בשיתוף Cisco
יוזמת WomeNow מבית סיסקו ישראל מקדמת, זו השנה השנייה, נשים מקהילות מגוונות המעוניינות לפתח ולהתפתח בקריירה בתעשיית הייטק. בתכנית משתתפות מנטוריות מסיסקו ישראל אבל לא רק, מגיעות אליה גם נשים נוספות מחברות אחרות, שמעניקות ליווי, הדרכה ותמיכה לנשים שעושות את צעדיהן הראשונים בתעשיית ההייטק בישראל במטרה להגדיל את המספר והגיוון של הנשים בתעשייה.
דוחא עביד היא בוגרת תואר ראשון ותואר שני מהאוניברסיטה העברית וכבר שנתיים עובדת ב-Intel כרכזת קשרי חוץ ואחריות תאגידית. בעבר השתתפה בתכניות של נשים למען נשים ועתה, כשהיא במעבר ממשרה סטודנטיאלית למשרה מלאה, ביקשה שוב עזרה נשית של מנוסות ממנה ולכן הצטרפה לתכנית WomeNow.
3 צפייה בגלריה
עידית דוחא
עידית דוחא
עידית שפרלינג ודוחא עביד
(צילום: ירון ברנר)
המנטורית שלה, עידית שפרלינג - מובילה תחום משאבי אנוש ב-Cisco ישראל ומיוזמות התכנית של WomeNow- והיא הגיעו לאולפן ynet כדי לספר על החוויה שלהן. צפו בווידיאו בראש הכתבה

"אנחנו צריכות עוד תכניות כאלו לנשים"

"אני זוכרת את הפעם הראשונה שנפגשנו", מספרת שפרלינג על ההיכרות עם דוחא בחיוך ומוסיפה: "אי אפשר היה לפספס את האנרגיות ואת הגישה".
"הגעתי אל התכנית דרך חברה, שגם היא משתתפת בתכנית", מספרת עביד מצידה ומוסיפה: "התכנית מעודדת נשים להיכנס לעולם ההייטק. נכנסתי, וביקשתי להירשם ולקחת חלק. כשראיתי שהמנטורית שלי היא עידית, הבנתי כמה זה מתאים וכמה אני צריכה את זה בשלב בו אני נמצאת.
3 צפייה בגלריה
עידית דוחא
עידית דוחא
התכנית נותנת המון כלים – מקצועיים ואישיים
(צילום: ירון ברנר)
"התכנית נתנה לי הרבה כלים מפני שאני נמצאת עכשיו בשלב של חיפוש האתגר הבא, אני רוצה להתקדם ומבחינתי קיבלתי המון כלים – מקצועיים ואישיים".

שפרלינג, מנקודת מבט מקצועית, רואה את הדברים כפי שהם ויודעת מה המסר שלה: "כולנו צריכות בסופו של דבר מנטורית - מודלים נשיים ללמוד מהם - ואין מספיק מאלה בתעשיית ההייטק. זו בעצם הייתה המטרה של התכנית", היא מסבירה על המניע שמאחורי מבנה הקורס הקיים.
כבר חמש שנים ששפרלינג עושה את דרכה כמנטורית במקביל לעבודתה. זה התחיל מעצות לקולגות או התייעצויות עם בעלי תפקידים בחברה, שאחריהן הבינה שיש לה מה לתת מבחינת מקצועית ומניסיון, בעיקר בהתוויית דרך בדרך לפתרון האישי של כל אחת ואחד.
3 צפייה בגלריה
עידית דוחא
עידית דוחא
"כולנו צריכות בסופו של דבר מנטורית"
(צילום: ירון ברנר)
"אנחנו צריכות עוד תכניות כמו אלה כי לא תמיד המודל שאנחנו מצפות ומאחלות לו בקריירה, נמצא בסביבה שלנו. הייתי שמחה שנשים שיצאו מהתכנית הזו, יבינו שגם להן יש מה לתרום ויהפכו להיות מנטוריות לנשים בתחילת הדרך שלהן. אנחנו צריכות יותר נשים ממש כמו שאנחנו צריכות יותר גיוון", אומרת שפרלינג כשהיא מתכונת למספר הנשים בתעשיית ההייטק. "זה מאפשר צמיחה ומאפשר לנו להיות טובים יותר".
"אני מאד אשמח לראות בעוד חמש שנים את התכנית הזו ותכניות נוספות בכל רחבי הארץ ושכל הנשים הרוצות לקבל יעוץ, יקבלו", מסכמת עביד בחיוך.
בשיתוף Cisco