משבר הקורונה מוביל לשיתוף פעולה נדיר בין אפל לגוגל: שתי החברות הודיעו הערב (יום ו') כי יפתחו ביחד טכנולוגיית מעקב חדשה שתתריע בפני משתמשי אנדרואיד ו-iOS אם שהו בקרבתו של חולה קורונה.
1 צפייה בגלריה
אפל וגוגל
אפל וגוגל
אפל וגוגל
(צילום: יח"צ)
הטכנולוגיה תתבסס על קישוריות בלוטות', שתאפשר העברת מידע בין מכשירי סמארטפון. הצפי הוא שבאמצע מאי יהיה ניתן להוריד את האפליקציות לאנדרואיד ול-iOS, אך בהמשך מתכוונות החברות להטמיע את הטכנולוגיה בתוך מערכות ההפעלה עצמן.
שתי החברות אמרו כי על מנת לשמור על פרטיות, האפליקציות ישמרו על האנונימיות של המשתמשים ולא יעקבו אחרי נתוני מיקום. במקום זאת, הן ישתמשו בבלוטות' כדי לגלות על קרבה בין מכשירים. העיבוד ייעשה בסמארטפון עצמו ולא על השרתים של אפל וגוגל. בניגוד לאפליקציית "המגן" של משרד הבריאות, שמתריעה גם היא על קרבה לחולי קורונה, לא ייעשה שימוש בנתוני GPS. "כולנו באפל ובגוגל מאמינים שמעולם לא היה רגע שבו היה חשוב יותר לעבוד ביחד במטרה לפתור את אחת הבעיות הדחופות ביותר של העולם", נמסר בהודעה משותפת של שתי החברות, "באמצעות שיתוף פעולה הדוק בין מפתחים, ממשלות וארגוני בריאות, אנחנו מקווים לרתום את כוחה של הטכנולוגיה בשביל לסייע למדינות ברחבי העולם להאט את התפשטות קוביד-19 ולהאיץ את החזרת השגרה היומיומית".