כוכב רשת ניגרי, שנוהג לפרסם באינסטגרם תמונות המתעדות את אורח החיים הראוותני שלו, מואשם בארה"ב בשורה של פשעי סייבר. התובעים טוענים כי רמון אולורונווה עבאס בן ה-37, הידוע בכינוי Ray Hushpuppi, הוא אחד המנהיגים של רשת עבריינים שפרצה לשרתי מייל של ארגונים על מנת להונות את העובדים ולגרום להם להעביר כספים לחשבונותיהם.
1 צפייה בגלריה
רמון אולורונווה עבאס
רמון אולורונווה עבאס
מבלה עם פורבס במטוס פרטי
(מתוך האינסטגרם של ray hushpuppi)
בתמונות שפרסם ל-2.4 מיליון עוקביו באינסטגרם נראה עבאס במלונות יוקרה, בספינות ומטוסים פרטיים ולצד מכוניות יוקרתיות כשהוא לבוש בבגדים של מותגים כמו לואי ויטון, גוצ'י ואחרים. ב-6 ביוני הוא פרסם בפעם האחרונה - הייתה זו תמונה של רולס רויס לבנה, ובאופן חריג הוא לא הופיע לצדה. מאז שפורסמה התמונה נעצר עבאס באיחוד האמירויות. משטרת דובאי פרסמה סרטון שמתעד את מעצרו בזמן שישן בביתו. הוא הוסגר לארה"ב ובסוף השבוע התייצב בבית משפט בשיקגו. "עבאס מימן את סגנון החיים הראוותני שלו באמצעות פשעים", אומרים ב-FBI. מסתבר שהפוסטים שפרסם באינסטגרם סייעו לחוקרים להתחקות אחריו.
בחשבון האינסטגרם שלו מזדהה עבאס כיזם בתחום הנדל"ן, אולם במשרד המשפטים האמריקני משוכנעים כי הוא הלבין מאות מיליוני דולרים שהרוויח באמצעות הונאות למיניהן. בין היתר, הוא גנב 124 מיליון דולר ממועדון כדורגל בפרמייר ליג ששמו לא פורסם, 14.7 מיליון דולר מבנק וסכום כסף נוסף מפירמת עורכי דין. הכסף נשלח לחשבונות ברחבי העולם. העונש המקסימלי על העבירות האלה עומד על 20 שנות מאסר.