וויליס גיבסון, נער בן 13 מאוקלהומה, הוא האדם הראשון אי פעם שהצליח לסיים משחק טטריס מאז שזה הומצא לפני יותר משלושה עשורים.
עד היום, רק בוטים שהופעלו על ידי בינה מלאכותית הצליחו להגיע עד למה שמכונה "מסך ההריגה" של המשחק, שם החלקים נופלים במהירות כל כך גבוהה שנדמה היה כי אין בן אנוש שיכול להתמודד איתה ולנצח.
1 צפייה בגלריה
yk13746134
yk13746134
(וויליס גיבסון במהלך המשחק האגדי. אצבע האלוהים)
גיבסון העלה ליוטיוב קליפ שלו משחק במשך כ-38 דקות, מגיע לרמה 157 – ואז המסך שלו קופא, ובניקוד הטטריס שלו נכתב "999999". גיבסון הניח את ידיו על ראשו, התנדנד קדימה ואחורה בכיסא בחדרו בעיר סטילווטרה שבאוקלהומה, כשהוא ממלמל "אוי אלוהים, אני לא מרגיש את האצבעות שלי“.
במשך עשרות שנים, גיימרים והאקרים ניצחו את טטריס על ידי פריצה לתוכנת המשחק. אבל וויליס, שבשנה האחרונה הפך לאחד משחקני הטטריס המובילים בארה"ב, נחשב לראשון שעושה זאת עם החומרה המקורית, בלי טריקים. "זה מעולם לא נעשה על ידי אדם לפני כן", אמר וינס קלמנטה, האיש שאחראי על ארגון אליפות העולם בטטריס, "זה בעצם משהו שכולם חשבו שהוא בלתי אפשרי עד לפני כמה שנים“.
גיבסון סיפר ל"ניו יורק טיימס" כי הוא משחק טטריס באופן תחרותי מאז 2021. "קל להתחיל לשחק בזה, אבל מאוד מאוד קשה להתמחות בזה", אמר הנער, והבהיר כי הוא לא מתכוון להתחיל עכשיו עם משחקים מודרניים יותר: "אני אוהב את המשחקים הישנים הרבה יותר".