הרחק הרחק מעמק הסיליקון מתחולל בחודשים האחרונים אחד המאבקים המעניינים ביותר בעולם הטכנולוגיה: ממשלת אוסטרליה דורשת מגוגל ופייסבוק לשלם לכלי תקשורת מקומיים על התוכן שהן מציגות בפלטפורמות שבבעלותן, וכעת גוגל מאיימת לחסום את מנוע החיפוש שלה במדינה. מי שהביעה נכונות למלא את החלל היא מיקרוסופט, בעזרת מנוע החיפוש שלה - בינג.
3 צפייה בגלריה
גוגל ובינג
גוגל ובינג
גוגל ובינג
(צילום: shutterstock)
ראש ממשלת אוסטרליה, סקוט מוריסון, סיפר כי דן בנושא עם מנכ"ל מיקרוסופט, סאטיה נאדלה. "אני יכול לספר לכם שדיברתי עם סאטיה ומיקרוסופט די בטוחה בעצמה", אמר מוריסון לעיתונאים בקנברה. בהתייחס למאבק עם גוגל ופייסבוק אמר מוריסון: "אנחנו רק רוצים שהחוקים בעולם הדיגיטלי יהיו זהים לאלה שבעולם האמיתי". לפי דיווח באוסטרליה, נאדלה הוא מי שיזם שיחת הווידאו עם ראש הממשלה בשבוע שעבר.
3 צפייה בגלריה
מנוע החיפוש בינג
מנוע החיפוש בינג
מנוע החיפוש בינג
(צילום: shutterstock)
למרות האופטימיות שמשדרים מוריסון ונאדלה, ספק רב אם אזרחי אוסטרליה ישמחו להחליף את גוגל בבינג. מנוע החיפוש של גוגל הוא הפופולרי ביותר במדינה ונתח השוק שלו עומד על כ-95%. המתחרה מבית מיקרוסופט נמצא אמנם במקום השני, אבל הרחק מאחור - עם כ-3.6% בלבד. מצד שני, ייתכן שמדובר בסך הכל בניסיון של ממשלת אוסטרליה לשדר לגוגל שאינה נבהלת מהאיומים שלה.
גוגל סירבה להגיב לדבריו של ראש הממשלה האוסטרלי. במיקרוסופט אישרו את קיום השיחה בין נאדלה למוריסון אבל סירבו להתייחס לתוכנה. "אנחנו מכירים בכך שעיתונות ומגזר תקשורת משגשג הם חיוניים לאינטרס הציבורי בדמוקרטיה, ואנחנו מכירים באתגרים שעמם התמודד עולם התקשורת במשך שנים בעקבות השינויים במודלים העסקיים ובהעדפות הצרכניות", נמסר מענקית הטכנולוגיה.
3 צפייה בגלריה
מארק צוקרברג וסונדאר פיצ'אי
מארק צוקרברג וסונדאר פיצ'אי
המנכ"לים של גוגל ופייסבוק, סונדר פיצ'אי ומארק צוקרברג
(עיבוד תמונה. צילום: AP, Shutterstock)
לפי סוכנות הידיעות AP, נכון לעכשיו אין לאוסטרליה כוונה לדרוש ממנועי חיפוש קטנים כמו בינג לשלם על תוכן חדשותי שהם מציגים למשתמשים, כך שאם מיקרוסופט אכן תצטרך למלא את מקומה של גוגל במדינה - הרווח יהיה כולו שלה. מי שעוד עשוי להרוויח הוא מנוע החיפוש DuckDuckGo, שניהל גם הוא מגעים עם הממשלה האוסטרלית בתקופה האחרונה.