OnePlus Nord הוא טלפון די מצוין. הוא לא הטלפון הכי חזק בשוק, אבל הוא די חזק. אין לו את כל התכונות של ספינת דגל סלולרית, אבל יש לו די הרבה תכונות כאלה. הוא לא מפיק את התמונות הכי משובחות אבל התמונות יוצאות די משובחות. זה אפילו לא מה שאנחנו אומרים, זה וואן פלוס בעצמם, עם הסלוגן שטבעו: "די כל מה שהייתם רוצים, במחיר די מצוין".
(וואן פלוס נורד: די כל מה שהיית רוצה?)
אם מדברים על סלוגנים, אי אפשר שלא להזכיר את ההייפ שוואן פלוס בנו סביב הסמארטפון החדש. לפרקים זה מזכיר את מכונת יחסי הציבור של אפל. הקמפיין טיפח אווירת מיתולוגיה סקנדינבית סביב העיצוב שלו. הוא שיגר הדלפות מתוזמנות היטב לכל כלי התקשורת עם יומרה להיות "מחסל ספינות הדגל", הוא גייס בלוגרים ומשפיענים להפצת המסר: "הסמארטפון שמגדיר מחדש את קטגוריית הביניים". הייתה גם עבודת דיגיטל מדויקת, כולל דף אינסטגרם של הטלפון, סדרה של סרטוני אווירה רגשיים ואפילו סרט דוקומנטרי בארבעה המשכים, שמלווה את שלבי פיתוח המוצר תוך כדי התפרצות הקורונה.
9 צפייה בגלריה
וואן פלוס נורד צילומים
וואן פלוס נורד צילומים
וואן פלוס נורד. 1,799 שקלים
(צילום: ynet)
כל זה הוביל בסוף יולי לאירוע השקה במציאות רבודה (AR), וכמו באירועי אפל היה כאן כוכב אחד: מייסד החברה קארל פיי, שדמותו הממוזערת צפה בחדר, ממש בקצה ידכם, כשהציג את הטלפון. הכל מתוזמן, מעוצב, שנון, אפקטיבי, כל הדברים שקידמו את הנורד עד שהגיע לשוק.
עכשיו, אולי בכל זאת כמה מילים על הסמארטפון עצמו. וואן פלוס נורד הוא טלפון שקל לאהוב אותו. הוא חטוב גזרה, קל משקל, בעל מסך בהיר ותצוגה קולחת, ויש לו שלל מצלמות ואפקטים של בינה מלאכותית. ביחד עם תג המחיר בר השגה, מדובר בחבילה בהחלט אטרקטיבית. היא כמעט מצליחה לטשטש את העובדה שוואן פלוס נאלצו לעשות כמה פשרות עם הנורד, ולא, הוא לא מחסל ספינות דגל.
אחרי כמה ימים של התנסות עם הוואן פלוס נורד, למדנו לאהוב כמה מהתכונות שלו, אבל גם חשנו בחסרונות שלו. נכון, בתוך מכשיר בקטגוריית ביניים הוא לא חייב להיות מושלם בכל תחום. וואן פלוס בעצמם מציינים את זה ב"מכתב קבלת פנים" שמצורף למכשיר: "אם החוויה עם הטלפון נהדרת, אז מה חשובים המאפיינים הטכניים?" כתוב שם. אז הנה הדברים שעושים חוויה חיובית, וגם כמה חסרונות שנובעים מממאפיינים טכניים נעדרים, חלקם אפשר להבין וחלקם ממש לא.
וואן פלוס נורד צילומים
כותרת ביניים
המסך
לוואן פלוס נורד יש מסך בגודל 6.44 אינץ', בטכנולוגיית fluid AMOLED וברזולוציה של 1080X2400 פיקסלים. זהו מסך בהיר, חד, מהטובים בקטגוריה. הוא מציע 2,048 רמות של בהירות, שנקבעת באופן אוטומטי, מה שמאפשר התאמה לתנאי האור וגם לסוג שימוש – גלישה באינטרנט, דפדוף ברשת חברתית, משחק.
