#מזנון הכנסת

איך יודעים שבא קמפיין בחירות? מסתכלים סביב בפיד. ואם רואים שאין קורונה, אין אבטלה ואין עסקים שקורסים, אין עיסוק בתקציב, במערכת החינוך או בסגרים המתמשכים, אז יודעים, בטח שיודעים. במקום כל אלה יש הרבה סירים, ולפעמים גם איזו תבנית אפייה. המהדרין יצרפו כמה מילים מפרשת השבוע. זה קורה בעיקר בימי שישי, רגע לפני כניסת שבת - אז מתברר, הפוליטיקאים שלנו עסוקים בעיקר בבישולים משל היו מתמודדים על סינר הזהב של מאסטר שף.
הם מעמידים סירים, מושחים חלות בשמן, מטגנים ואופים - כי כולם כבר יודעים שהדרך אל הפתק בקלפי עוברת בקיבתם של הבוחרים. אלא שמקבץ התמונות מהמטבח - אסטרטגיה שנועדה לייצר מצג של "עממיות", מתגלה ברוב המקרים כמו הזיוף שהיא, והמגיבים לא נשארים אדישים. גם אנחנו לא.

#החמין של מירי רגב

מלכת הבישולים לשבת היא ללא ספק מירי רגב, שכבר סיפקה לנו כמה רגעים בלתי נשכחים בקמפיינים קודמים. הפעם היא עושה את זה באמצעות סיר חשמלי גדוש בחמין. חדי העין יוכלו להבחין שאין שום סיכוי שתפוחי האדמה המבצבצים מהסיר יאפשרו לו להיסגר בכלל, ושאין אף לא כתם שמן אחד על מגבת המטבח שמונחת לה על הכתף - דבר שהוא בלתי אפשרי מבחינה פיזיקלית. מירי הגדילה לעשות, וכמו אחרונת ה"אמהות-מבשלות-ביחד", הזמינה את המגיבים לדרוש מתכון "בפרטי".

#החלות של איילת שקד

איילת בחרה שלא להכביר מילים, והסתפקה בצירוף האלמותי "שבת שלום" לצד אימוג'י דגל ישראל. כי פטריוטית אמיתית עומדת במטבח ומושחת שמן זית על חלות שיצאו ממש עכשיו מהתנור. הפרוצדורה הקולינרית הזו לא התקבלה בעין יפה אצל המגיבים, שמיהרו לטעון ששקד "מורחת" חלות בדיוק כמו שהיא מורחת את המצביעים שלה, והתקוממו על הניסיון להציג חלות קנויות מהסופר כמעשה ידיה להתפאר. עם צאת השבת שקד מיהרה להגיב לטענות: "פחות מדי אנשים יודעים שהברשת שמן זית כשהחלות לוהטות זה טיפ מנצח".


#התבשיל של בצלאל סמוטריץ'

בצלאל היקר, גם ה' לא יוכל לעזור לך לטגן בצל בלי אש. בחולצה מכופתרת וכשכף עץ מונחת בידו באופן שמבהיר שהוא, ככל הנראה, לא ערבב מימיו שום תבשיל מורכב יותר מקערת דגני בוקר בחלב, סמוטריץ' דיגמן את תהליך ההכנה של ה"תבשיל" המסתורי. כל הקסם הזה קורה בתוך סיר כל כך קטן שאין שום סיכוי שיוכל להכיל מרכיבים נוספים. אין ספק שהשם בצל-אל מקבל משמעות חדשה לגמרי בזכות התמונה הזאת.

#הפשטידה של שולי מועלם

זהירות: תמונה קשה לצפייה. התצוגה הקולינרית הזו של שולי מועלם-רפאל נראית כמו החומר שממנו עשויים סיוטים. לצד כמה מילים מפרשת השבוע, בחרה מועלם לצרף תמונה של "פשטידת גלגל מרכבות", כשהיא טוענת שמדובר במסורת קולינרית של יהודי צפון איטליה. מה שנראה בתמונה כמו תפוחי אדמה שעברו התעללות קשה וקושטו בנקניקיות קפואות - הוא אפילו לא מעשה ידיה של מועלם, אלא של חברתה, אבל מועלם כנראה ראתה בתמונה איכויות שחובה להנציח ברשתות החברתיות.

#חרדים או פרג?

לסיום הסאגה הקולינרית המתמשכת של השבוע האחרון, התמונות ששטפו את הרשת ממסעות הלווייה ההמוניים של המגזר החרדי הפכו לחידה הפורימית האולטימטיבית: חרדים או פרג? בכך סימנו ברשתות החברתיות שחודש לפני פורים, כבר מותר לחזור ולחלום על אוזני המן ממולאות בפרג - הגרסה הקלאסית אך שנויה במחלוקת של המאכל החגיגי. רק שלא ייתקעו לכם בשיניים.