מירי רגב עושה את זה שוב: שרת התחבורה הפיצה בערב שישי האחרון בעמוד הפייסבוק שלה סרטון שצולם על ידי תנועת "אם תרצו", ובו מופיע בחור צעיר עם תפילין, שוכב על הרצפה ומניף אצבע משולשת למצלמה. לסרטון צורף כיתוב: "מפגן שנאת החינם נמשך בערבו של תשעה באב. מבזי מנורת המדינה מבזים כעת את התפילין. יש לחקור ולמצות את הדין עימם. #בושה_וחרפה", והוא גרר כמעט 300 שיתופים, ואלפי לייקים ותגובות. אלא שבניגוד לכתוב בפוסט, התברר במהרה כי המצולם הוא בחור מאזור יהודה ושומרון, מתנחל פגוע נפש, ולא אנרכיסט שמאלני שמבזה את סמלי המדינה והיהדות.
2 צפייה בגלריה
מירי רגב
מירי רגב
מירי רגב
(צילום: אלכס גמבורג )

2 צפייה בגלריה
הפוסט של מירי רגב
הפוסט של מירי רגב
הפוסט של מירי רגב
(צילום מסך מפייסבוק)
מאז פרסום הסרטון, הוצף הפוסט בתגובות שמזהות את הבחור המצולם, כולל בקשה מיוחדת מהמשפחה להסיר את הסרטון מאחר שמדובר בבחור חרדי פגוע נפש מאזור יהודה ושומרון. אחיו אף התנצל בשמו. "אם תרצו" מיהרו לכבד את הבקשה והסירו את הסרטון, אבל אצל השרה רגב הוא נשאר באוויר למשך יומיים. בחרנו לטשטש את דמותו כדי לכבד את בקשת המשפחה, וגם לא להביא פה את שמו המלא. גם בטוויטר וגם בפייסבוק הופצו פוסטים של קרובי משפחה נוספים שמצביעים על העוול ועל הסכנה שבהפניית הזרקור כלפי הבחור המצולם.
דקות ספורות לאחר פניית ynet, הפוסט עודכן והסרטון הוסר. בעדכון נשאר הכיתוב המקורי, אולם נוסף המשפט: "עדכון: לבקשת בני המשפחה הסרטון הוסר. שתהיה לנו אהבת חינם ובריאות טובה לכולם". בחלוף עשר דקות נוספות, הפוסט הוסר לגמרי מהרשת החברתית.
מלשכת שרת התחבורה נמסר בתגובה: ״הסרטון הוסר ללא קשר לפנייתכם אלא בהמשך לבקשת המשפחה מתוך כבוד והתחשבות בבקשתם. לא נקבל אלימות והסתה מכל צד של המפה הפוליטית. הפגנה וחופש ביטוי - כן, אלימות והסתה - לא״.
זו לא הפעם הראשונה שהשרה רגב עושה שימוש בפייק ניוז למטרותיה הפוליטיות. לפני פחות משבועיים הפיצה רגב בעמוד הפייסבוק שלה גינוי כלפי המפגינים מול מעון ראש הממשלה בבלפור, וצירפה תמונה שצולמה במחאות הגז בשנת 2013.