העולם צמא לחדשות טובות, לפחות ככל שהדבר משתקף דרך החיפושים שנעשים לביטוי "good news" בגוגל. לפי נתוני Google Trends, הזרוע של גוגל שמספקת נתונים סטטיסטיים על החיפושים, החיפוש אחר חדשות טובות מגיע בימים אלה לשיא של כל הזמנים, לפחות מאז שנת 2004, שבה החלה גוגל לעקוב אחר נתוני החיפושים. הנתונים באתר הם יחסיים ולא ניתן לדעת כמה חיפושים נעשו בפועל, אבל ניתן לראות גידול של פי ארבעה לפחות במספר החיפושים האלה.
1 צפייה בגלריה
חיפוש good news
חיפוש good news
חיפוש good news נכון לתחילת אפריל
(צילום מסך)
העניין בחיפוש הביטוי הזה נוצר בעקבות ציוץ של thesullivan@ מאתר FastCompany. באתר 9to5google חישבו ומצאו על בסיס הערכות קודמות, שמספר החיפושים אחר חדשות טובות בארה"ב מגיע כיום ליותר מחצי מיליון ביום. צריך לציין שבמקומות אחרים בעולם התוצאות שונות. כך למשל בבריטניה החיפושים אחר חדשות טובות פוחתים בימים האחרונים בעוד שבארה"ב הם הולכים ומתרבים.
לפי נתוני קודפיול (CodeFuel), חברת טכנולוגיות החיפוש של פריון נטוורק, חלה עליה של 60% בחיפושי good news בהשוואה לתחילת פברואר. אחד ההסברים לחיפוש חדשות טובות הוא טכני למדי: בארה"ב מתרבים בזמן האחרון מדורים וערוצים באתרי חדשות, שנושאים את השם "חדשות טובות", למשל ב-MSN, בפוקס ניוז, בהאפ-פוסט, ביוטיוב וגם GoodNews Network.
אבל מעבר לפרטים הקטנים אפשר להניח, שהאמריקאים זקוקים לנחמה בימים אלה, ומחפשים אותה במקום שהם מכירים הכי טוב – הרשתות החברתיות והאינטרנט. "ייתכן שהנתונים מעידים על הצורך למתן את החשיפה לחדשות רעות והניסיון לחמוק מהעיסוק המתמשך בנתוני התפשטות המחלה, התחלואה והתמותה", אמרה מירי נויברגר, ראש צוות אנליסטים בקודפיול.
בישראל, אם שאלתם את עצמכם, התמונה שונה לגמרי. אצלנו איש כמעט אינו מחפש "חדשות טובות", אולי בגלל שאנחנו יודעים שהם לא יגיעו מהרשת. לעומת זאת העניין בהתפשטות הקורונה בישראל בהחלט שבר שיאים בימים האחרונים. אם אתם בכל זאת בעניין של חדשות טובות, תמיד מומלץ להתחיל במבזק חדשות טובות של ynet.