כמה טוב שחזרת: Kirby and the Forgotten Land בהחלט מזכיר לנו נשכחות ומספק לנו חווית פלטפורמינג מהנה וממכרת במיוחד - כזו שרבים מאיתנו אולי כבר הספיקו לשכוח. המשחק זמין לרכישה באופן אקסקלוסיבי לקונסולת הנינטנדו סוויץ'.
8 צפייה בגלריה
Kirby and the Forgotten land
Kirby and the Forgotten land
Kirby and the Forgotten land
(צילום: Nintendo)

משחק חדש, עולם חדש

העלילה של המשחק, כמו משחקי קירבי רבים אחרים, היא אולי החלק הכי פחות מרגש שיש למשחק הזה להציע, אבל היא שם, בעיקר בשביל ללוות אותנו ברקע: הפעם קירבי נשאב אל תוך חור שחור שנפער מעליו שלוקח אותו לכוכב חדש ומסתורי. עד מהרה מגלה קירבי שהוא לא לבד, ושאיתו נשאבו לכוכב לא מעט Waddle Dees (תושבי כוכב הבית של קירבי), שהחליטו לבנות עליו מושבה חדשה. קירבי פוגש באחד מתושבי המקום, Elfilin, שיוצאים יחד כדי להבין איך הכל קרה, ועל הדרך עוזרים ל-Waddle Dees לבנות את המושבה שלהם.
8 צפייה בגלריה
קירבי - צבעוני וקסום
קירבי - צבעוני וקסום
קירבי - צבעוני וקסום
(צילום מסך, נינטנדו)
כאמור, קו העלילה לא באמת מרגש בשום צורה, אבל הוא כן נותן לנו זווית נוספת על עולם המשחק הפשוט מקסים שיש לנו כאן. משחקי קירבי תמיד היו ידועים בצבעוניות ובעולמות המשחק המהפנטים שלהם, וגם הפעם קיבלנו בדיוק את זה. העולם של המשחק צבעוני ומלא תוכן, וכל רגע שתעבירו בו יזכיר לכם שהוא שהוא כאן, מחכה לכם שתגלו את כל הסודות שלו - ויש הרבה מהם.
נקודה נוספת הראויה לציון היא העובדה שמדובר במשחק הראשון בסדרת משחק קירבי שמציע משחקיות תלת-ממדית מלאה - מה שאומר שקירבי מסוגל לזוז ב-360 מעלות בעולם תלת-ממדי מלא, בניגוד לכל משחקי העבר של הסדרה (ויצאו עד היום יותר מ-30 מהם), שאפשרו עד היום לקירבי לזוז ימינה ושמאלה בלבד. לשמחתי הרבה המעבר למשחקיות תלת-ממדית לא פגעה כלל בחווית המשחק הקלאסית של הסדרה, וגם כאן נקבל משחק פלטפורמה מלוטש ואיכותי עם תגובתיות נהדרת.

כל כך הרבה דברים לשאוב!

קירבי כמו קירבי תמיד דואג להשאיר אותנו עם לא מעט אפשרויות משחק מהנות ומפתיעות, והגיוון הרב באפשרויות המשחק השונות ניכר גם הפעם. למי מכם שלא מכיר את מכניקת המשחק המרכזית של קירבי, חשוב שתדעו שהכוח המרכזי של היצור הקטן והורוד הזה הוא לשאוב בערך כל דבר שעומד מולו, כשחלק מהדברים ומהאויבים שתשאבו יאפשרו לקירבי להעתיק את הכוח של האובייקט ששאב. כך יכול קירבי להפוך ברגע אחד ללוחם חזק המצויד בחרב וברגע אחר לנזיר אש מיומן שיורק אש לכל עבר, וזהו רק קצה המזלג. כמו כן במהלך המשחק תוכלו לפתוח לכוחות השונים שדרוגים נוספים שישנו ויוסיפו לכוחות מכניקות משחק חדשות.
8 צפייה בגלריה
שדרוגים ויכולות מגוונות
שדרוגים ויכולות מגוונות
שדרוגים ויכולות מגוונות
(צילום מסך, נינטנדו)
הפעם קיבלנו לצד הכוחות הקלאסיים של קירבי מכניקת משחק נוספת שנקראת Mouthful, שתאפשר לקירבי במקרים מסוימים לשאוב אובייקטים ייחודיים שיעניקו לקירבי כוח מיוחד. גם כאן הגיוון מרשים למדי, והאובייקטים השונים שנוכל לשאוב במסגרת יכולת ה-Mouthful רבים גם הם: החל ממכונית שתאפשר לנו לדהור ברחבי השלבים ואפילו להתחרות במרוצים נגד הזמן ועד למכונת משקאות שמסוגלת לירות פחיות לכל עבר. כל אלה, בשילוב עם עיצוב שלבים מעולה שמעודד את השחקן לחקור, הופכים את Kirby and the Forgotten Land לאחד ממשחק הפלטפורמה הטובים ביותר שיצא לי להיתקל בהם בשנים האחרונות.
8 צפייה בגלריה
Mouthful: מכניקת המשחק החדשה
Mouthful: מכניקת המשחק החדשה
Mouthful: מכניקת המשחק החדשה
(צילום מסך, נינטנדו)
דבר נוסף שאהבתי בכל הקשור לבניית השלבים היא הדרך בה המשחק מעודד אתכם לחזור אליהם: בכל סוף שלב קירבי יציל שלושה Waddle Dees שיחזרו למושבה שלהם ויעזרו בפיתוחה. לצד שלושת ה-Waddle Dees שתצילו יסתתרו בשלבים השונים Waddle Dees נוספים, אותם תצטרכו להציל על ידי השלמת משימות צד שונות. כמו כן, במקרים בהם לא נצליח להשלים את משימות הצד, בכל פעם שנסיים את שלב תתגלה לנו אחת ממשימות הצד שאנחנו צריכים להשלים, כך שנוכל לחזור לשלב ממוקדים יותר במטרה להשלים את אותה.
8 צפייה בגלריה
מלא משימות צד להשלים
מלא משימות צד להשלים
מלא משימות צד להשלים
(צילום מסך, נינטנדו)
ה-Waddle Dees שנציל כאמור יגיעו למושבה החדשה ויעזרו לפתח אותה. בתחילת המשחק המושבה שלנו תהיה קטנה מאוד ומלאת הריסות, אבל ככל שנתקדם במשחק ייבנו במושבה מבנים חדשים שנוכל לעשות בהם שימוש, החל מהבית של קירבי בו נוכל להציג לראווה פסלונים שונים שנאסוף במהלך השלבים דרך מבנים שימושיים אחרים כמו סדנה שתאפשר לנו לשפר את היכולות השונות שלנו ועד לקולוסאום שיאפשר לנו להתחרות בטורנירים נגד בוסים שונים. מעבר לכך בשלבים המושבה כוללת לא מעט מיני משחקים שיעבירו לנו את הזמן בין השלבים.
8 צפייה בגלריה
בוא נציל את כולם!
בוא נציל את כולם!
בוא נציל את כולם!
(צילום מסך, נינטנדו)
הזכרתי בקטנה מאוד במשפט הקודם את עיצוב השלבים המעולה, אז הרשו לי להרחיב: השלבים במשחק מהנים מאוד ומגוונים מאוד, ואני חייב לציין שקרה לי לא פעם ולא פעמיים שהמשחק הצליח להפתיע אותי עם כל אחד מהשלבים, וטוב שכך. כל אחד מהשלבים מלא בדברים לחקור ולגלות, ובכל פעם שתתחילו שלב חדש תופתעו לטובה מכמות החידות והאתגרים שיש לו להציע.

