שנת 2022 ממשיכה לספק לנו כותרים גדולים ומרגשים, ו-Saints Row כמעט מצליח להיות אחד מהם. אני מאוד אוהב את סדרת משחקי Saints Row, ובאופן אישי היא תופסת מקום הרבה יותר גדול בלב שלי מאשר משחקים אחרים בסגנון Just Cause או סדרת GTA האיקונית - משהו בסיינטס רואו תמיד משך אותי.
תשע שנים חלפו מאז יצא המשחק האחרון והרביעי במספר בסדרת משחקי סיינטס רואו, ובזמן שהוא לא היה המשחק הטוב בסדרה (הכבוד הזה יישמר לעד למשחק השלישי), הוא דווקא היה המשחק בו השקעתי הכי הרבה זמן באופן אישי. על כן, הייתי סקרן מאוד לראות מה Volition, מפתחת המשחק, תכננה לנו עם הכותר החדש בסדרה, שהוא למעשה אתחול מלא לסדרה ששואף להתחיל הכול מחדש, תוך שהוא מחזיר למיינסטרים את סדרת המשחקים הבאמת מעולה הזו. האם הוא מצליח? זה ממש תלוי במה שאתם מצפים לקבל.
7 צפייה בגלריה
Saints Row
Saints Row
Saints Row
(צילום: Deep Silver Volition)

עוד כתבות שיעניינו אתכם:

אתם הבוס ולא אף אחד אחר

הסיפור של סיינטס רואו פשוט מאוד ולא מרגש במיוחד. באופן אישי, גם לא ציפיתי למשהו מפוצץ ובאתי עם ציפיות די פושרות לגבי עלילת המשחק. אנחנו משחקים את הבוס - דמות שניצור בתחילת המשחק, שמצטרפת לחברת צבא שכיר בשם "מארשל טכנולוגיות אבטחה", שנלחמת בפשיעה בעיר "Santo Ileso" המדברית, שבה מתרחשת עלילה המשחק.
הבוס אמנם רק החל את קריירת השירות שלו במארשל, אך אחרי כמה סיבוכים ותהפוכות, הוא מבין שהוא יכול לסמוך רק על עצמו, ועל שלושת חבריו נינה, איליי וקווין, שרוצים כולם לחיות את החיים הטובים של סנטו אליסו, ולזכות בתהילה, כוח, וכמובן כסף. ואיך הם בדיוק יעשו את זה? באמצעות הקמת ארגון פשיעה חדש בעיר שמטרתו לכבוש את העיר ולהשיג עליה שליטה מלאה.
7 צפייה בגלריה
סביבה מדברית ודי גנרית
סביבה מדברית ודי גנרית
סביבה מדברית ודי גנרית
(צילום מסך, ynet)
מכאן העלילה של המשחק ממשיכה בכיוון חביב אך יחסית צפוי, אבל זה לא בהכרח אומר שהיא לא מהנה. לכל אורך העלילה ניקח חלק במשימות שונות לטובת קידום והגדלת הכוח של הכנופיה שלנו, ובאופן משמח במיוחד ובדיוק כמו שסדרת סיינטס רואו תמיד ידעה לעשות, מדובר כאן בחוויה הזויה, מצחיקה ומאוד, אבל מאוד מהנה.
סיינטס רואו מעולם לא לקחה את עצמה ברצינות, ואפילו שהפעם מדובר במשחק שפחות מנסה למתוח את גבולות ההיגיון לעומת משחקים קודמים בסדרה (נשקים שמורכבים מצעצועי מין או כוחות-על כמו שזכינו לקבל בעבר אין פה), עדיין מדובר בחוייה שללא ספק תצליח להפתיע אתכם בכל פעם מחדש עם היצירתיות והסיטואציות ההזויות שהיא תספק לכם.
7 צפייה בגלריה
ההומור נשאר מוקצן וחביב
ההומור נשאר מוקצן וחביב
ההומור נשאר מוקצן וחביב
(צילום מסך, ynet)
כמו כן, לשמחתי הרבה מדובר במשחק מאוד משעשע גם ברמת הדיאלוגים שלו, ובהחלט היה מרגיע לראות שההומור הטוב של הסדרה נשמר גם הפעם, אם כי יש כמובן בדיחות מטופשות שכבר פחות עובדות עבורי (התבגרתי מאז 2013, מסתבר).

