יש לכם אייפון 6, גלקסי S2 או סמארטפון נוסטלגי אחר? כדאי שתדעו שבעוד חודש לא תוכלו יותר להשתמש באפליקציית וואטסאפ באמצעותו. החברה עדכנה היום, כי ב-1 בנובמבר היא תפסיק לתמוך בסמארטפונים עם מערכות הפעלה אפל iOS 9 או קודמותיה, אנדרואיד 4.0.4 או קודמותיה ואם זה רלוונטי לכם, גם לא עם KaiOS 2.5.1 וקודמותיה. מדובר בבשורה קשה לבמיליוני משתמשים בעולם, שעדיין עושים שימוש ב-43 ואולי יותר דגמי סמארטפון שרלוונטיים להודעה הזו.
2 צפייה בגלריה
הלו? וואטסאפ?
הלו? וואטסאפ?
הלו? וואטסאפ?
(אילוסטרציה: Shutterstock)
למי ההודעה הזו רלוונטית?
אם יש לכם אייפון דגם 6s, 6s Plus (שהושק איך אפשר לשכוח בספטמבר 2015), או אייפון SE, ובוודאי אם יש לכם אייפון ישן יותר - אתם ברשימה השחורה. בקרב משתמשי סמסונג הבעייה פחות קריטית, אלא אם כן אתם משתמשים משום מה בגלקסי Trend, גלקסי S2 או S3 mini ועוד דגם או שניים מיושנים ממש. בעיות דומות יחוו משתמשי סמארטפונים של LG (יש כאלה בקהל?) מדגמי Optimus השונים, וואווי Ascend, סוני אקספיריה Miro או Neo, ועוד כמה דגמים נשכחים. אם תרצו, זו קריאת השכמה לכל מי שעדיין מחזיקים בטלפונים האלה: חבר'ה - העולם התקדם.
מ-1 בנובמבר, כל הטלפונים האלה לא יקבלו תמיכה מפלטפורמת המסרים של פייסבוק ולא ניתן יהיה להתקין את אפליקציית וואטסאפ עליהם. לא ברור אם ניתן יהיה להשתמש בה ללא עדכונים. אם זה מאוד עקרוני מבחינכם, להמשיך ולהשתמש בטלפון הישן שלכם, כנראה שתיאלצו לעבור לאפליקציית מסרים מיידיים אחרת כמו טלגרם, גוגל צ'אט, אולי אפילו סיגנל, אם כי במקרה הזה, יכול להיות שהמשתמשים יעדיפו להתקדם ל-ICQ.
2 צפייה בגלריה
טים קוק מציג את האייפון 6
טים קוק מציג את האייפון 6
טים קוק מציג את האייפון 6
(צילום: AP)
היסטריית עדכון וואטסאפ היא אירוע תקופתי, שחוזר על עצמו בטיקסיות מדי תקופה. בפעם האחרונה וואסטאפ עדכנה את גרסאות מערכות ההפעלה שלה בפברואר 2020 והוציאה מהמחזור את iOS 8 ומערכות הפעלה ישנות נוספות. "זו החלטה קשה עבורנו, אבל החלטה נכונה כדי לאפשר לאנשים דרכים טובות יותר לשמור על קשר עם חברים, משפחה ואנשים אהובים באמצעות וואטסאפ", אמר אז דובר מטעם החברה.
אם לאות מחאה אתם שוקלים לעבור מאנדרואיד לאייפון או להיפך, הכרזה קודמת של וואטסאפ עשוייה דווקא לעזור לכם. החברה הודיעה שבקרוב תהיה אפשרות להעברת החשבון שלכם בוואטסאפ בין שתי פלטפורמות התוכנה השונות. כיום ניתן לגבות את היסטוריית הודעות הוואטסאפ באייפון על iCloud ובאנדרואיד על Google Drive. תכונת ההגירה החדשה מאפשרת להעביר תמונות וסרטוני וידאו בין שתי פלטפורמות, אבל לא את היסטוריית השיחות. בשלב ראשון מוצעת האפשרות החדשה לבעלי אנדרואיד בלבד (גרסה 10 ומעלה) אבל היא תורחב בהמשך.