משתמשים כבדים באינסטגרם? אולי הבחנתם בימים האחרונים בכמה חידושים: הרשת החברתית הפופולרית מבית פייסבוק הוסיפה מצב כהה (Dark Mode) לאפליקציה, השיקה כלי חדש למניעת הונאות פישינג ונפטרה סוף סוף מהפיד שאיפשר לכם לעקוב אחרי הפעילות של החברים שלכם. וזה לא הכל - יש עוד פיצ'רים חדשים בדרך.
9 צפייה בגלריה
אפליקציית אינסטגרם
אפליקציית אינסטגרם
אפליקציית אינסטגרם
(צילום: shutterstock)

החידוש המשמעותי ביותר הוא ללא ספק המצב הכהה, שנחת בימים האחרונים גם בגרסת האנדרואיד וגם בגרסת ה-iOS. הפיצ'ר הזה למעשה הופך את הרקע של האפליקציה לשחור במקום לבן - מה שאמור לחסוך בסוללה של הסמארטפון, להקל על העיניים שלכם בשעות החשיכה ולמנוע הפרעה למי שנמצא לידכם בחדר חשוך. איך מפעילים אותו? הוא מופעל לבד ברגע שהעברתם את מערכת ההפעלה למצב כהה.


9 צפייה בגלריה
מצב כהה באינסטגרם
מצב כהה באינסטגרם
מצב כהה באינסטגרם. יפה, לא?

עד עכשיו, אם לחצתם על אייקון הלב בתחתית האפליקציה והגעתם לפיד ה-Activity, אינסטגרם נהגה לספק לכם מידע על הפעילות שלכם - וגם לעדכן מה החברים שלכם עושים ברשת החברתית. אבל לא כולם אהבו את זה שהחברים שלהם יודעים בדיוק למי הם עשו לייק ואחרי מי הם התחילו לעקוב. זאת הסיבה שאינסטגרם החליטה להסיר את טאב ה-Following. מעכשיו, תחת הכותרת Activity תראו רק עדכונים לגבי הפעילות האישית שלכם.
הפופולריות של אינסטגרם (יותר ממיליארד משתמשים חודשיים) הפכה אותה ליעד מועדף על האקרים, שמזייפים מיילים שנשלחו כביכול מאינסטגרם על מנת לגרום לכם לחשוף בפניהם את הפרטים האישיים שלכם. כדי להילחם בתופעה, השיקה אינסטגרם כלי שיספר לכם על כל המיילים שאינסטגרם שלחה לכם. לחצו על התפריט של האפליקציה ולאחר מכן על Settings, Security ולבסוף Emails from Instagram. האפשרות הזאת לא מופיעה אצכלם? כנראה שהעדכון עוד לא הגיע אליכם.
9 צפייה בגלריה
כלי למניעת פישינג באינסטגרם
כלי למניעת פישינג באינסטגרם
Emails from Instagram

עד עכשיו דיברנו על עדכונים שאינסטגרם הודיעה עליהם רשמית. הפיצ'ר הבא נמצא עדיין בפיתוח והוא נחשף על-ידי ג'יין מנצ'ון וונג, שעוקבת אחרי עדכונים בקוד של אפליקציות ושירותים שונים. וונג הבחינה בכך שאינסטגרם מפתחת ממשק שיאפשר להתכתב עם משתמשים בדסקטופ, דרך האתר של הרשת החברתית. עד עכשיו היה ניתן להשתמש בגרסת הדסקטופ של אינסטגרם רק כדי לצפות בתמונות, לעשות לייקים ולפרסם תגובות.
עוד פיצ'ר שנחשף על-ידי וונג נקרא Group Stories. כמו שכבר ניחשתם, הוא מאפשר לשלוח סטורי בתוך קבוצה של חברים. הפיצ'ר הזה עוד לא זמין, ומעניין לציין שאינסטגרם בוחנת אותו דווקא זמן קצר אחרי שפייסבוק החליטה לזנוח פיצ'ר דומה באפליקציה האם. ועוד חידוש קטנטן שוונג חשפה ממש לאחרונה: בקרוב, כנראה, יהיה ניתן להגיב לסטורי באמצעות GIF.
9 צפייה בגלריה
סטוריז קבוצתיים באינסטגרם
סטוריז קבוצתיים באינסטגרם
סטוריז קבוצתיים באינסטגרם
(צילום: ג'יין מנצ'ון וונג)