"הרבה פעמים אומרים לנו שאנחנו צריכים להפיק סרט וזה מחמיא מאוד. אנחנו אוהבים לספר סיפור בכל מיני צורות ואם תיווצר הזדמנות כמובן שנהיה מאוד מעוניינים. אבל כרגע אנחנו מתמקדים במשחקים" - כך אומר ל-ynet ג'ף צ'מברליין, ראש מחלקת פיתוח עלילה וסדרות בבליזארד, בריאיון שהתקיים במהלך כנס בליזקון 2019 שערכה מפתחת משחקי המחשב בסוף השבוע בקליפורניה.
(צפו בריאיון עם צ'מברליין ובוטגוני)

gamey
לידיה בוטגוני, סגנית נשיא בכירה לפיתוח סיפורים וסדרות, מוסיפה: "בתעשיית הקולנוע המטרה היא לגרום לאנשים להגיע לאולם, לשבת וליהנות מהחוויה במשך שעתיים. בתעשיית הגיימינג אנחנו מאפשרים לאנשים לחיות בפנטזיה, זה די שכיח שאנשים נקשרים לדמויות ולמשחקים שהם מלאי תשוקה אליהם. וכשהם רואים את הדמויות האלו קמות לחיים דרך הקטעים הסינמטיים שאנו יוצרים, זו דרך להאריך את הפנטזיה והחוויה שלהם. אז זה די ייחודי ודי כיפי".
8 צפייה בגלריה
בליזקון
בליזקון
קוספליירית בבליזקון 2019
(צילום: אביתר כהן)

8 צפייה בגלריה
בליזקון
בליזקון
ועוד אחד
(צילום: אביתר כהן)

8 צפייה בגלריה
בליזקון
בליזקון
זה לא נגמר
(צילום: אביתר כהן)
תשוקה למשחקים ולדמויות? אין ספק שראינו הרבה מזה בבליזקון. 40 אלף בני אדם הגיעו לכנס, רבים מהם בתחפושות של הדמויות האהובות עליהם, מה שנקרא בעולם הגיימינג "קוספליירים". בבליזארד חלילה לא מתייחסים אליהם בזלזול או אדישות. "אני מרגיש שהקהל עוזר לנו ליצור את הסיפורים", אומר צ'מברליין, "אנחנו יודעים למשל שמרסי היא דמות אהודה במשחק Overwatch ועדיין לא הכנו לה סרט קצר משלה. סביר שנכין אחד בעתיד הקרוב. הסיפורים של המעריצים והעובדה שדמויות מסויימות אהודות על הקהל שלנו בהחלט משפיעים על איך שאנו כותבים סיפורים".
השנה העיבה על הכנס הפרשה שבה בליזארד הדיחה ולקחה בחזרה את כספי הזכייה של blitzchung, גיימר סיני שהשתתף בטורניר של החברה, לאחר שהביע תמיכה במפגינים בהונג קונג בשידור חי בפלטפורמת הסטרימינג טוויץ'. בכניסה לכנס עמדה קבוצה קטנה של מפגינים שחילקו חולצות עם הכיתוב Free Hong Kong, הניפו שלטים נגד החברה בטענה שהיא תומכת בדיכוי זכויות אדם, וקראו לעוברים והשבים לא לעבור על כך בשתיקה.
נשיא החברה, ג'יי אלן בארק, ניצל את טקס הפתיחה של הכנס על מנת להתנצל. "לבליזארד הייתה את ההזדמנות לאחד את העולם ברגע קשה בספורט האלקטרוני לפני כחודש ולא עשינו את זה", אמר בראק, "מיהרנו מדי בקבלת ההחלטות שלנו, ואז כדי להחמיר את המצב, איחרנו בלדבר עם כולכם. אני לא מרוצה בעיקר משני דברים: הראשון הוא שלא עמדנו בסטנדרטים הגבוהים שהצבנו לעצמנו. והדבר השני הוא שנכשלנו במטרה שלנו. ועל כך אני מצטער ומוכן לתת דין וחשבון". הקהל המופתע הגיב לדברים במחיאות כפיים.
8 צפייה בגלריה
בליזקון
בליזקון
40 אלף איש. בליזקון 2019
(צילום: אביתר כהן)

8 צפייה בגלריה
בליזקון
בליזקון
צ'מברליין ובוטגוני
(צילום: אביתר כהן)
"אני יכול להבין את נקודת המבט של בליזארד", אמר ל-ynet חואן מסן דייגו, אחד המבקרים בכנס. "אבל מנגד האנשים האלו נלחמים על העצמאות שלהם. שמעתי את ההתנצלות ואני חושב שזה נובע מתקינות פוליטית". אלכס מירושלים אומר לעומת זאת כי "טכנית הם חברת משחקים, הם לא צריכים לדבר על תכנים פוליטיים. זה מצב בעייתי ואפור, שני הצדדים הגזימו. אני חושב שטוב שהם התנצלו".
(צפו במשאל הרחוב שלנו בבליזקון)
נטלי, קוספליירית מקנדה, הסתובבה בכנס עם דגל מיניאטורי של הונג קונג מחובר לתחפושת שלה. "לא האמנתי שבליזארד, שהיא אחת מחברות הבידור האהובות עליי, נקטה בעמדה כל כך גרועה", אמרה, "במיוחד שהבן אדם רק רצה להביע את עמדתו בנושא הונג קונג ולעורר מודעות למצב. אני מאמינה שההתנצלות הייתה אמיתית".

דיאבלו 4 בדרך

חוץ מההתנצלות השנויה במחלוקת, היו בבליזקון גם הכרזות על משחקים חדשים כמובן. לואיס באריגה, במאי דיאבלו, הכריז על המשחק הבא בסדרה - דיאבלו 4. הבמאי הציג טריילר שחשף מעט מהמשחקיות והבטיח כי דיאבלו 4 יחזור לשורשים ויהיה יותר אפל. המשחק יהיה זמין לפלייסטיישן 4, לאקס-בוקס 1 ולמחשב, והוא יכלול גם מצב Player VS Player. תאריך ההשקה לא נחשף.
בהמשך עלה לבמה איאן הזיקוסטאס, במאי המשחק World of Warcraft שמציין בימים אלו 15 שנה מאז שחרורו, לצד 25 שנה לוורקראפט הראשון. הזיקוסטאס הכריז על הרחבה חדשה למשחק Warcraft: Shadowlands, שבה תוסר המחיצה בין עולם המתים והחיים.
8 צפייה בגלריה
בליזקון
בליזקון
אתם מוכנים ל-Overwatch2?
(צילום: אביתר כהן)
ג'ף קפלן, במאי המשחק הפופולרי במיוחד Overwatch, עלה גם הוא לבמה וריגש את הקהל כשהכריז על משחק המשך, Overwatch 2. הוא הציג טריילר חשיפה שכלל גם מעט חלקים מתוך המשחק עצמו. Overwatch 2 יכלול משימות סיפור, משימות גיבורים, מפות חדשות, גיבורים חדשים, מצבי משחק חדשים כמו קו אופ ו-Push. בנוסף, כל הגיבורים יקבלו מראה חדש. האם המשחק יזכה להצלחה של קודמו - 50 מיליון שחקנים ברחבי העולם? ימים יגידו.
הכותב היה אורח חברת בליזארד בכנס
8 צפייה בגלריה
בליזקון
בליזקון
הצצה לדיאבלו 4
(צילום: אביתר כהן)

8 צפייה בגלריה
בליזקון
בליזקון
גם טרייסר מ-Overwatch הייתה שם
(צילום: אביתר כהן)