שנה אחרי שהסעיר את הרשתות: פרויקט "הסטורי של אווה", שהנציח את הנערה אווה היימן שנרצחה בשואה, זכה באוסקר של האינטרנט – הפרס היוקרתי WEBBY. המיזם שהובילו היזם מתי כוכבי ובתו מאיה נבחר על ידי השופטים בקטגוריית השימוש הטוב ביותר בסטורי, לצד התוכנית המיתולוגית "סאטרדיי נייט לייב" שזכתה בבחירת הקהל.
1 צפייה בגלריה
הסטורי של אווה
הסטורי של אווה
הסטורי של אווה
(צילום מתוך עמוד האינסטגרם של הפרויקט)
"הסטורי של אווה" נבנה כסדרה ארוכה של סטוריז באינסטגרם, שעלו מדי שעה ביום השואה 2019 וביקשו להראות איך הייתה הנערה אווה מתנהלת לו היו רשתות חברתיות בתקופת השואה. הסיפור התחיל בילדותה של אווה בהונגריה, תוך הכרות עם משפחתה וחבריה, והסתיים בשליחתה לתאי הגזים. הפרויקט צבר יותר מ-300 מיליון צפיות ברחבי העולם וסוקר ב-70 מדינות. חשבון האינסטגרם של אווה רשם 1.6 מיליון עוקבים תוך פחות משבועיים מאז פתיחתו. הסטוריז זכו ל-10 מיליון אינטראקציות תוך 12 שעות, והפרויקט כולו זכה לכ-200 מיליון חיפושים בגוגל. גם מנהיגים, מפורסמים ומובילי דעה בינלאומיים קידמו את הפרויקט, בהם הבית הלבן.
השנה, לרגל יום השואה הבינלאומי בינואר, "הסטורי של אווה" עלה ביוזמה חדשה שבמסגרתה כתבו מנהיגי העולם, בהם נשיא המדינה ראובן ריבלין, נשיא רוסיה ולדימיר פוטין ונשיא גרמניה פרנק וולטר, את התובנות שלהם לחשבון האינסטגרם של אווה נגד אנטישמיות, והבטיחו לשמר את זכר השואה.