המשחק ניו 2 הוא פריקוול לניו הראשון והמוצלח שיצא לפני שלוש שנים. אמנם הדמות היא לא אותה דמות ולמעשה אנחנו בונים אותה לפי הרצון שלנו, אבל העולם הוא אותו עולם כך שאם אהבתם את הראשון, כנראה שתתחברו גם לשני.
גיימי gamey
המשחק מתרחש ביפן הפיאודלית של המאה ה-16 שמוכרת כעידן הסן-גוקו. העולם מלא ביצורי "יוקאי" שהם למעשה סוג של שדים שאותם אנו יוצאים לחסל עם הגיבור או הגיבורה שבנינו. מכיוון שהדמות שאנו מגלמים היא בעצמה חצי בן אדם וחצי יוקאי, יש לנו את היכולת להילחם מול אותם שדים ואפילו לקחת את הכוחות שלהם אחרי שהבסנו אותם. האמת היא שהעלילה חסרת משמעות ואינה המרכיב ששואב אותנו פנימה. מה שכן עושה את זה היא המשחקיות. במבט ראשון המשחק נראה ומרגיש כמו "דארק סולס" ו"בלדבורן", ולכן משתייך לז'אנר הסולס-בורן (משחקים עם רמת קושי קשה ומאתגרת במיוחד). יש מגוון רחב של נשקים, מד-סיבולת (במשחק הוא נקרא Ki), נקודות ניסיון לבזבז על כישורים של ליבת הדמות ואויבים שיהרגו אתכם שוב ושוב.
לכאורה אין חדש תחת הז'אנר, אבל אז זה מתחיל להסתבך, כי מעבר לפיתוח כישורים אישיים יש גם עץ כישורים ליכולות של הגיבור כאדם וכשד, יש עץ קישורים לקסמים, ועץ לכל אחד מכלי הנשק השונים הקיימים במשחק. לכל שריון יש נתונים משלו שיעשו אותנו יותר קלים או איטיים, כמו גם לכל כלי נשק מכל סוג. ושאלת "איזה נשק עדיף" לא מסתכמת רק בלאיזה נשק יש ציון כללי גבוה יותר אלא איזה נשק או חליפה מתאימה לנו באותו רגע מול אותו אויב ספציפי. בנוסף, עם כל נשק שנתמיד לשחק נפתח את מד-המוכרות שלו שיעניק לנו בונוסים בלחימה איתו.
ואם זה לא מספיק, לדמות שלנו יש שלושה סגנונות לחימה שניתן לשנות בכל עת בלחיצת כפתור. הם משפיעים על עוצמת המכה מצד אחד ובזבוז של הKI (סיבולת) מנגד. לכל סגנון יש התקפות משלו שאפשר לפתח באחד מעצי הכישורים הרבים שציינו קודם.
כל אלה הופכים את ניו 2 למשחק שמחייב אותנו לעצור ולבחון כל נשק ופריט לעומק וזאת מכיוון שכל מהלך שיקנה לכם יתרון כלשהו מול בוסים, גם אם הוא הקל שבקלים שווה את זה, כי הבוסים האלו לא הולכים לעשות לכם חיים קלים. מכניקת הקרב של המשחק מאתגרת וקשה ללמידה בעיקר בגלל השימוש ביכולות יוקאי וה-KI. היוקאי הוא המד הסגול שאותו טוענים על ידי חיסולים של אויבים, כשהוא מלא ניתן להשתמש באחת משתי מתקפות הליבה שלנו. את מתקפות הליבה נקבל מאויבים שהבסנו ויהיה ניתן להחליף ביניהם כל הזמן. גם למפלצות יש מד יוקאי שבו הם משתמשים ואותו נצטרך לשבור להם כדי להרוג אותם יותר בקלות. את מד היוקאי שלהם הם שואבים מהממלכה האפלה אליה אנחנו יכולים לעבור באמצע קרב. ה-KI, מנגד, הוא מד הסיבולת שלנו והוא מתרוקן עם כל תנועה או התקפה שנעשה. החידוש שלו נעשה עם הזמן אבל אפשר לשחזר חלק מה-KI על-ידי לחיצה בכפתור ה-R1 בדיוק ברגע הנכון אחרי מתקפה. לפעמים זה לא יחדש יותר מדי אבל לפעמים יחדש מספיק להציל אתכם ממוות ודאי, במיוחד אם אנחנו בממלכה האפלה, שם ה-KI שלנו נטען לאט יותר מלכתחילה. יש גם אזורים במפה שכלואים בממלכה האפלה ואותם נאלץ לשחרר באמצעות הריגת המפלצת ששומרת על האזור. אז גם פה מילת המפתח היא תרגול וזה נכון עוד יותר ללמידה של הבוסים שבהם תיתקלו. אתם תמותו שוב ושוב ושוב עד שתפנימו שצריך סבלנות ושינון מלא של מתקפות האויב. ואחרי שתעשו את זה מספיק פעמים תצליחו גם להרוג אותו. והתחושה המתלווה להבסת בוס שתקע אתכם באותו מסך במשך שעות אם לא ימים, פשוט אדירה.