ארגז חול

מעבר לעובדה שהיא מדברית, סנטו אילסו היא פשוטו כמשמעו ארגז חול ענק שאתם יכולים לעשות בו מה שאתם רוצים. מפת המשחק גדולה, אפילו גדולה מאוד, והיא כוללת בתוכה אינספור נשקים, רכבים ושאר ירקות שינעימו את זמנכם בזמן שאתם משוטטים בה. בדומה למשחקים קודמים בסדרה, גם כאן יש לא מעט תוכן צד הכולל משימות ואתגרים להשלים (החל ממשימות פשוטות של גניבת רכבים ועד משימות שיביאו אתכם להתמודד מול גדודים שלמים של אנשי כנופיות שרוצים להרוג אתכם), כך שבאמת אין מצב שלא תמצאו מה לעשות במשחק הזה בכל רגע נתון.
7 צפייה בגלריה
מפה גדולה מלאה בדברים לעשות
מפה גדולה מלאה בדברים לעשות
מפה גדולה מלאה בדברים לעשות
(צילום מסך, ynet)
אקדיש כמה שורות למערכת הקרב של המשחק, שלשמחתי הרבה נשארה בדיוק כמו שהיא הייתה לפני עשור. אחד החששות הגדולים שהיו לי לפני יציאת המשחק הוא שמפתחת המשחק תנצל את יציאת המשחק החדש כדי להציג לנו מערכת קרב מסועפת, שכוללת מהלכים מסובכים או מכניקות מודרניות, בשאיפה להתאים יותר לאופי המשחקים של ימינו. אך בפועל קיבלנו את אותה חוויה פשוטה אך מספקת, שסדרת סיינטס רואו תמיד ידעה לתת: תירו לכל עבר בלי לעשות יותר מדי חשבון ואת השאלות תשאירו לאחר כך.
עם זאת, יש גם כמה דברים חביבים ומעט יותר מסובכים מאשר ירי בלתי פוסק לכל הכיוונים: המשחק כולל מערכת סקילים קטנה אך מספקת שתאפשר לנו להשתמש בכל מיני יכולות מעניינות והזויות במהלך הקרב - אחת מהן למשל היא היכולת לתפוס אויב, לדחוף לתוך המכנסיים שלו רימון ולהשליך אותו לעבר החברים שלו כדי שכולם יתפוצצו ביחד, וזו רק ההתחלה.
אציין שהיו כמה דברים שקצת הרסו לי את חוויית המשחק, והגדול שבהם הוא חוסר הגיוון של המפה. סנטו אליסו היא כאמור ברובה המוחלט מדברית, ובעוד שמדובר במפה ענקית שיכולה לטמון בתוכה לא מעט פוטנציאל, ברוב המוחלט של המקרים האזורים השונים במפה נראים די דומה לאלה שקדמו להם, וזה ללא ספק מאכזב, כי ציפיתי לקבל כאן יותר. גם הגרפיקה של המשחק ממש לא בשמיים, ואף שבדרך כלל זה לא משהו שיפריע לי יותר מידי, כאן הרגשתי שפשוט חסכו עליי, והסתפקו באנימציות פשוטות ובמודלים בסיסיים שממש לא צועקים "משחק משנת 2022".

