בכל שנה בספטמבר נוהגת אפל להציג בפני העולם את התוצרת הכי מעניינת שלה - אייפון חדש, ובשנים האחרונות אפילו שלושה. ב-2020, לראשונה זה שנים, ייתכן שזה לא יקרה במועד המקובל. הסיבה: נגיף הקורונה משבש את ההתקדמות של ענקית הטכנולוגיה לקראת ייצור המוני של המכשירים.
2 צפייה בגלריה
אייפון 11
אייפון 11
סדרת אייפון 11. היורשים מתעכבים
(צילום: AFP)
הייצור ההמוני של האייפון 12 (אם כך אכן יקראו לו) אמנם לא אמור להתחיל לפני הקיץ. עם זאת, עובדים לשעבר באפל ומומחים בתחום שרשרת האספקה אמרו לסוכנות הידיעות "רויטרס" כי בשלב הזה של השנה, מהנדסים של אפל נוהגים לנסוע למפעלים בסין על מנת לבחון את הניסיונות הראשונים לייצר את המכשירים.
"יש להם כנראה קו ייצור אחד שבו הם בודקים דברים", אמר עובד לשעבר של אפל, "האם מהנדסים של אפל נמצאים עם המהנדסים של פוקסקון? אם כן, הם כנראה מתקדמים. אבל אם הם לא נמצאים שם, אם הם בבידוד, זה יכול להיות רע".

בונוס גבוה לעובדים

פוקסקון, שמייצרת עבור אפל את רוב האייפונים, מתקשה לחדש את הפעילות במפעלים שהושבתו בעקבות התפרצות הקורונה והיא מציעה בונוס בגובה שתי משכורות לפועלים שיסכימו להגיע לעבודה. אפל עצמה הודיעה בסוף ינואר כי היא מגבילה את הטיסות לסין, ורק נסיעות קריטיות לעסקים יאושרו. יונייטד, חברת התעופה שאפל עובדת איתה, עצרה את כל הטיסות לסין עד סוף אפריל. פוקסקון ואפל סירבו להגיב לדיווח, אבל שתיהן כבר הודיעו כי הנגיף צפוי לפגוע ברווחים לשנת 2020.
2 צפייה בגלריה
מפעל של פוקסקון בסין
מפעל של פוקסקון בסין
מפעל של פוקסקון בסין
(צילום: AP)
בשלב הזה של השנה, פוקסקון בדרך כלל מייצרת מספר קטן של יחידות כדי שמהנדסים של שתי החברות יוכלו לבחון אותן. אם השלב הזה טרם בוצע, הדבר עלול לעכב את ההזמנה הסופית של שבבים ורכיבים אחרים שנדרשים כדי לייצר את האייפון. במרץ ואפריל, מהנדסים של אפל בדרך כלל עובדים מול מקביליהם בפוקסקון כדי להעמיד את קווי הייצור ולערוך כמה ניסיונות הרצה לפני התיקונים האחרונים באפריל-מאי. המטרה היא להתחיל את הייצור ההמוני ביוני, ובהמשך להוסיף עוד קווים.
"זה מאוד מסובך. יש הרבה משתנים", אמר לרויטרס גורם שמכיר היטב את התהליך. אנה קטרינה שדלצקי, מהנדסת באפל לשעבר, הוסיפה כי שיתוף הפעולה בשטח הוא קריטי כאשר מדובר במוצרים חדשים. גורמים בתעשייה אומרים שלאפל יש עדיין זמן כדי להחזיר את תהליך הייצור למסלול הנכון, אבל ההגבלות על נסיעות לסין מקשות עליה. "יש עבודה שצריכה להיעשות פנים-מול-פנים", אמר גורם באחת מחברות השבבים, "לא צפוי שינוי במצב לפחות עוד חודש במקרה הטוב. אנחנו מדברים על חודשיים אבודים. בתחום האלקטרוניקה הצרכנית זה המון".