. קיבלתי הרבה כלים מקצועיים, למדתי תהליכים חדשים, איך להתקדם, איך לקדם בחברה. אני פונה אל טל לעזרה, לייעוץ והיא חוזרת אליי הרבה עם המנטרה: לא להתפשר על המקצועיות שלי. למדתי המון ואני עדיין לומדת".
"היה את כל זה בעמית גם לפני כן. צריך היה רק מישהו שיוציא את זה החוצה וייתן לה להבין שהיא יותר ממה שהיא חושבת", אומרת דנגור.
3 צפייה בגלריה
(מימין): עמית מליכס וטל דנגור
(מימין): עמית מליכס וטל דנגור
טל ועמית. "היה חיבור מיידי"
(צילום: ירון ברנר)

חיבור בין נשים

"חיבור בין נשים זה משהו שגורם לך להרגיש שאת יכולה לעשות ולהתקדם וששום דבר לא יכול לעצור בעדך כי יש לך תמיכה", אומרת מליכס. "נשים מפחדות שלא יהיה להן איזון בין חיים לחיי העבודה, בשעות עבודה, איך יסתדרו הדברים מול המשפחה, אבל זה משהו שאפשר לעשות, בעיקר אחרי הקורונה – יותר קל ונוח לעבוד מהבית. נכון, זה קשה אבל אפשרי ושווה את זה", אומרת גם דנגור ומוסיפה: "אני מקווה שבעוד כמה שנים, יהיה פחות צורך בתוכניות כאלה כי נשים לא יצטרכו חיזוקים מסוג זה על מנת לגרום להן להבין שהן צריכות להיות בעולם ההייטק. זה עדיין חשוב מבחינת העידוד לנשים בתוך הארגון – לבקש להתפתח, להעצים את עצמן", היא מסיימת באופטימיות.
בשיתוף Cisco