חברת ZTE הכריזה על Axon 20 5G, הסמארטפון הראשון עם מצלמת סלפי מתחת למסך. ZTE היא לפיכך המנצחת במרוץ לפתרון הבעיה שמטריפה את משתמשי הסמארטפונים בעולם: קיומם של מגרעת או חריר בראש מסך הטלפון, שפוגמת בצורתו המלבנית המושלמת. בשלב זה המצלמה לא הוצגה בפועל ולא נבדקה, כך שמדובר בחזון שהוכרז, אך לא ברור אם הוא נותן תשובה לבעיות שאיתן התמודדו כל החברות.
הטכנולוגיה שמאפשרת לצלם מתחת למסך הטלפון מבוססת על מסך בעל שקיפות גבוהה במיוחד והיא משלבת חומרים אורגניים ואנאורגניים. כמו כן, היא נעזרת ביכולות בינה מלאכותית כדי לפצות על הירידה באיכות התמונה, שנובעת מתצוגת המסך שדרכה היא מצולמת. מסך הטלפון מורכב משבע שכבות - זכוכית ההגנה, הציפוי המקטב, מסך המגע, מסך תצוגת ה-OLED ועוד. לפי ההסברים של ZTE, היא השתמשה בציפוי מונע השתקפויות, שמגדיל משמעותית את שקיפות המסך מבלי לפגוע באיכות התצוגה על המסך.
2 צפייה בגלריה
ZTE AXON 20
ZTE AXON 20
הכרזה שהכינו ב-ZTE לקראת הכרזת הטלפון החדש
(צילום: ZTE)
הטכנולוגיה של צילום מאחורי מסך הסמארטפון נחשבה עד כה מאתגרת עד בלתי אפשרית, בעיקר בגלל תצוגת המסך הבוהקת, השתקפויות ולכלוך על המסך. בתחילת השנה אמר בכיר בשיאומי, שהציגה אב טיפוס של מצלמה מתחת למסך כבר בשנה שעברה, שכל התעשייה מתמודדת עם האתגר אך יש שני מכשולים שמונעים את ההצלחה: איכות התצוגה הגבוהה של המסכים המודרניים שמכילה צפיפות פיקסלים גבוהה, ולכן חוסמת חלק גדול מהאור למצלמה שמתחתיה, ואיכות המצלמה תחת המסך, שנופלת ממצלמות סמארטפונים רגילות.
המגרעת שבראש מסך הטלפון הפכה לנושא שיחה מרכזי בקרב משתמשי אייפון של אפל, חברה שמעולם לא נראתה כמוטרדת משאלה זו. לאחר מכן הקטינו החברות המתחרות את גודל המגרעת לכדי "טיפה" מוקטנת או "חריר" בחלק העליון של המסך. חלק מהחברות שביקשו להותיר מסך נקי מכל פגימה הביאו לעולם את המצלמה הנשלפת, שמגיחה מראש המכשיר תוך השמעת צליל ענוג, או אפילו מצלמה ראשית שמסתובב על צירה והופכת למצלמת סלפי. דגמים אלה מעולם לא הפכו ללהיטים בשוק הסמארטפונים.
2 צפייה בגלריה
ZTE AXON 20
ZTE AXON 20
ZTE AXON 20 - בינתיים לא הוצג בפועל
(צילום: ZTE)
לפי נתוני ההכרזה של ZTE, המצלמה שמתחת למסך היא ברזולוציית 32 מגה פיקסל. מערך הצילום האחורי כולל חיישן 64 מגה פיקסל ראשי, חיישן 8 מגה פיקסל בעל עדשה אולטרה רחבה ושני חיישני עזר. שאר נתוני הטלפון לא מרגשים במיוחד: מסך OLED בגודל 6.92 אינץ' וקצב רענון 90 הרץ, מעבד סנאפדרגון 765G, סוללה בנפח 4,220 מיליאמפר לשעה, וקורא טביעות אצבע שממוקם, איך לא, מתחת למסך. טכנולוגיה זו הפכה בשנה האחרונה לנפוצה בקרב כל הטלפונים המתקדמים.
ניתן להזמין את ה-Axon 20 5G כבר עתה, אם אתם מתגוררים בסין, והוא עתיד להגיע לשוק הסיני ב-10 בחודש זה. המחיר: החל מ-2,198 יואן (כ-1,100 שקל).