2023 תיזכר כאחת השנים הקשות ביותר של ארצנו, אך בכל מה שקשור לגיימינג זו הייתה שנה בין המוצלחות שראינו. מאמצע 2022 ולכל אורכה של 2023 חזינו במבול חסר תקדים של משחקים איכותיים שלא הרפה לרגע עד לסוף השנה. המומנטום הזה אומנם עשוי להיעצר ב-2024, אם כי גם בשנה הבאה צפויים לצאת כמה משחקים מעניינים ואולי נזכה לראות הכרזה רשמית ואפילו השקה של קונסולת ההמשך לנינטנדו סוויץ' האהובה. רגע לפני שהשנה נגמרת, דירגנו את 20 המשחקים הגדולים של 2023:

20. Diablo IV

שיחקתי שעות רבות במשחק המצופה של המפתחת בליזארד ובכנות, אני מתחרט על כל אחת ואחת מהן. אם אתם מתכוונים לשחק רק במצב הקמפיין של סדרת משחקי התפקידים הוותיקה ייתכן שתיהנו. אך מי שמחפש את מצב ה"אנד-גיים" הממכר שנפתח לאחר שמסיימים את העלילה הראשית ובעבר פתח מגוון תמריצים לעוד מאות שעות של גריינד מהנה, ימצא פה שיממון חזרתי ולא מספק במיוחד. המשחק הזה ממכר כמו עישון ומתגמל בהתאם.
Gamey

19. Atomic Heart

כמה הבטחה, כמה אכזבה. המפתחת Mundfish יצרה עולם משחק מרתק עם לוקיישנים יפהפיים ומספר פאזלים משובחים ביותר, אך החלטות הזויות כמו גלי אויבים בלתי פוסקים בזמן חקירה ומוצר סופי לא לגמרי אפוי שמים אותו רחוק מאחורי סדרת Bioshock שאליה שאף להגיע.
1 צפייה בגלריה
מצעד המשחקים השנתי
מצעד המשחקים השנתי
מצעד המשחקים השנתי

18. Assassin's Creed Mirage

ותיקי אססינס שמתגעגעים לסטייל הישן יעופו על ההרפתקה של באסים המתנקש המוכשר, אבל אני, שדווקא אהבתי את שלושת הכותרים האחרונים בעלי העולמות הענקיים, חוויתי את הגישה הקומפקטית של מיראג' כצעד אחורה בסדרה הפופולרית.

17. One Piece Odyssey

משחק מיושן ביותר, אך בתור מעריץ וואן פיס שרוף בהחלט נהניתי לבקר פעם נוספת בארבטסה, בדרסרוסה ובווטר 7. יש הרבה מקום לשיפור בכותרים הבאים אבל בסופו של דבר זה המשחק שהכי דומה למותג האגדי שעליו הוא מבוסס.

16. Dead Island 2

משחק הישרדות-זומבים שממש לא ציפיתי לאהוב. אני שונא את המתים המהלכים בדרך כלל. אבל הגיימפליי, ההומור והשלבים המעוצבים היטב גרמו לי להתחבר לעיר Hell-A באופן מפתיע. בנוסף יש לו גם מצב קו-אופ מצוין.

15. Starfield

בעיני רבים, אכזבת השנה. עבורי, לא ממש. כנראה כי לא באתי עם ציפיות גבוהות מאוד מלכתחילה. אחד המשחקים הכי מצופים בהיסטוריה של אקסבוקס אמנם פיספס את הפוטנציאל להיות סימולטור החלל האולטימטיבי, אבל עדיין נהניתי מחקירת הכוכבים השונים וארסנל הנשקים המכובד שאספתי בדרך. אם תשרדו את השעות הראשונות, יתכן שמשחק היריות/תפקידים הזה יגדל עליכם. אם יש לכם Gamepass, המשחק שם וההחלטה הופכת פחות גורלית.

14. Metroid Prime

המאסטרפיס של הגיימקיוב חוזר בגרסה מחודשת וזה משחק שאסור לפספס. אפשר להתווכח אם מדובר ברימאסטר או רימייק כי בעוד שהרבה מודלים נבנו מחדש, המשחק לא נראה לגמרי מודרני. גם הגיימפליי נשאר בדיוק אותו הדבר, לרבות מכניקות מיושנות והתניידות הלוך וחזור ברחבי המפה, אבל זו הזדמנות מעולה עבור מי שפיספס את המשחק כשיצא להשלים עוד קלאסיקת נינטנדו קסומה.