החידוש המעניין הוא קצב הרענון של 90 הרץ שהחברה שילבה במסך, שמשפר את תצוגת התנועה ואת תגובת המסך לתנועות גלילה והסטה של האצבע (לעומת ה-60 הרץ הסטנדרטי). עד כה הכרנו את זה רק בסמארטפונים מתקדמים ונראה שוואן פלוס מגיבה כאן להעדפות המשתמשים, הגם שהדבר מייקר את המכשיר. בלי לפגוע בפרשנים ובמומחים, צריך מאוד להתאמץ כדי להבחין באפקט של קצב הרענון המהיר. למרבית השימושים 60 הרץ הוא סבבה.
המראה והתחושה
מאפיינים טכנולוגיים הם עניין חשוב, אבל חלק משמעותי בבחירת סמארטפון הוא ה-Look&Feel שלו, תשאלו את בעלי האייפונים. חוויית השימוש בנורד בהחלט מהנה. הוא מגיע באחד משני גוונים מוקפדים, תכלת טורקיז של שמי הקוטב או אפור אוניקס של סלעי הבזלת, והאמת שזה נשמע יומרני אבל נראה קלאסי. הנורד מרגיש טוב ביד, עם משקל 184 ג"ר ועובי 8.2 מ"מ. החזית והגב מוגנים בזכוכית גורילה 5, גם זו תכונה מבורכת. המארז קשוח למדי, למרות שהמסגרת שמקיפה את הטלפון עשויה מחומר פלסטי. החברה העבירה את הטלפון מבחני ריסוק מפרכים, שכללו השמטה שלהם לרצפה שוב ושוב אלפי פעמים, חבטות בלתי פוסקות, חשיפה לשמש יוקדת, שיוף בנייר זכוכית ואפילו התשת התוכנה במשימות עיבוד מפרכות. אם הוא שרד את זה, הוא כנראה ישרוד גם את המשתמש הישראלי.
9 צפייה בגלריה
וואן פלוס נורד צילומים
וואן פלוס נורד צילומים
מתחת למכסה- מערך צילום בעל ארבע מצלמות
(צילום: OnePlus)
מערך צילום
יש בנורד מערך של שש מצלמות, לא פחות. ארבע ממוקמות על גבו ושתיים בחזיתו. חוד החנית היא המצלמה הראשית, מצלמת סוני מדגם IMX586 בעלת 48 מגה פיקסל, גודל פיקסל 0.8µm, מפתח 1/2.0 ועם תכונת Quad-Bayer, שמשלבת כל ארבעה פיקסלים לפיקסל אחד איכותי (לכן התמונה הסופית היא בהפרדה של 12MP). אם זה נשמע מוכר, זה אולי בגלל שהמצלמה הזו בדיוק נמצאת במכשיר הדגל OnePlus 8, כולל מערכת ייצוב התמונה OIS ומערכת צילום הלילה Nightscape.
בנוסף אליה, יש לנורד מצלמה בזווית רחבה˚119, 8 מגה פיקסל, f/2.3, מעט חלשה יותר מזו המקבילה בדגם הקודם. כמו כן יש מצלמת מאקרו 2MP f/2.4 וחיישן עומק 5MP f/2.4. אחד החסרונות הבולטים במערך הצילום הזה הוא היעדרה של עדשת טלפוטו והזום הדיגיטלי שמוגבל ל-2X.
התמונות שמפיק הנורד בהחלט מוצלחות, בעיקר בעדשה הראשית. באור יום מתקבל עושר של פרטים וההדגשה המוגזמת של הצבעים שהייתה בדגמים קודמים מותנה מעט. מערכת הייצוב מרסנת את הנטייה הטבעית לרעידות קלות ביד בזמן הצילום. במצב פורטרט יש שתי דרגות של זום וגם פילטר ייפוי, שעובד לא רע. מצב צילום זה מבוסס על עדשת העומק שמפרידה בין האובייקט לבין הרקע.
9 צפייה בגלריה
וואן פלוס נורד צילומים
וואן פלוס נורד צילומים
שתי מצלמות סלפי בחזית הטלפון
(צילום: ynet)
במצב לילה נכנסת מערכת נייטסקייפ לפעולה והיא הולכת צעד קדימה בתחום עיבוד התמונה: היא מצלמת אוטומטית עד תשע תמונות נפרדות בדרגות חשיפה שונות, ומשלבת אותן לתמונה אחת שבה כל אלמנט מואר במידה הנכונה. צילומי הלילה נתנו תוצאות יפות, לעיתים עולות אפילו על כמה מצלמות בספינות דגל יוקרתיות.