מחזיק לנו את היד

אם כבר דיברתי על אתגרים, כאן ראוי לציין שהמשחק החדש של קירבי קל, אפילו קל מאוד. המשחק מציע לנו שתי רמות קושי שונות לבחור מהן - רמת "Wild Mode" שנחשבת לרמה הבסיסית של המשחק ורמת "Spring Breeze" שמקלה על השחקן אפילו יותר הודות להגדלה של מד החיים של קירבי. שני המצבים יספקו חווית משחק קלה מאוד, ואם יש לכם טיפת ידע וניסיון במשחקי פלטפורמה, המשחק הזה לא ישאיר עליכם שום רושם מבחינת הקושי שלו. יחד עם זאת, קירבי מעולם לא כוון להיות משחק בעל רמת קושי לא מרחמת, כך שבסופו של דבר בעיקר מדובר בחווית משחק קלילה עם אתגרי פלטפורמה איכותיים, וזה לאו דווקא דבר רע.
8 צפייה בגלריה
צבעוני ומהנה
צבעוני ומהנה
קל, אפילו קל מידי
(צילום מסך, נינטנדו)
איפה שכן תזכו לקבל קצת אתגר זה בקרבות הבוסים השונים בהם תילחמו במהלך המשחק. בעוד והקרבות עצמם לא באמת מאתגרים במיוחד, מערכת משימות הצד תעשה חייל גם כאן ותציע לכם לפתוח עוד Waddle Dees על ידי הבסת הבוסים השונים בכל מיני צורות, החל מהבסת הבוס עם יכולת מסוימת ועד הבסת בוס בלי לרחף (גאה להגיד שהשלמתי את האתגר הספציפי הזה בהצלחה).

עיצוב נעים לאוזן

עוד דבר שהמשחק הזה עושה פשוט מצוין זה הגרפיקה והפסקול. כמובן שלא מדובר בחיית גרפיקה מרשימה כמו Horizon Forbidden West, אבל במונחים של קירבי ובמונחים של הסוויץ', זהו ללא ספק משחקי יפייפה ומלוטש למדי מבחינה גרפית. האנימציות השונות במשחק נהדרות ועיצוב השלבים כאמור מלוטש ומזמין מאוד. באשר לפסקול, קירבי תמיד היה ידוע בפסקולים מהנים וממכרים, וגם כאן זה בדיוק המצב.
8 צפייה בגלריה
אפשר אפילו לדוג!
אפשר אפילו לדוג!
אפשר אפילו לדוג!
(צילום מסך, נינטנדו)
באשר לביצועי המשחק, אפילו שהוא נעול למשחק ב-30 פריימים לשנייה בלבד, המשחק מרגיש חלק ללא נפילות פריימים לכל אורכו, גם במצב משחק נייד וגם במצב משחק נייח עם הסוויץ'.

השורה התחתונה

הוא אמנם לא משחק הפלטפורמה המאתגר ביותר בעולם, אבל בין אם אתם מעריצים ותיקים של המותג או שחקנים חדשים שמחפשים משחק חדש להעביר איתו את הזמן, Kirby and the Forgotten Land הוא ללא ספק אופציה נהדרת ומלוטשת למשחק הפלטפורמה הבא שלכם.
המשחק זמין לקונסולת הנינטנדו סוויץ'. מחיר: 249 שקלים.