מכשיר הדגל החדש של רילמי (Realme) הסינית הוא סמארטפון עם חידה. על פניו, המפרט שלו דומה מאוד למכשירים שעולים מאות (אם לא אלפי) שקלים יותר ממנו. כל הטרנדים העכשוויים, החל ממסך עם קצב רענון גבוה, דרך קישוריות דור 5, ועד להטענה מהירה - מהירה מאוד, אפילו, במקרה של רילמי - כבר כאן. ויש אפילו ערכת שבבים של מכשירי דגל ולא של טלפוני ביניים. אז למה המחיר שלו הוא רק 2,099 שקל לגרסה עם 8 גיגה בייט זכרון ו-128 גיגה בייט שטח אחסון?
למעשה, נכון לעכשיו, זה הטלפון הזול ביותר עם ערכת השבבים סנאפדרגון 888 בשוק הישראלי. זו אותה ערכה, שנמצאת בגרסה האמריקאית של גלקסי S21 של סמסונג, סדרת Mi11 של שיאומי, OnePlus 9 - כולם יקרים משמעותית מהרילמי. כן נגיד שכנראה בקרוב תהיה לו תחרות מצד Mi11i, האח הזול יותר בסדרת Mi11 של שיאומי.
4 צפייה בגלריה
Realme GT
Realme GT
Realme GT. מכשיר עם חידה
(צילום: Shutterstock)
התשובה לשאלת המחיר מסובכת קצת, אבל כדאי לומר כבר עכשיו - אין פה תכסיסים. רילמי אכן מספקת לכם טלפון עם חומרה של מכשיר דגל במחיר נמוך יותר. ויש לא מעט תסריטי שימוש בהם ה-Realme GT יתפקד לא פחות טוב מטלפון שעולה 3,000 שקל. ומה שחשוב אפילו יותר' זה שיש לא מעט תסריטי שימוש בהם ה-GT יספק את החוויה המיטבית, או חוויה קרובה מספיק למיטבית, שתוכלו לקבל כיום מסמארטפון אנדרואיד.
לפני שצוללים פנימה לתוך היתרונות והחסרונות של החומרה שלו, צריך לדבר העיצוב של Realme GT. הגרסה עם הגב הצהוב, שעשוי מחומר דמוי-עור, היא היחידה שהגיעה לישראל נכון לעכשיו. אסתכן בניחוש שההחלטה אם לרכוש את הטלפון הזה או להעדיף מי ממתחריו תהיה תלויה במידה רבה בתגובה שלכם לעיצוב הזה. פס הזכוכית השחורה האנכי שמתמזג עם רכיב המצלמה רוצה לגרום לכם לחשוב על כלי רכב כמו Mustang GT, ומשיג את המטרה.
חומר דמוי-העור בצידי המכשיר נעים למגע ולא מתלכלך בקלות, זאת בניגוד לפס הזכוכית שכצפוי מתפקד כמגנט לטביעות אצבעות. מקדימה, תמצאו מסך עם שוליים קצת עבים בצידו התחתון, אבל לא עבים מספיק כדי להיראות מיושנים. בסך הכל, מדובר בעיניי בטלפון יפה, אפילו אם קצת צעקני.
4 צפייה בגלריה
Realme GT
Realme GT
Realme GT. עיצוב של מוסטנג
(צילום: Realme)