בוואן פלוס למדו את העדפות הלקוחות היטב, והדור הזה רוצה צילומי סלפי איכותיים. המענה בא בדמות צמד מצלמות סלפי: הראשית בעלת 32 מגה פיקסל והשנייה, עם 8 מגה פיקסל, נועדה לצילומים קבוצתיים בזווית רחבה. תוכנת צילומי הסלפי הקבוצתיים מזהה כל אדם בנפרד, ובאמצעות צילום במקביל של מספר תמונות היא משלבת את הגרסה הטובה ביותר של כל מצולם בתמונה הסופית.
9 צפייה בגלריה
וואן פלוס נורד צילומים
וואן פלוס נורד צילומים
צילום לילה. כל אלמנט מואר במידה הנכונה
(צילום: רומי שחף)
כמו שראינו בהרבה מערכי צילום בתקופה האחרונה, לצדם של החיישנים והעדשות מתייצבת גם תוכנת עיבוד תמונה, ה-AI של המצלמה, שאחראית במידה רבה למראה המוגמר של התמונה. עיבוד התמונה משפר את הבהירות ואת עומק הצבעים. אחת היכולות מאפשרת לסלק רעשים מהתמונה, כמו השתקפויות מיותרות של קרני שמש. יש גם תכונת UltraShot HDR שמשלבת כמה חשיפות בהפקת תמונה אחת משופרת. צריך להפנים – בדור העדכני של המצלמות אנחנו כבר לא רואים את התמונה המקורית, אלא עיבוד שלה.
וואן פלוס נורד
תקשורת מהירה
הוואן פלוס נורד מגיע עם יכולת תמיכה בתקשורת הדור החמישי (5G). לפי הנתונים הטכניים, חיבור 5G אמור לאפשר לנורד להוריד נתונים בקצב מסחרר של 3.38 גיגה ביט בשנייה, מה שמכניס אותנו לעידן חדש של שימושים, שלא היו אפשריים עד כה. ראינו כבר בישראל כמה טלפונים שתומכים ב-5G, אבל הנורד הוא אלטרנטיבה זולה יחסית לתקשורת המהירה הזו.
9 צפייה בגלריה
וואן פלוס נורד צילומים
וואן פלוס נורד צילומים
צילום יום. צבעים עשירים ובהירות מותאמת
(צילום: רומי שחף)
מערכת הפעלה אוקסיג'ן
מערכת ההפעלה OxygenOS הפכה לאחד המאפיינים הבולטים ואהודים על משתמשי וואן פלוס. בנורד מותקנת מערכת OxygenOS 10.5 על גבי אנדרואיד 10. אוקסיג'ן ממחישה למה הבחירה של יצרנים מסוימים להסתפק במערכת אנדרואיד נקייה היא בחירה שגויה. אוקסיג'ן מציעה עשרות פיצ'רים ובכל שימוש בטלפון אתה מגלה תכונות חדשות: מחוות ידיים, מקליט מסך, כתוביות אוטומטיות, מצב קריאה, מצב זן, מצב פוקוס, מצב הליכה לישון. אוקסיג'ן היא הלב של חוויית הוואן פלוס והיא עוצבה לאורך השנים בשיתוף העדפות המשתמשים.
9 צפייה בגלריה
וואן פלוס נורד צילומים
וואן פלוס נורד צילומים
וואן פלוס נורד בצבעי תכלת-טורקיז של שמי הקוטב
(צילום: OnePlus)
כותרת ביניים
מעבד חלש
בבחירת המעבד, לכאורה וואן פלוס עשתה את אחת הפשרות הבולטות. מדובר בערכת השבבים סנאפדרגון 765G של קוואלקום, דגם מעט חלש מה-865, המותקן בכל ספינות הדגל החדשות. אבל זה רק לכאורה, כי הביצועים שוואן פלוס סוחטת מהמעבד הזה נאים בהחלט ומבחני השוואה מראים שהנורד חזק יותר מטלפונים אחרים עם מעבד דומה. זו דוגמה לפשרה שהפחיתה את מחיר הטלפון אבל לא פגעה משמעותית בחווייה. במבחני השוואה הוואן פלוס נורד דורג במקום השישי מבין טלפונים מתחרים אך יקרים יותר כמו שיאומי פוקו F2, וואווי P30 ורילמי X50.
