שיאומי הסינית עקפה לראשונה את וואווי במכירת סמארטפונים ודורגה במקום השלישי בטבלת המכירות של חברת המחקר Strategy Analytics לחודש פברואר. שיאומי מכרה שש מיליון יחידות, לעומת 5.5 מיליון שמכרה וואווי. סמסונג שמרה על המקום הראשון עם 18.2 מיליון יחידות ואחריה אפל עם 10.2 מיליון.
1 צפייה בגלריה
וואווי ושיאומי
וואווי ושיאומי
וואווי ושיאומי
(צילום: AP)
סך הכל נמכרו בחודש שעבר 61.8 מיליון סמארטפונים ברחבי העולם, לעומת 99.2 מיליון בפברואר אשתקד. מדובר בצניחה דרמטית של 38 אחוזים, הנובעת כמובן מהתפרצות נגיף הקורונה. "חלק מהמפעלים באסיה לא הצליחו לייצר סמארטפונים, בזמן שצרכנים רבים לא יכלו או לא רצו לבקר בחנויות ולקנות מכשירים חדשים", הסבירו בחברת המחקר.
"בפברואר 2020 התרחשה הצניחה הגדולה ביותר בהיסטוריה של שוק הסמארטפונים העולמי", אמר ניל מאוסטון, מנהל Strategy Analytics. "האספקה והביקוש צנחו בסין, ירדו בכל רחבי אסיה והואטו בשאר העולם. זו תקופה שתעשיית הסמארטפונים תרצה לשכוח". בחברה מעריכים כי הביצועים ימשיכו להיות חלשים גם במרץ, בעקבות התפשטות הנגיף באירופה ובארה"ב. "התעשייה תצטרך לעבוד קשה בשביל למכור יותר בשבועות הקרובים, למשל באמצעות סיילים לזמנים קצרים, או בעזרת הנחות נדיבות וחבילות שכוללות מוצרים מבוקשים נוספים, כמו שעונים חכמים".
שוק הסמארטפונים העולמי בפברואר 2020
ההיחלשות של וואווי לעומת מתחרותיה קשורה לחרם האמריקני שהוטל עליה בשנה שעברה, שמונע ממנה להתקין על המכשירים החדשים שלה את השירותים של חברת גוגל - חנות האפליקציות, גוגל מפות, יוטיוב ועוד. ביום חמישי צפויה היצרנית לחשוף את סדרת מכשירי הדגל החדשה שלה, P40, שעשויה לסייע לה לשפר את הביצועים בתקופה הקרובה.