ניו 2 הוא משחק עם המון מכניקות והמון מידע, לפעמים זה מרגיש יותר מדי ויכול אפילו להתיש ולתסתכל. אבל לאלו מכם שמסוגלים לעקוב ולנסות להבין את המגוון הרחב של האפשרויות שהמשחק פותח בפנינו, צפויה הנאה עצומה. המשחק לא מתקיים בעולם פתוח לינארי אלא במפה שמחולקת למסכים. יש שלבים שממשיכים את הסיפור הראשי ומסכי משימות-צד שעליהם אפשר לדלג אבל הם יעזרו לכם להשתפר ויעניקו לכם גם שלל לא רע בסיום המסך, בהנחה שתצליחו לסיים אותו. ככה או ככה, רמת הקושי המומלצת לאותו מסך מופיעה לצידו ותשאיר את ההחלטה אם לנסות או לא לשיקול דעתכם. בנוסף לכל המסכים יש את הבקתה בה התחלנו את המשחק. שם נוכל לשנות את המראה שלנו, לרכוש ולמכור כלי נשק וכדומה, וגם להתאמן על הלחימה שלכם אם אתם חסרי ביטחון לגבי הביצועים שלכם, רק קחו בחשבון שלא מקבלים אקס-פי במתחם האימונים אז אולי עדיף שתתאמנו מול אויבים אמיתיים וזהו.
אם בכל זאת אתם מתקשים במשחק תוכלו לבקש עזרה מהקברים הכחולים שפזורים ברחבי המפה. כל קבר כזה מכיל לוחם עם בינה מלאכותית שניתן לזמן כדי לקבל עזרה בקרבות. יש גם אפשרות לזמן אדם אמיתי דרך הרשת, אבל זה יכול לקחת קצת זמן. ככה או ככה, זימון שלהם לא מגיע בחינם ויעלה לכם בכוסות שאותן ניתן לרכוש במקדשים בהם אנו חוזרים לחיים. הקברים האדומים, מנגד, שייכים לשחקנים שמתו באותה נקודה וניתן להילחם מולם ולהרוויח חלק מהשלל. המשחק מאפשר גם משימות מולטיפלייר קצרות עם שחקנים נוספים נגד מפלצות כדי להתחזק.
הגרפיקה של המשחק מעולה ואפשר לבחור בין רזולוציית HD עם 60 פריימים לשנייה או רזולוציית 4K עם 30 פריימים לשנייה. פס-הקול טוב ועובד במקומות הנכונים בין אם מדובר במנגינה מותחת כשנכנסים לאזור חדש או מוזיקת קרב עם בוס שתכניס בנו אנדרלין ופאניקה.
לסיכום: ניו 2 הוא משחק מצויין, אמנם רמת הקושי שלו יכולה להיות בלתי נסבלת אפילו ביחס למשחקי סולס-בורן אחרים ולכן גם יכול לתסכל גיימרים בקלות. אבל אלו מכם שסבלנים מספיק ללמוד בדרך הקשה יהנו ממנו מאוד. ולכן או שתנסו אותו ותתייאשו מהר מאוד, או שתאהבו אותו ולא תצליחו להוריד את השלט. הכל תלוי באיזה סוג גיימרים אתם. ככה שהשיקול האם לרכוש אותו או לא תלוי ביכולת שלכם לא להתייאש מקושי.
המשחק זמין לפלייסטיישן 4 בלבד. מחיר: 329 שקלים