גוגל הודיעה בסוף השבוע כי היא מחזירה לשולחן התכנונים את העיצוב החדש של עמוד תוצאות החיפוש. הסיבה: גולשים רבים התלוננו שהעיצוב החדש מקשה להבחין בין פרסומות לתוצאות חיפוש אותנטיות.
מטה גוגל בקליפורניהמטה גוגל בקליפורניה
מטה גוגל בקליפורניה
(צילום: shutterstock)
גוגל חשפה השבוע את העיצוב החדש של עמוד תוצאות החיפוש במחשבים, אחרי שבשנה שעברה עבר העמוד במובייל מתיחת פנים.
במסגרת העיצוב החדש, הוצמדו לכל תוצאה אייקון (favicon) ושורת כותרת, בזמן שליד פרסומות מופיעה המילה Ad באותיות שחורות על גבי רקע לבן. בעבר המילה Ad הובלטה באמצעות רקע צהוב. המבקרים טוענים כי השינויים האלה מקשים להבחין בין שני סוגי התוצאות.
אחד המבקרים היה הסנאטור הדמוקרטי מארק וורנר, שטען כי גוגל מנצלת את העוצמה שלה בשביל להפיק רווח מסחרי על חשבונם של צרכנים ועסקים קטנים. אחרים בחנו את האבולוציה של תוצאות החיפוש בגוגל והדגימו בטוויטר כיצד עם השנים היטשטש ההבדל העיצובי בין תוצאות אורגניות לבין מודעות.
גוגל מסרה כי למרות שהעיצוב החדש קיבל פידבק חיובי בבדיקות המקדימות שעשתה, החברה קשובה למשתמשים ותערוך ניסויים כדי לבחון שינויים בעיצוב של העמוד. משתמשים כבר החלו לדווח כי הם מקבלים תוצאות חיפוש ללא האייקונים השנויים במחלוקת.