מכשיר סיני נוסף מתחרה על לב הצרכנים: מותג הסמארטפונים הסיני ויוו (Vivo) נחת בישראל לפני שבועות ספורים עם ארבעה דגמים שונים. אחד מהם הוא V23 5G, המכשיר החזק ביותר שניתן לרכוש כרגע בישראל מבית המותג, שמנסה לבלוט בקרב ים דגמי הביניים שניתן לרכוש בישראל. המחיר - 1,999 שקלים.
4 צפייה בגלריה
Vivo V23 5G
Vivo V23 5G
Vivo V23 5G
(צילום: shutterstock)

עוד קצת סמארטפונים:

ויוו הוא אמנם מותג חדש ונוצץ בישראל, אבל בסין מדובר באחד ממותגי הסמארטפונים הפופולריים ביותר, שמוביל את טבלת המכירות כמעט בכל רבעון עם מאות דגמים הנמכרים ברחבי המדינה. המותג שייך (איך לא) לתאגיד הענק BBK, המאגד בתוכו מספר יצרניות סמארטפונים מוכרות נוספות, בהן אופו (Oppo), וואן פלוס (OnePlus) ורילמי (Realme).

ערכה מלאה פלוס

קופסת המכשיר כוללת את כל מה שנצטרך, ואפילו קצת יותר מזה. הערכה כוללת מלבד למכשיר עצמו קייס סיליקון בסיסי אך איכותי, מטען מהיר בהספק של 44 וואט, כבל טעינה תואם ואפילו אוזניות בעלות מחבר 3.5 מילימטר. לפני שאתם מתלהבים, שקע אוזניות לא תמצאו במכשיר, ולכן נמצא בתוך הערכה גם מתאם 3.5 מילימטר למחבר USB-C. כפי שניתן להבין, ויוו שואפת לספק לנו את כל מה שאנחנו אי פעם נצטרך עם המכשיר, וזה כמובן מבורך בהחלט.

עיצוב ומסך

הדבר הראשון ששמתי לב אליו כשהחזקתי את המכשיר לראשונה היא העובדה שהוא מאוד מזכיר בנראות שלו את האייפון. המכשיר כולל מסגרת מרובעת בעלת קצוות מעוגלים, ובחלקו הקדמי של המכשיר נוכל אפילו למצוא מגרעת המאכלסת את שתי מצלמות הסלפי (היא כמובן לא גדולה כמו זו של האייפון). דבר נוסף שמאוד אהבתי הוא שהמכשיר קל מאוד - 181 גרם בלבד.
איכות החומרים של המכשיר מורגשת ולטובה, זאת הודות לחיפוי זכוכית בשני צידי המכשיר (חלקו האחורי של המכשיר מצופה בגימור שגם מונע טביעות אצבע), המעוטר במסגרת אלומיניום חזקה. ברמת החיפוי הקדמי אין לנו כאן גורילה גלאס, ובמקום זאת נקבל חיפוי מסוג "Schott Xensation Up", שעל פי חיפוש מהיר ברשת ניתן למצוא בעיקר בדגמים השונים של ויוו, כך שאני לא מופתע שלא הכרתי אותו קודם לכן. כמו כן, מסך המכשיר מגיע עם מגן מסך המודבק מראש.
4 צפייה בגלריה
חיפוי מונע טביעות אצבע
חיפוי מונע טביעות אצבע
חיפוי מונע טביעות אצבע
(צילום: Vivo)
המסך מגיע בגודל של 6.44 אינץ' וברזולוציית +FHD והוא כולל פאנל AMOLED התומך בקצב רענון של 90 הרץ לצד תמיכה בתקן +HDR10. חוויית השימוש שלי במסך הייתה יחסית טובה, אם כי תחת אור שמש ישיר היה מאוד קשה להתנהל עם המכשיר בנוחות. בנוסף היה דבר אחד שללא ספק הוריד מחוויית השימוש עם המכשיר והוא העובדה שהוא מגיע עם רמקול אחד בלבד ושהאיכות שלו די נמוכה (טוב, אולי בגלל זה ויוו טרחו להביא לנו גם אוזניות). מתחת למסך המכשיר נמצא סורק טביעות אצבע, שלהפתעתי הרבה עושה עבודה נהדרת ומגיב יחסית מהר.