13. Dead Space Remake

אם כבר דיברנו על השלמת קלאסיקות, השנה קיבלתי הזדמנות לשחק סוף סוף במשחק האימה בחלל האיקוני ונהניתי מכל רגע בתחנת החלל הקריפית ביותר שבה נתקלתי מאז הנוסע השמיני חלק 2. העלילה מותחת, עיצוב השלבים מצוין ואני מחכה בקוצר רוח לחידוש של שני המשחקים הבאים.

12. Super Mario Bros. Wonder

WOWIE ZOWIE, המשחק הזה כיף! מריו וונדר הוא הפלטפורמר הדו-ממדי הטוב ביותר של השרברב האהוב מאז מריו וורלד 2: יושיז איילנד בסופר נינטנדו. האנימציה בליגה אחרת, השליטה כיפית כמצופה והודות לפרחי הפלא כל שלב מכיל טוויסט ייחודי ומרהיב ויזואלית. הייתי שמח לעוד כמה עולמות שיאריכו את המשחק וסיבה לשחק שוב ושוב את השלבים הקיימים עם אתגר קצת יותר משמעותי ממה שקיבלנו, אבל בכלליות Mario Wonder היה מופלא בהחלט.

11. Alan Wake II

ללא ספק המשחק הכי חריג בנוף של 2023. מכל המשחקים שהתיימרו להיות מפחידים השנה, וויק הוא היחיד שגרם לי להצטמרר הודות לאויבי הצל המקריפים והאפקטים המרשימים שהמפתחת רמדי יצרה במשחק. העלילה הלא-לינארית והגיימפליי האיטי יבריחו לא מעט גיימרים, אבל אם אתם פתוחים להרפתקה אפלה וסוריאליסטית עם הרבה פאזלים, חקירת ראיות ואפילו מחזמר מהפנט ויזואלית עם שירים שייתקעו לכם בראש להרבה מאוד זמן, שווה לצלול עמוק לעולם הסיוטי באלן וויק 2.

10. Resident Evil IV Remake

טרנד הרימייקים הבלתי פוסק אפשר לי להשלים עוד קלאסיקה שתמיד רציתי לשחק. רזידנט 4 ממש לא מפחיד בהשוואה לדד ספייס ואלן וויק אבל העלילה, הגיימפליי ועיצוב השלבים היפהפה משכו אותי מיידית וגרמו לי לחזור לעוד גם אחרי שסיימתי את המשחק. משחקים טובים לא מתים, הם רק מתחדשים.

9. Baldur's Gate 3

משחק השנה עבור גיימרים רבים, שזכה בתואר המכובד ביותר גם בטקס The Game Awards. בעוד שאני אישית לא מסכים עם הבחירה, אני יכול להבין אותה. בלדורז 3 לוקח את קונספט העולם הפתוח למחוזות ה-DND ומתרגם אותו לבחירה חופשית של השחקן כיצד תתפתח העלילה הראשית, נותן לו את החופש להיתקל בכל פאזל או קרב באין ספור דרכים, ומספק מספר רב של בילדים ויכולות לבניית קבוצת גיבורים המותאמת לטעמו האישי. מרשים בהחלט. אך המשחק הזה דורש השקעת זמן ומחויבות יותר מכל משחק אחר השנה והגיימפליי האיטי והמורכב של בלדורז לצד השליטה הקשוחה בקונסולה, גרמו לי ליהנות ולסבול מהמשחק בו-זמנית.
מי שמחפש RPG אסטרטגיה ארוך ועמוק עם ווייב מבוכים ודרקונים קלאסי וכתיבה מושקעת יעוף באוויר מבלדורז 3.

8. Super Mario RPG

רימייק מהחלומות עבורי. זו גרסה חדשה של משחק ישן ויקר לליבי עם גרפיקה יפה ועיבוד מחודש של אחד מפסי הקול הטובים בכל הזמנים. הרימייק אולי קצת יותר מידי נאמן למקור והייתי שמח לעוד תוספות שיאריכו את חוויית המשחק, במיוחד לאור העובדה שנינטנדו הפכה אותו לקל יותר הודות למספר שינויים שנוספו ברימייק, אך בסוף היום זה עדיין אחד מהמשחקים הטובים ביותר של מריו, ובכלל. או שסתם התעוורתי מאובר נוסטלגיה? תגידו לי אתם.