דירת שותפים

אחד מהפיצ׳רים היותר מבורכים שיש למשחק הזה להציע הוא היכולת לשחק את כולו לצד חבר במצב Co-op, שיגלם גם הוא בוס ויצטרף לעיר שלכם. הצטרפות אותו חבר לעיר שלכם לא תשנה דבר ממהלך המשחק, ובאופן מעניין תוכלו לשחק באופן מנותק לחלוטין ולהסתובב כל אחד בחלק אחר של המפה, למעט מקרים שבהם תרצו להתחיל משימה - אז תשוגרו למיקום ההתחלתי שלה יחד עם החבר שלכם. כמו כן, כל בונוס, משימה וחפץ שתשיגו במהלך משחק לצד חבר יעבור איתכם גם כשתחזרו לשחק לבד, כך שכל מה שתעשו לצד חברכם לנשק יישאר איתכם גם אחרי שהמשחק איתו ייגמר.

כמה חולצות גנגסטר אחד צריך?

אפילו שהגרפיקה כאן באמת לא בשמיים, יש דבר אחד שבהחלט בולט ועושה עבודה לא פחות ממדהימה - וזה כל מה שקשור בעיצוב האישי של הדמות שלכם ושל החפצים שלה.
7 צפייה בגלריה
תהיו איזה בוס שאתם רוצים
תהיו איזה בוס שאתם רוצים
תומס שלבי הגיע לעשות בלגן
(צילום מסך, ynet)
אם יש משהו שיוצרי המשחק דאגו לפמפם לנו בכל טריילר שנחשף למשחק הזה לפני שהוא יצא, זו מערכת עיצוב הדמות שלו (שזכתה לשם "Boss Factory"), שכבר מהרגע הראשון נראתה לא פחות ממטורפת. עכשיו כשהמשחק כאן, אני יכול להגיד בביטחון מלא: מערכת עיצוב הדמות של סיינטס רואו היא ללא צל של ספק הדבר הכי שאפתני ומושקע שיש למשחק הזה להציע, וניכרת ההשקעה בה כבר מהשניות הראשונות של המשחק.
7 צפייה בגלריה
מי רוצה להיות קניה ווסט?
מי רוצה להיות קניה ווסט?
מי רוצה להיות קניה ווסט?
(צילום: Deep Silver Volition)
אז כן, אפשר ליצור כאן דמות מותאמת אישית שיורדת לרזולוציות הכי עמוקות שתוכלו לחשוב עליהן: מהצורה של הגבה שלכם ועד לגודל הפיזי של הדמות והשרירים שלה, ניתן לשנות כאן הכל.
7 צפייה בגלריה
הג'וקר גם כאן
הג'וקר גם כאן
הג'וקר גם כאן
(צילום: Deep Silver Volition)
תוכלו ליצור כל דמות בערך, החל מסתם דמות גנרית שתשרת אתכם לאורך המשחק ועד לדמויות מסרטים, סדרות ומשחקים אחרים שנראות כמו העתק מדויק של המקור, וכאמור - הירידה לפרטים פשוט לא נורמלית. רוצים ליצור את את קניה ווסט? בבקשה. או את הג'וקר? הרי לכם ג'וקר - אפשר לעשות כאן הכל. והחלק הכי טוב? המשחק כולל גלריה שלמה של בוסים שנוצרו על ידי שחקנים אחרים - אהבתם עיצוב מסוים? שמרו אותו בגלריה הפרטית שלכם ותשתמשו בו חופשי, כי למה לא בעצם.

השורה התחתונה

הוא אמנם לא המשחק הטוב בעולם, אבל הריבוט של Saints Row עושה עבודה מאוד טובה ומעניק לנו אקשן חסר מעצורים, שללא ספק יספק כמות מכובדת של שעות מלאות בהנאה ובפיצוצים. עם זאת, אולי שווה לחכות להנחה לפני ששמים עליו את היד.
המשחק זמין לקונסולות האקסבוקס, פלייסטיישן והמחשב האישי. מחיר: 299 שקלים.
עותק לסקירה סופק על ידי עדלי יונייטד