נמאס לכם לפתוח את הוואטסאפ ולגלות שההורים שלכם, הגננת, או השכן מלמטה הוסיפו אתכם לעוד קבוצה שאתם לא רוצים להיות בה? אפליקציית המסרים המידיים מבית פייסבוק החלה בימים האחרונים בהפצת גרסת בטא שמאפשרת למשתמש למנוע מאחרים לצרף אותו לקבוצות מבלי שנתן את הסכמתו לכך.
1 צפייה בגלריה
אפליקציית וואטסאפ
אפליקציית וואטסאפ
וואטסאפ. בהודו התכונה הזאת כבר קיימת
(צילום: shutterstock)
בגרסה החדשה יכול המשתמש להגדיר מראש מי יכול לצרף אותו לקבוצות - כל אדם, אנשי הקשר בלבד, או כל אנשי הקשר מלבד אנשים מסוימים. כל האחרים יכולים לשלוח לו הצעה להצטרף לקבוצה, ולצרפו רק אחרי הסכמתו.
מדובר בתכונה שפועלת באופן ניסיוני בהודו כבר מספר חודשים. פייסבוק הוסיפה אותה בשלב הראשון דווקא במדינה הענקית, בעקבות תופעה נרחבת של הפצת הודעות שקריות בקבוצות וואטסאפ עם מאות ואלפי מנויים.
לפי אתר WABetaInfo, שעוקב אחרי עדכונים בוואטסאפ, התכונה החדשה קיימת בינתיים רק בגרסת בטא. למערכת ההפעלה iOS (מכשירי אייפון) מספר הגרסה הוא 2.19.110.20 ולמכשירי אנדרואיד - 2.19.298. כדי לבדוק איזו גרסה מותקנת אצלכם לחצו על הגדרות-->עזרה-->מידע על האפליקציה.
בגרסת הבטא החדשה, האופציה החדשה נוספת בהגדרות-->חשבון-->פרטיות, תחת הגדרה חדשה, "קבוצות". שם - תחת התפריט "מי יכול להוסיף אותי לקבוצות" - ניתן לבחור באחת האופציות הבאות: "כולם", "אנשי הקשר שלי" ו"אנשי הקשר שלי, למעט..."