מפרט וביצועים

כאמור, V23 5G הוא אחד מתוך ארבעה מכשירי ויוו שהושקו בישראל, והוא גם המכשיר החזק ביותר של המותג שניתן למצוא בישראל נכון לרגע זה (בשיחה שלי עם היבואן נאמר שישנו תכנון להביא לישראל כמה ממכשירי הדגל של המותג עד סוף השנה). יחד עם זאת, עדיין מדובר במכשיר ביניים, ועל כן המפרט שלו בהתאם.
המכשיר מגיע עם ערכת השבבים Dimensity 920 של חברת MediaTek, זאת לצד זיכרון עבודה (RAM) בנפח של 12 גיגה-בייט ו-256 גיגה-בייט של נפח אחסון (שלא ניתן להרחבה). כמו מכשירי ביניים רבים אחרים, V23 מספק ביצועים לא רעים בכלל, אך כמובן שלא מדובר בחוויית שימוש חלקה באמת כמו שאפשר להשיג במכשירי הדגל של השנים האחרונות. בסופו של דבר בשביל גלישה קלילה ברשתות החברתיות וביצוע פעולות יומיומיות המכשיר הזה יעשה את העבודה, אבל לא יותר מזה.
המכשיר מגיע עם סוללה בנפח של 4,200 מיליאמפר-שעה התומכת בטעינה מהירה חוטית בהספק של 44 וואט ועל פי ויוו מסוגלת להיטען מ-1% ל-68% בתוך חצי שעה. בפועל חיי הסוללה של המכשיר היו יחסית טובים, אך ברגע שתנסו להפעיל עליו משחקים או אפליקציות כבדות תרגישו ללא ספק את האחוזים של הסוללה יורדים יחסית מהר.
אחד הדברים שהופתעתי מהם לטובה עם המכשיר הוא מערכת ההפעלה שלו. המכשיר מגיע עם מערכת הפעלה ייעודית בשם "FunTouch OS 12", המבוססת על אנדרואיד 12 וזכתה לתרגום מלא לעברית בעקבות עלייתה לישראל. המערכת ללא ספק הצליחה להפתיע אותי לטובה, בעיקר בזכות העובדה שהיא לא כוללת הרבה אפליקציות מיותרות המותקנות מראש (כן יש כמה מהן אבל מדובר באפליקציות בודדות) וכן שחלק ניכר מאפליקציות ברירת המחדל של המכשיר (חייגן, הודעות, אנשי קשר וכו') הן של גוגל ולא גרסה ייעודית של ויוו. יחד עם זאת, קשה להתעלם מהעובדה שהמערכת עובדת יחסית לאט בהשוואה למכשירי ביניים אחרים שיצא לי לבדוק, בעיקר בכל הקשור למעבר בין תפריטים או ביציאה וכניסה מאפליקציות.

מערך הצילום

אחד הדגשים הברורים של ויוו עם המכשיר הזה הוא מערך הצילום, שמנסה לבלוט כמה שיותר בהשוואה לשאר המתחרים. מערך הצילום האחורי של המכשיר כולל שלוש עדשות, אחת בעלת חיישן ברזולוציית 64 מגה-פיקסל ועדשה רחבה, מצלמה שנייה בעלת חיישן ברזולוציית 8 מגה-פיקסל ועדשה אולטרה-רחבה ומצלמת מאקרו בעלת חיישן 2 מגה-פיקסל.
על הנייר מדובר במערך צילום לא רע בכלל, אך לטעמי דיוק הצבעים היה יכול להיות טוב יותר (הרוב המוחלט של התמונות יצאו אפרוריות, וזה לצערי לא קשור למזג האוויר האביך).
מנגד, מערך הצילום הקדמי מצליח להפתיע יחסית לטובה. הדבר הראשון שמפתיע כאן הוא העובדה שהמערך לא כולל מצלמה אחת, אלא שתי מצלמות (פיצ'ר שננטש יחסית לחלוטין במהלך השנתיים האחרונות). כאן נקבל מצלמה ראשית בעלת חיישן ברזולוציית 50 מגה-פיקסל ועדשה רחבה לצד מצלמה משנית בעלת חיישן 8 מגה-פיקסל ועדשה אולטרה-רחבה.
4 צפייה בגלריה
מערך צילום קדמי כפול
מערך צילום קדמי כפול
מערך צילום קדמי כפול
(צילום: shutterstock)
בדומה למערך הצילום האחורי, גם מצלמות הסלפי מספקות צילומים באיכות יחסית טובה כל עוד תנאי התאורה טובים, אם כי גם כאן התוצאות שאני קיבלתי היו יחסית אפרוריות מבחינת הצבעים (שוב, זה לחלוטין עניין של טעם אישי). יחד עם זאת, המערך כולל לא מעט אפשרויות צילום מעניינות, המעניינת שבהן היא היכולת להפעיל זוג פנסי פלאש המובנים באופן נסתר להפליא בחלקו העליון של המכשיר. הפנסים האלה כמובן לא יעשו יותר מדי הבדל תחת אור שמש ישיר, אך בסביבות חשוכות אין ספק שמדובר בפיצ'ר שיכול לחלוטין לעשות את ההבדל בחוויית הצילום.
4 צפייה בגלריה
צילום קדמי מגובה בפלאש
צילום קדמי מגובה בפלאש
צילום קדמי מגובה בפלאש
(צילום: Vivo)
יחד עם זאת, לצד כל הפלוסים והמינוסים של המערכים עמדה בעיה מרכזית אחת והיא חוסר הדיוק של המצלמות בכל הקשור לפוקוס. קרה לי לא מעט שמערכי הצילום פשוט לא הצליחו להתפקס על האובייקט המרכזי בתמונה שרציתי לצלם, בייחוד אם האובייקט הזה היה בן אדם. לא ברור לי למה זה באמת קורה, אך בהתחשב בעובדה שמדובר במשהו שקורה בשני מערכי הצילום, אני מניח שזה קשור לתוכנה של המצלמה ולא לחיישנים עצמם, מה שאומר שברמת העיקרון אפשר לטפל בזה באמצעות עדכון תוכנה (לטיפולכם שם בוויוו).

השורה התחתונה

V23 5G הוא מכשיר ביניים לא רע בכלל שמספק חוויית שימוש טובה בהחלט למשתמש הממוצע, אך לאו דווקא מדובר בחוויית שימוש ששווה את תג המחיר שויוו דורשת כאן העומד על 1,999 שקלים, בייחוד שבשוק מכשירי הביניים יש אינספור דגמים אחרים שמנסים להתחרות על ליבם וכספם של הצרכנים שעושים עבודה טובה יותר ומספקים ביצועים גבוהים יותר.