7. Hogwarts Legacy

סוף סוף משחק הארי פוטר שהוא לא ערימת זבל בוערת או משחק לגו נוסף. בעוד שהוגוורטס לגאסי סובל מהרבה בעיות נפוצות של משחקי עולם פתוח, כמו משימות חזרתיות והרבה יותר מידי חפצים חסרי משמעות לאסוף, עדיין מצאתי את עצמי עם חיוך גדול על הפנים לאורך ההרפתקה הקסומה. הוגוורטס הוא אחד מהלוקיישנים היפהפיים והמורכבים שראיתי, לחימה נגד מפלצות וקוסמים אפלים עם ארסנל כישופים ושיקויים היא כיף של ממש ולעלות על מטאטא הקסמים לטיסה מהירה מעל הוגסמייד והוגוורטס הייתה חווייה שלא אשכח במהרה. תנו לי קצת פחות NPCS חפרנים ויותר גיוון בלוקיישנים ויאללה... אני מוכן למשחק ההמשך.
ריפרש
הדילמה של פייסבוק עם סרטוני החטופים / עם אמי פלמור
42:59

6. Pikmin 4

המשחק הטוב ביותר בסדרה המעולה והלא מוערכת באופן נפשע של נינטנדו. להוביל את הפיקמינים המצחיקים ברחבי עולמות ריאליסטיים ולשלוח אותם לקרבות או בניית גשרים זה כיף מתמיד. הודות לאוצ'י, כלבנו הנאמן והשימושי, מצבי המולטיפלייר הכיפיים, קמפיין מעולה ותוכן אנד-גיים ארוך ואיכותי במיוחד, המשחק הרביעי הוא בין משחקי הסוויץ' הטובים ביותר, גם בשנתו השישית המוצלחת באופן מפתיע. מסתבר שאפילו אני יכול ליהנות ממשחק אסטרטגיה כל עוד זה מונגש בצורה הייחודית של נינטנדו.

5. Lies of P

מה קורה כשמפתחת חוץ מ-FromSoftware מנסה לייצר המשך רוחני לאחד ממשחקי הסולס האהובים ביותר - Bloodborne האגדי? במקרה של סטודיו Neowiz, הצלחה בקנה מידה שאפילו אני, שהתלהבתי ממנו מהשנייה שהוכרז, לא יכולתי לגמרי לצפות.
Lies of P מביא את פינוקיו לעולם מסתורי ואפל שבו בובות רצחניות קמות לתחייה ואפילו ג'פטו חשוד באופן מטריד. המשחק אומנם לא מתעלה על בלאדבורן, אבל מגיע קרוב באופן מפתיע, עם עיצוב יפהפה וגיימפליי הדוק שיגרום לכל מעריץ סולס להרגיש לגמרי בבית. 2023 הייתה שנה מאוד חזקה של הגיימפאס, ו-Lies of P שהגיע לשירות ביום ההשקה שלו, היה בעיניי הדובדבן שבקצפת. אני מחכה בקוצר רוח למשחקים הבאים של המפתחת המפתיעה של השנה.

4. Star Wars Jedi: Survivor

משחק מלחמת הכוכבים הכי טוב אי פעם? ייתכן בהחלט. ההמשך של Fallen Order התעלה על קודמו בכל פרמטר וסיפק הרפתקה משגעת ברחבי הגלקסיה. הקומבט וההתניידות - תענוג של ממש, העלילה מעניינת והמוזיקה הג'ון וויליאמסית גורמת לכל הנפת לייטסייבר להרגיש חזקה עם הכוח. חבל שהשקתו במחשב ובקונסולות סבלה מתקלות וביצועים לא טובים, אבל מאז המצב השתפר ואני ממליץ לכל מעריץ סטאר וורס להצטרף למסע האפי של קאל.

