MWC, תערוכת המובייל העולמית שהייתה אמורה להתקיים בסוף החודש בברצלונה, בוטלה בעקבות החששות מנגיף הקורונה - כך הודיע הערב (יום ד') ארגון GSMA שמארגן את הכנס. מדובר בפעם הראשונה ב-33 שנותיה שהתערוכה מתבטלת. יותר מ-100 אלף בני אדם מרחבי העולם, בהם כמה אלפי סינים, היו אמורים להשתתף בתערוכה בין 24 ל-27 בפברואר.
1 צפייה בגלריה
MWC 2020
MWC 2020
יותר מ-100 אלף איש היו אמורים להשתתף בתערוכה
(צילום: AFP)
"הדאגה העולמית בנוגע להתפרצות נגיף הקורנה, החשש מנסיעות ונסיבות אחרות הפכו את קיומו של האירוע לבלתי אפשרי", אמר ג'ון הופמן, מנכ"ל GSMA.
המארגנים הודיעו השבוע על שורה של צעדים למניעת הידבקות, כולל איסור כניסה למבקרים ממחוז חוביי בסין שבו החלה ההתפרצות. הצעדים הללו לא הספיקו, שכן חברות שהיו אמורות לקחת חלק בתערוכה ביטלו בזו אחר זו את השתתפותן. בין המבטלות נמנות ענקיות טכנולוגיה כמו אריקסון, סוני, נוקיה, אמזון, LG, אינטל, דוייטשה טלקום, וודפון ואחרות. החברות השונות הסבירו כי הן דואגות לשלומם של העובדים, השותפים והלקוחות שלהן.
מדובר במכה לתעשיית הסלולר, שמתכנסת מדי שנה בבירת קטלוניה על מנת להציג את החידושים האחרונים בתחום וגם כדי לסגור עסקאות בין יצרניות, ספקיות תקשורת, סטארט-אפים וכו'. עם זאת, בשנים האחרונות חלה ירידה במעמדה של התערוכה, בעקבות העדפתן של חלק מיצרניות הסלולר להשיק את המכשירים החדשים שלהן באירועים נפרדים שבהן תשומת הלב מוקדשת להן בלבד. ההודעה על ביטול התערוכה התקבלה זמן קצר אחרי שבמשרד הבריאות הקטלאני הבהירו דווקא כי אין סיבה לבטל את התערוכה. "אין הצדקה לבטל כל אירוע בברצלונה או בקטלוניה מטעמים של בריאות הציבור", אמרה אלבה ורגאס, האחראית על תחום הבריאות בקטלוניה. "אם חברות מקבלות החלטה בעצמן, עלינו לכבד זאת, אבל אנחנו כאן כדי להסביר את המצב מנקודת מבט של בריאות הציבור".