ויש שקע אזניות

המסך שתמצאו כאן הוא Super AMOLED בגודל 6.4 אינץ', עם קצב רענון 120 הרץ ורזולוציה 1080x2400. זו אמנם לא הרזולוציה הגבוהה ביותר במסך סמארטפון כיום, אבל האמת היא שהיא לגמרי מספיקה עם גודל מסך כזה. הוא בהיר, צבעוני ובאופן כללי קשה לבוא אליו בטענות. קצב רענון גבוה ממשיך להיות אחד החידושים הטובים ביותר של תעשיית הסלולר בשנים האחרונות, במיוחד כשגוללים עמודי ווב או טקסטים ארוכים.
עוד נקודה לזכותו של ה-Realme GT היא שקע האוזניות. אלה לרוב מגיעים בימינו רק בטלפונים עם מפרט נמוך יותר. כמו כן, הוא תומך בהטענה בהספק 65 וואט עם מטען תומך (מגיע בקופסה), שמביאה אתכם מסוללה ריקה למלאה בכחצי שעה. יש לטלפון קורא טביעות אצבע מהיר ומדויק יחסית מובנה בתוך המסך, תמיכה ב-Wifi 6 החדש יחסית ואפילו בלוטות' 5.2 עם תמיכה בקידוד צליל aptX HD עבור אוזניות איכותיות.
קיבולת הסוללה של ה-GT היא 4500 מיליאמפר/שעה, לא רע לסמארטפון מודרני אבל גם לא יוצא מגדר הרגיל. גם כששיחקתי כמה שעות לאורך היום הוא הצליח להגיע לסופו בלי להתרוקן, ובשימוש מתון יותר שרד יותר מיום וחצי על הטענה. הטענה אלחוטית, אגב, לא תמצאו כאן.
בגב המכשיר תמצאו שלוש מצלמות: 64 מגה פיקסל רחבה, 8 מגה פיקסל אולטרה-רחבה ומצלמת מאקרו עם חיישן 2 מגה פיקסל. המצלמה היא אחת התשובות לשאלת המחיר של הטלפון הזה. אם כמעט בכל מקום אחר ה-GT מתחרה בלי בעיה בסמארטפוני דגל יקרים ממנו משמעותית, בצילום רילמי עדיין נמצאת בתהליך למידה.
4 צפייה בגלריה
Realme GT
Realme GT
Realme GT. ערכת הצילום עוד לא שם
(צילום: Shutterstock)
כמי שעוקב אחר מכשירי החברה כבר זמן מה, אני בהחלט רואה שיפור ביכולות עיבוד התמונה משנה לשנה, אבל הם עדיין לא שם. זה טלפון שמפיק תמונות של מכשירים בטווח המחיר שלו. הן טובות-יחסית בתוך הקטגוריה, אבל לא באמת אפשר להשוות ביניהן לבין האייפונים ומכשירי הדגל של חברות כמו סמסונג, וואוו או OnePlus. יש יחסית הרבה רעש בתמונות, לפעמים יש עיבוד יתר או צבעים לא טבעיים, ובצילום לילה מאבדים לא מעט פרטים. כמו כן, אין לטלפון הזה חיישן מרחק, וזה מורגש במהירות המיקוד שלו בצילומי פורטרט ומאקרו.

בשורה לגיימרים

מקום בו התוכנה של רילמי מאוד השתפרה היא ממשק הטלפון. הוא כולל הרבה יותר אפשרויות התאמה אישית מבעבר, ואלה מסודרות בתפריטים נוחים. כן אגיד שהטלפון מגיע עם מספר לא סביר של יישומים מותקנים מראש, ביניהם משום מה גרסת המובייל של משחק PUBG, שירות הסטרימינג של אמזון, וטוויטר. לא ברור למה זה טוב.
4 צפייה בגלריה
Realme GT
Realme GT
Realme GT
(צילום: Realme)
יישום המשחקים Game Space של רילמי דווקא יכול להועיל לגיימרים שביניכם, עם אפשרוית כמו נעילת בהירות והסתרת התראות בזמן המשחק. יש כאן גם 3 מצבי ביצועים, אבל אפילו בזה הרגיל המשחקים שניסיתי פעלו בלי בעיה - אם לא מחשיבים את זה שהטלפון מתחמם מאוד בזמן משחק. לא נראה שהוא הגיע בשלב כלשהו למצב בו החום פגע בביצועים, אבל זה לא היה מאוד נעים למגע.
אז למה הטלפון הזה עולה רק 2,099 ש"ח? כי רילמי הגיעה למצב בו היא רוכשת רכיבים טובים במחירים נמוכים, ומתעדפת מחיר לצרכן על פני סגירת פער מהירה מול המתחרים במקומות בהם עוד יש כזה. השיפור בצילום ובממשק המשתמש מבהיר, שהיא כן מנסה לסגור את הפערים האלה, אבל המחיר הנמוך חשוב לה יותר. אז אם צילום זה לא הדבר הכי קריטי עבורכם בטלפון סלולרי, אבל כן חשוב לכם שהטלפון יהיה מהיר והמסך שלו יהיה טוב, ה-realme GT הוא כנראה האופציה הטובה ביותר עבורכם כיום מבחינת תמורה לכל שקל שתשלמו.