האם סמארטפון הדגל הבא של סמסונג, גלקסי S11, יכלול מצלמת 108 מגה-פיקסל? דיווח ראשון על כך פורסם אתמול (יום ד') ברשת על ידי הבלוגר הנחשב Ice Universe.
הדיווח מופיע במקביל להשקה ראשונה של מצלמה כזו, מתוצרת סמסונג, בסמארטפון חדש של שיאומי הסינית, Mi CC9 Pro (מחוץ לסין הוא ייקרא Mi Note 10).
הטכנולוגיה שמאחורי החיישן הייחודי כוללת חיישן גדול במיוחד לקליטה מוגברת של אור, ומשלבת כל 4 פיקסלים סמוכים לפיקסל אחד, כך שבפועל התמונה הסופית מתקבלת ברזולוציה של 27 מגה-פיקסל.
הסמארטפון החדש של שיאומי מגיע עם 6 או 8 גיגה-בייט זיכרון פנימי, אך כולל ערכת שבבים בינונית, סנפדראגון 730. ערכת הצילום שלו, לעומת זאת, מונה לא פחות משישה חיישנים: המצלמה הראשית, חיישן של זום עד פי 5, חיישן לצילום בזווית רחבה במיוחד, חיישן לצילומי מקרו ממרחק של 2-10 ס"מ, חיישן נוסף לצילומי דיוקן עם רקע מטושטש, ומצלמת סלפי של 32 מגה-פיקסל.
3 צפייה בגלריה
שיאומי מי נוט 10
שיאומי מי נוט 10
מי נוט 10
(צילום: יח"צ)
אף שמקצוענים בתחום הצילום חוזרים ומדגישים בשנים האחרונות כי איכות הצילום הסופית לא נקבעת רק על ידי כמות הפיקסלים שלוכדת העדשה, החיישן שהציגה אתמול שיאומי הפגין ביצועים טובים במיוחד במבחן צילום של אתר DxOmark, הנחשב לאורים ותומים בתחום.
לפי האתר, התוצאות לימדו על איזון נכון בין כמות ה"רעש" להבחנה בפרטי פרטים, והחיישן החדש קיבל ציון גבוה.
לשם השוואה, סמסונג, יצרנית החיישן, הסתפקה בחיישני צילום צנועים בהרבה במספר הפיקסלים במכשירי הדגל האחרונים שלה. בנוט 10 ובגלקסי S10, לדוגמה, שולבו מצלמות עם 12 ו-16 מגה-פיקסל "בלבד". לפי הערכות, סמסונג העדיפה לאפשר לשיאומי לנסות את החיישן החדש, מה שיאפשר לה לבחון כיצד יתקבל על ידי המשתמשים ולקבל החלטה בנושא בהתאם.
3 צפייה בגלריה
ISOCELL Bright HMX
ISOCELL Bright HMX
החיישן שבפנים. ISOCELL Bright HMX
(צילום: סמסונג)

3 צפייה בגלריה
גלקסי S10 פלוס
גלקסי S10 פלוס
גלקסי S10 פלוס. 16 מגה-פיקסל וזהו
(צילום: shutterstock)
סמארטפון Mi CC9 Pro החדש של שיאומי מזכיר בעיצובו את דגמי הגלקסי האחרונים: הוא כולל מסך קמור בגודל 6.47 אינץ' באיכות "סופר-אמולד" וברזולוציה Full HD Plus.

טעינה מלאה ב-65 דקות

מעבר לייחודו בתחום הצילום הוא מתאפיין גם בסוללת ענק של 5,260 מיליאמפר-שעה ובטכנולוגיית טעינה חדשה, המסוגלת לטעון את המכשיר במלואו בתוך 65 דקות בלבד.
מכשירי שיאומי מיובאים לישראל רשמית על ידי חברת המילטון, וסביר שגם הדגם הזה יגיע לארץ בהקדם. מחיר התצורה הבסיסית שלו בסין: כ-1,400 שקל.