3. Final Fantasy XVI

הסדרה האהובה חזרה לגדולה! אחרי שנים של המשכים בינוניים ומטה (למעט Final Fantasy VII Remake האדיר), הגיע אחד מהמשחקים היפים שראיתי, עם עלילה מותחת המושפעת מאוד ממשחקי הכס ובוסים אפיים שצריך לראות כדי להאמין. דווקא הדברים שתמיד פעלו בסדרה פחות חזקים הפעם. עליית רמות, בניית קבוצת מאוזנת ועמודי טווח אחרים של משחקי תפקידים הופשטו יתר על המידה במשחק; המשימות הצדדיות סתמיות ברובן למעט אלו לקראת סוף המשחק; וחקירת האזורים הענקיים מוגבלת מהצפוי ומובילה לעיתים קרובות לחפצים שוליים ומעפנים במקום אוצרות המתגמלים שחקן יסודי.
אך הקומבט הממכר, הפסקול המעולה, העלילה הסוחפת המדובבת היטב והבוסים שהשאירו אותי עם פה פעור, גרמו לי הנאה שלא הרגשתי ממשחק חדש בסדרה מאז פיינל פנטזי 10 בפלייסטיישן 2, ונתנו לי תקווה מחודשת לגבי עתידה של אחת מסדרות הגיימינג האהובות בכל הזמנים.

2. Marvel's Spider-Man 2

המשחק הזה הוא כמעט סמל לרוב המשחקים הגדולים של 2023. מדובר במשחק המשך גדול וטוב יותר מקודמו, שלא חידש או שינה הרבה מהנוסחה המוצלחת. אם הפשע הכי גדול של משחק זה שהוא "רק" סיפק למעריצים מה שהם רצו, מה אני אגיד? שאלו יהיו הצרות שלנו. המשחק הוא רכבת הרים בלתי פוסקת של אקשן מרהיב ועלילה מרגשת. זה שובר קופות הוליוודי גדול - גרסת הגיימינג. הגרפיקה מהממת, המוזיקה מעולה, המשחקיות ממכרת, הדיבוב מושלם. כל מה שאנחנו אוהבים במשחק נמצא פה - וברמה הגבוהה ביותר.
הבעיה היחידה? נשארתי עם טעם של עוד. אם זה לא סימן למשחק חובה, אני לא יודע מה כן. Insomniac, שיחקת אותה בנוהל. רק בבקשה אל תהפכי לנו למפעל משחקי מארוול בלבד.

1. The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom

אי אפשר להכחיש שמשחק ההמשך ללהיט של נינטנדו Breath of the Wild, שואל הרבה מאוד מקודמו. כולל מיחזור משמעותי של אזורים רבים ברחבי ממלכת היירול. אך העולם הפתוח אולי הטוב ביותר שאי פעם נוצר הורחב בהפרש עם האפשרות לחקור איי שמיים מסקרנים גבוה מעל מעל העננים ואת אזור המעמקים המסתורי מתחת לפני הקרקע. גם אזורים שחזרו מהמשחק הקודם הורחבו והתפתחו עם מערות ועיירות חדשות.
אך השינוי המשמעותי ביותר הוא מכניקת בנייה חדשה שפותחת אין ספור אפשרויות להתניידות ואינטראקציה עם העולם ופתירת כל פאזל בדרך מקורית משלנו, מה ששינה לחלוטין את התפיסה שלי לגבי מה שניתן לעשות במשחק זלדה ובמשחקי וידאו בכלל. נינטנדו הביאו את הקונספט של LEGO למשחק הרפתקאות ברמה הגבוהה ביותר.
יש פה עולם פתוח מפורט ומסקרן, עיצוב מיוחד ויפהפה ומאות שעות של גיימפליי מהנה שנותן לשחקן לחקור את היירול עם כל כלי שעולה בדמיונו. ומי שטען שהמשחק הקודם לא הרגיש כמו הזלדה הישן והאהוב, ישמח לדעת שהדאנג'נים הקלאסיים חזרו במלוא תפארתם.
קשה לי לחשוב על משחק אחר השנה שהציע ערך גבוה כל כך עבור המחיר, ו-Tears of the Kingdom הוא בעיניי ניצחון אדיר עבור סדרת המשחקים האיכותית ביותר שקיימת בגיימינג.
מה דעתכם על הדירוג שלנו? כתבו לנו בתגובות