9 צפייה בגלריה
וואן פלוס נורד צילומים
וואן פלוס נורד צילומים
עדשה רחבה, כמעט עדשת עין דג
(צילום: רומי שחף)
צליל בינוני
מערכת הקול של הנורד מהווה פשרה לא מוצלחת, אם כי הכרחית כנראה. הרמקול הבודד של הטלפון מפיק צליל סביר, לא יותר מזה, שבוקע משני פתחים בתחתית המכשיר. מאוד חסר רמקול נוסף בראש המכשיר, שיפיק צלילים סטריאופוניים כמו במכשירי פרימיום, אבל זה היה מייקר את הטלפון. וואן פלוס ציידו אותו במערכת Dirac Audio, שמאפשרת לשלוט מעט באופי הצליל עם מצבי 'מוזיקה', 'סרט' ו'צליל דינאמי'.
אין טעינה אלחוטית
זו אולי לא התכונה החשובה ביותר, אבל כמו שאומרים - מרגע שהתרגלת לתכונה בטלפונים המתקדמים, קשה לחזור לאחור. מערכת טעינה אלחוטית היא עניין יקר וכל יצרניות דגמי הביניים לא כוללות אותה בטלפונים. זה לא אומר שאנחנו מרוצים מזה.
9 צפייה בגלריה
וואן פלוס נורד צילומים
וואן פלוס נורד צילומים
המטען עם הכבל האדום
(צילום: ynet)
כותרת ביניים

סוללה

בעניין הזה וואן פלוס היו יכולים להתאמץ קצת יותר. הטלפון מצויד בסוללה בנפח 4,115 מיליאמפר-שעה, נתון בינוני שהמתחרות כבר עברו אותו. בוואן פלוס מתגאים בטכנולוגיית טעינה שהם מכנים "טעינת ווארפ" (Warp charge). בתכלס מדובר במטען 30W סטנדרטי (עם כבל הטעינה האדום המפורסם) ולא הבחנו במהירות טעינה יוצאת דופן. קצב התרוקנות הסוללה היה סביר, אלא לא יותר מזה. אפשר היה לצפות מוואן פלוס למעט יותר תמורה בתחום זה.
עמידות לרטיבות
זה קצת מפתיע שהנורד לא מגיע עם תקן עמידות בפני מים. אנחנו לא מדברים בהכרח על IP68, שמאפשר להשתכשך עם הטלפון בבריכה, אבל עמידות מינימלית בפני התזות מקריות נראית הכרח, במיוחד כשמדובר בקהל יעד צעיר ואנרגטי. אגב, האם העובדה, שהכיסוי של הנורד כולל פקק לשקע ה-USB, היא עניין מעורר שמחה, או שמא דאגה?
אין הרחבת זיכרון
הנטייה של יצרניות סמארטפונים לא לאפשר הרחבת זיכרון היא עניין מעצבן ביותר. בתחום הזה כולם למדו מאפל, שמאז ומעולם ידעה לתמחר את מוצריה ברף העליון ולגבות על זיכרון נוסף סכום כסף שערורייתי. אבל מחברה סינית, שמתמקדת בשווקים רגישים למחיר, קצת מוזר לראות שעל דגם בעל זיכרון גדול יותר צריך לשלם עוד 300 שקל. .
9 צפייה בגלריה
וואן פלוס נורד צילומים
וואן פלוס נורד צילומים
טעינה סבירה, לא קפיצת ווארפ
(צילום: OnePlus)

בשורה התחתונה

אתם תרצו לקנות את הוואן פלוס נורד אם אתם רוצים מכשיר מהוקצע, אנרגטי, שמחבר אתכם היטב לרשתות החברתיות, מפיק צילומים טובים ולא מחייב אתכם לקחת משכנתה כדי לשלם עליו. אתם אולי תרצו לחשוב על אלטרנטיבות אם אתם מכורים למפרט הגבוה, לא מוכנים להסתפק בפחות מהמעבד המתקדם ביותר או סתם מבלים שעות ארוכות עם משחקי מחשב תובעניים. חלופות אפשריות ברמת המחיר שלו הן גלקסי A71, גלקסי Note 10 Lite, אייפון SE, גוגל פיקסל 4a ושיאומי Mi Note 10 Lite.
המחירים אצל היבואן הרשמי, חברת "סל נאו":
1,799 שקלים לדגם 8GB+128GB.
2,099 שקלים לדגם 12GB+256GB.